Det exploderade verkligen..

...i Coop Arena när Luleå satte 4-3 i sudden death..

 

Arenan kokade och samtidigt dog en liten del av mig.. Det gör ju det.. Likadant i våras när HV71 satte pucken i sudden på Hovet när de säkrade SM-guldet.. I år gick DIF bara till kvartsfinal men var alltså ett mål i från att gå till semi.. Matchen var fruktansvärt nervös.. De har de varit onsdag, fredag och söndag denna veckan.. Otroliga gastkramningar, fantastiska matcher intensivitetsmässigt.. Men ja, det räckte inte, att laget totalt var sämre än förra året är oxå inget man kan komma ifrån, även om jag tyckte de var på rätt väg då 0-3 i matcher ju blev 3-3.. Segrarna i onsdags och i fredags var fantastiska.. Nu blir det lång väntan till säsongen 2011/2012 inleds nån gång i mitten på september.. Säsongskortsplanerna för mig och Adde är redan i full gång och vi kommer försöka ordna riktiga sittplatser till oss för kommande säsong.. Man har väl blivit gubbe haha..

 

Kamrat Adde har även i år varit ett glädjeämne att gå på matcherna med.. I år kanske mer än på många år då det varit motigt på flera håll under säsongen, och då menar jag inte hockeymässigt..

 

Hockeyslutspelet är ju den bästa turnering som finns, jag kommer självklart njuta av resten av matcherna och för första gången på länge har jag nog aldrig hoppats på två lag så mycket i semin, när nu mitt eget lag inte är med.. Så KOM IGEN Färjestad och Skellefteå!!! Främst Färjestad förresten haha.. Det är inte ofta man säger det!!!

 

Ösig kväll på Harry B James igår.. Skum oxå.. Hände mycket där, trodde jag skulle bli utslängd, klarade mig från det, vakterna var lite väl knasiga men lyssnade iaf på vad jag sa.. Men, ja, märkligt var det.. Chainsaw var i vanlig ordning mycket bra, och det var en skoj kväll!!!

 

PÅ TISDAG från 07 kan man logga in å se sitt skattebesked, detta gör man på länken nedan.. Att säga att jag är nyfiken är ju ett understatemant om något..

http://www.skatteverket.se/4.18e1b10334ebe8bc80005676.html

 

Undrar hur mycket pengar från UNICEF-reklamen Persbrandt använt till att köpa ”Kola” som han enligt utsago gillar så mycket.. HELT FANTASTISKT förresten att han försökte snacka sig ur kokain-grejen med snuten med motiveringen att ”tar ni mig kommer jag inte få min filmroll”.. Nä, men tänk efter då, åsna!

 

Kanske måste till kiron igen, ryggen har blivit knasig, hmm, ja, man får se...

 

UNDER två veckor till Opening Day i baseball:en.. Längtar? JAG? Näää vadå..

 

Cannibal Corpse-DVD:n ”Global Evisceration” var som väntat asbra..

 

Jag tappade ”Så ska det låta” redan under förra säsongen, tycker inte alls det varit lika roligt längre.. Hade därför inte ALLS tänkt titta på det nu när det började.. Farsan var dock GALET på och sa att avsnittet var hur bra som helst, likaså Syrsan skrev att det var helt fantastiskt.. Har nu sett det och kan utan minsta tvekan säga att det var det inte alls.. Jag är kanske i helt fel sinnesstämning men det är så jääävla glatt, sockersött och fredagsmysigt så det står mig upp i halsen.. Dessutom känns programmet så ospontant.. Nya pianobrudarna vet jag inte vad jag ska tycka, de kan uppenbarligen spela och kommer säkert bli nya favoriter för många men, nja, jag saknar grabbarna.. ”Super Trooper” lät iofs bra..

 

Stör mig extremt mycket på schemaläggarna på hockeyligan som fått för sig att lägga lördagsmatcherna kl 15 tre av de fyra kommande lördagarna.. NOG för att jag hajar att inte hockeyligan kan eller vill ta hänsyn att just JAG jobbar 11-15 på lördagar oftast, fine, MEN, ALLA matcher på lördagar under säsongen har ALLTID startat 16 eller 18.30.. VARFÖR ska de inte göra det nu i slutspelet? Dessutom, det har ju varit såna jääävla fester för många lag då matcherna spelats 18.30, men, nä nu ska matcherna börja tidigare.. Helskumt.. OKEJ OKEJ DIF är ute, men vafan, jag vill titta, lär väl missa max en period men iaf.. Det skumma med det är ju alltså att den enda kvartsfinalen som spelades en lördag började 16.. DEN SISTA matchen som spelas en lördag denna säsong är en ev. Final 6 lördag 16/4, DEN börjar 16?!?!!??! Jag hajar ingeting..

 

Näääe fan det var inge roligt.. Kunde de ba inte hållt undan..

 

Solsidan tog slut, sista avsnittet var precis som vanligt kul en del, men en jävla massa ångest.. Det bästa var Alex utskällning av hans mammas kille som han tillslut fick psykbryt på.. Oxå, iaf enligt mig, en mer befriande scen än en rolig.. Såsom det mesta varit i år.. Det finns tydligen inte bestämt om Solsidan kommer fortsätta och då få en tredje säsong, jag kan inte säga att det direkt känns jättejobbigt om den inte återkommer..

 

Marcus Krüger blir från och med nästa säsong proffs i NHL/AHL då han kommer åka över till Chicago.. Jag önskar honom lycka till och hoppas det kommer gå bra för honom.. Tack för allt du gjort i DIF-tröjan!

 

Poppar fortfarande DOWN live från Download 2009 massor.. Bra gig det dära!

 

Borde sova snart, vet inte riktigt hur det ska gå, men men.. Måste försöka iaf..

 

Tack för i år DIF HOCKEY, världens bästa gäng!!!!


Kommentarer
Postat av: Gurun

Surt! Hade sett fram emot att möta er i finalen efter att ha stoppat AIK:s framfart.



Här blir ingen bordsdans!

2011-03-21 @ 09:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0