The curse of the writer..

..Hank var bäst.. Så ere ba, countryns absoluta superstar.. Det finns många efterföljande riktigt bra.. Cash! Waylon! Kris K! Haggen! Och mera singer songwriter-stjärnor som Lucinda Williams och John Prine.. Men HANK är störst.. I hans mycket korta liv skrev han den bästa country som någonsin gjorts.. Gunget, soundet, ingen kommer riktigt nära.. När Hank dog fanns det en del låtar som aldrig blev klara.. Och är jag nu inte helt fel ute så ahr alltså dessa låtar nu gjorts klart och spelats in av andra artister på skivan ”The lost notebooks of Hank”.. Skivan är stark! Alan jacksons ”låt” är bra.. Bob Dylans.. Paty Loveless.. Och framför allt Jack White.. För brorsan från insomnade The White Stripes sjunger så bra och jävlar i mig dominerar totalt i låten ”You Know That I Know”.. SÅ BRA!! Som jag sa förra veckan när Tom Waits-skivan diskuterades.. KÖP KÖP KÖP! Det lär inte en jävel göra men jag gjorde det iaf..

 

Trevligt kalas hos ”plastlillasyrran” Camilla idag som fyllde 25 i fredags.. Det va trevligt men blev riktig höjdpunkt, som så ofta nuförtiden när Anna och Jens kom med Alice.. Alice är ju bara, ja vafan sa hon nura, 6 månader tror jag det var, men redan det självklara stjärnskottet i min familj/extrafamilj.. ALLT fokus flyttas på en nanosekund och man skrattar och tittar med stora ögon och lilla flickan måste undra vilka alla dårar är som kollar så himla mycket ”på just mig”.. Himla cool lilltjej det där.. Man blir glad..

 

Det finns ju en, tycker jag rätt otrevlig och felaktig uppfattning om mig att jag inte gillar barn.. För så ere ju inte.. Jag vill ju inte ha barn, men vadå, det är väl inte samma sak? Jag tycker det är skitskoj med Alice.. Jag har himla skoj när jag träffar Ken och Carro och får kolla lite på Jamie.. Sen lider jag med Jens när Alice nu tydligen är extremt ”mammig” med Anna efter i fredags när Anna var borta från henne första gången i flera timmar.. Han gör gott sken av att inte ta det för allvarligt men samtidigt tror jag han tycker det är ganska jobbigt.. Jag hoppas det går över snart så hon inte bara vill vara med mamma hela tiden för Jens verkar vara en toppenfarsa =)

 

Man kan verkligen ändra sig snabbt med vissa saker.. Numera när jag ser ”Friskis”-skylten i Farsta så känns det ganska bra.. Jag ska inte säga att jag toklängtar dit men det känns ganska bra att man ska dit imorrn kväll.. Känns bra, det är bara att köra.. Bara det faktum att jag var där i lördags före klockan tolv, HAR NI HÖRT, säger ju en del.. Haha..

 

Världens bästa Bobban ere dags för på fredag.. mark Knopfler och Bob Dylan tillsammans på Globen.. Blir skoj.. Enligt lite rapporter spelar Dylan ”bara” 14 låtar.. Fick gärna vara några till.. Kan vara sista gången man ser honom.. Ser fram emot det massor..

 

Två lediga lördagar i rad, wow, var ett tag sen.. Den gångna lördagen och nu den ”röda” Allahelgonslördagen som kommer!

 

Trevlig lördagkväll som inleddes med Pontus och Karro i stan på en fest som var, för min del, lite annorlunda men ganska trevlig.. Jag kände mig totalt jävla offside i början, men det gjorde Pontus oxå och vi hade ganska kul åt det.. Haha.. Mycket skjortor, fluga, slips och allmänt assnyggt var det medan han å jag stod där i jeans och tröjor och, ja, hade det ändå ganska bra hahaha =) De flesta man snacka med var dock riktigt trevliga och det vore kul och se några av dem mera på ”vårt” territorium nästa fredag om det blir så att man går och ser Chainsaw på Copperfields.. Får se..

 

Blev en snabbis hos Gustafsson-Meijer i Farsta efteråt.. Deras Halloween-fest verkat ha varit något i hästväg då vissa av deras ”costumes” var helt jävla superba.. Alex var grym, Ia än bättre, bäst var Elina.. Pelle hade tvättat av sitt så jag väntar på att få se bild.. Skoj ändå att träffa dem en snabbis där på natten/morgonen =)

 

Har ju sen min nya uppgörelse med chefen fått tillbaka gnistan och mycket just för att jag inte nu behöver jobba varje lördag.. Oerhört skönt..

 

DIF Hockey lyckades ta en svinviktig seger igår borta mot Modo.. 2 poäng.. Tycker det var JÄVLIGT tveksamt att döma bort målet som DIF gjorde när det bedömdes som blockering.. Sen ere ju oxå fel att säga att ”hade det blivit mål hade DIF vunnit på full tid”, för det har man ju ärligt talat ingen jävla aning om..

 

Nystarten av ”Så Mycket Bättre” igår var som väntat väldigt bra.. Kommer se varenda avsnitt i år igen.. Mikael Wiehe var väldigt rolig, speciellt hans TIPS om hur de skulle spela fotboll var bra ”Sparka på menisken och köra armbåge i sol plexus” ..haha, lyyysande =D ..smart drag oxå att välja Tomas ledin som första huvudperson, det sätter en bra standard att den folkligaste av de sju fick inleda.. Jag tycker mixen är år känns ännu bättre än förra året.. Sen att man marknadsför programmet med ”Sveriges folkkäraste artister” när Laleh och Timbuktu är med kan ju diskuteras, men det är ju bara att läsa Laleh-hyllnignarna i tidningarna idag för att förstå att snart är hon mycket möjligt lika poppis och i ropet som September var i 2010 års upplaga..

 

En av de absoluta höjdarna på festen igår var Pontus UTBROTT på Ericssons all employee-möte när han var där och ”popslampan” September tillsammans med ”prostata-DJ:n” uppträdde på ”karaokenivå”.. haha, jag skrattade så jag grät nästan, fantastiskt.. Lite samma passion och tragikomik som Adde visade upp på Hovet förra helgen.. Vilka jävla människor man känner, fantastiskt..

 

Karros ord värmer mycket oxå ”Jag vill alltid att du ska vara med!”. ..man blir väldigt glad =)

 

Martin Sevc kan dra åt helvete.. Trash-talk är en sak, men det han sa är fan förkastligt.. Idiot!

 

St Louis vann World Series.. Baseball-säsongen är slut.. Tack för i år.. Ångesten är numera påbörjad.. Jag saknar det redan.. Premiär 4:e april 2012, St Louis mot Miami.. Red Sox premiär borta mot Detroit skärtorsdagen 5:e april.. Om jag längtar? Gissa..

 

Syrianska kvar i Allsvenskan, mycket spännande slut på kvalet mot Ängelholm idag.. Horribel utvisning drabbades Ängelholm av.. Synd..

 

Haha ”Vem kan slå Filip och Fredrik” var riktigt roligt den här veckan oxå.. kanonbra söndagsprogram de där.. Senare blir det försöka somna till ”Fotbollskanalen Europa”.. Så kör vi en vecka till..

ROCK N ROLL!


Kommentarer
Postat av: Mossan

Ja visst är hon coool våran Alice! Tänk att det var likadant med dig och Karin när ni var bebisar! Kramkram

2011-10-31 @ 07:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0