En sorglig dag..

..det här..

 

OKEJ, när just DETTA skrivs (21.33) så har bara drygt en tredjedel av distrikten räknas men med största sannolikhet hamnar Sverigedemokraterna i riksdagen.. Det är en total katastrof.. En jävla skitdag för Sverige och man skäms fan lite.. Man undrar hur detta kunnat gå till..

Själv röstade jag på Moderaterna i alla tre valen.. Korkskalle som jag är tänkte jag såklart bara på riksdagsvalet och vart därför lite ställd då det skulle röstas för kommun och landsting, men, i brist på annat så fick det bli moderaterna där oxå!

 

En sak, när det nyss intervjuades en kvinna som jobbar för SD på deras vaka, då sa hon att ”vi tycker inte Sverige ska ta emot fler invandrare än vad vi klarar av..” Men du din dumma jävla hoppa, vet du vad?!?!?!!!?!?!? DET TYCKER INTE JAG HELLER!!!! Jag behöver inte rösta/jobba för ett främlingsfientligt parti för den skull.. IDIOT!!!

 

För att ändå säga något positivt verkar ju Alliansen slå Oppositionen, om än så länge i en minoritetsregering, men iaf..

 

Förra söndagen spelades en mycket trevlig match mellan DIF och Örebro på Stadion.. En av årets mest underhållande matcher där DIF vände 0-1 till 2-1 och glädjen var stor.. Mycket trevligt.. I onsdags vare fotboll igen då DIF spelade borta mot Åtvid, en match där DIF inte lyckades ladda om mentalt och spelade rätt risigt.. Åtvid vann mycket rättvist med 2-1.. Ny match igen redan i morgon hemma mot Malmö.. EN match där DIF såklart är underdogs mot Sveriges just nu bästa gäng, MEN, vafan, allt kan hända.. Ska bli skoj och se hur DIF laddat om och om de kan stå upp mot de möjliga kommande svenska mästarna..

 

Samtidigt som fotbollen går mot sina sista typ 1,5 månad började hockeyn i veckan.. MYCKET trevligt.. DIF vann en fantastisk premiär hemma mot HV71 med 3-2.. En match som värmde, inte bara resultatet utan så pass bra spel i en premiär.. Jävligt trevligt! Igår var det bortapremiär mot MoDo.. En match där DIF gav MoDo ett 3-0-överläge.. DIF lyckades kämpa sig tillbaka till 3-2 men kom inte närmare än så.. DIF började rätt bra, nästan för bra, för offensivt.. Tycker inte de ska bli för övermodiga utan lira mera ”gnet-bortaspel” som förra året.. Det var MÅNGA matcher som kanske inte var de roligaste man sett, men som gav poäng och vinster.. Bara för att man varit i final och vunnit mot de regerande mästarna i premiären MÅSTE DIF Hockey behålla ödmjukheten på bortaplan.. Gå för vinst är en annan sak än att spela för offensivt, tycker iaf jag..

 

Som jag skrev i förra bloggen var Boston-resan fantastisk.. I veckan släpptes schemat för Boston Red Sox matcher 2011.. D.v.s. planeringen har varit igång i några dagar.. Är ju en del aspekter att ta hänsyn till.. Kostnaden såklart.. Semesterdagar.. lag de möte.. Antal matcher.. Men det är skoj, jag är ju ute i asgod tid, very aware of that,. Men vadå, vafan, man får väl drömma å längta =) Nu får vi se om farbror Reidar vill åka med.. Annars åker jag själv.. Något av det blir det.. NÅT BLIR DET!!! =)

I måndags och tisdags var min jetlag i riktig högform, helt slut mest hela tiden och mådde inget vidare.. jag började återigen fundera på om jobbet man är på i rätt men redan i onsdags när jag började må bättre och bli piggare har det känts bättre.. Att prova på nåt annat har jag tänkt på ett tag men, vi får se vad som händer.. Vore spännande att prova att jobba natt... Man får se vad som sker..

 

NFL är igång.. Saints vann sin premiär mot Minnesota Vikings.. Tyckte inte det var så upphetsande att se på.. Baseball:en känns roligare.. Men, efter att ha sett lite mer i veckan som varit så minns jag varför jag tycker det är så skoj.. Saints möter 49.ers måndag natt i veckans ”Monday Night Football”-match.. Lär kolla den på tisdag.. Familjematchen där jag håller på Saints och Björn och Micke på ”9ers”.. Blir intressant ;)

 

I veckan ringde en telefonförsäljare och ville sälja, ja vafan hette det, ”efterlivskontrakt” tror jag det var.. Han började med deras vanliga robot-snack och jag fick tillslut avbryta och säga.. ”Ehm du, jag är 27 år, jag har inte direkt tänkt på det..” Han började då snacka att det kan vara ganska viktigt om man har familj och barn vilket jag förklarade att jag inte har.. Varpå han sa nåt om att ”nä då var det kanske inte så viktigt”.. Jag tänkte inte mer på det men i efterhand har jag inte riktigt kunnat släppa det, för, OKEJ, det är viktigt med sånt för att ge dödsboet pengar eller vafan det nu är, men vadå, så bara för att jag är singel är det inte alls viktigt.. Det lät SÅ jävla taffligt, jag fattar vad han menade men, jag blev nästan förvånad för hur lätt han bara gav sig, hade jag sagt att jag hade haft tre ungar hade säkert k-pisten fortsatt i örat på mig..

 

Red Sox – Jays 6-0.. 1 vinst av 3 i serien, alldeles för lite, men trevligt med vinst idag iaf =)

 

Jimie Åkesson, vilken jävla gris.. Jag är för demokrati men SKJUT DEN FAN!! När detta skrivs (22.32) har SD 5,8% ...skamligt, pinsamt, förjävligt.. Sorgligt är det..

 

I Skåne verkar det som över 10% röstat på SD.. Vi skänker Skåne till Danmark kommer såklart eka på Stadion imorrn när DIF möter Malmö, förhoppningsvis högre än nånsin..

 

HAHAHA LARS OHLY!!! Inte min favvopolitiker men VÄGRADE gå in i samma sminkrum som Jimmie Åkesson, vilken jävla hjälte!!!!!! Det var jävlar i mig skitbra!!!!

 

Jag tänkte skriva nå mer här men har försökt nu i en dryg timme (klockan nu 23.27) för att komma på något mer men nu är skallen tom och ilskan och frustrationen har tagit över..

 

Nu ska jag kolla vidare på Valvakan och lite på New England-N.Y. Jets sen måste jag sova.. Ha en bra vecka allihopa.. Om någon som röstat på SD läser det här så skit ner er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0