Det är inte alltid skoj att ha rätt..

..minst sagt..

DENNA diskussion ägde rum på MSN mellan mig och Holmen igår kväll:

Jag: så, vad tror du om imorrn da?

Daniel: vet inte, ni bör ju vinna men tycker ändå vi har vart helt ok. lossnar målskyttet så kommer poängen börja ticka in

Jag: asså.. DIF var BRA i premiären mot HV, en smått galen match i ett jävla tempo då DIF spelade med iaf, lite pondus.. Sen dess så, asså NJAAA:. Det har varit tre ordinarie backar borta, det märks.. Det är lite väl duttigt framåt.. Matchen mot SAIK i lördags va verkligen sådär.. Som jag ser det är DIF mera favorit imorrn av tradition än spelmässigt.. Jag blir inte direkt förvånad om AIK faktiskt skulle vinna..

Daniel: kamma dig. det skulle vara en jätte skräll om vi ens knep en poäng i morrn

Jag: jovisst, ere så, men, som jag sagt.. DIF har inte spelat jättebra.. OM AIK kan spela som de gjorde mot Frölunda och få DIF frustrerat så.. I'm telling you, det är inte omöjligt.. Men vafan, vi får se.. DIF måste vara på tårna direkt, AIK kommer va heta som galningar..

Slutresultat som bekant: AIK-DIF 5-2..

AIK bevisade hur man smart kontrollerar ut ett splittrat gäng.. Det fanns ETT läge i matchen då DIF verkligen hade chansen.. Efter att man ki´vitterat till 2-2 i början av andra perioden ahde man ett bra tryck och ahde man gjort 3-2 där så, ja, vem vet.. Istället kunde AIK ganska snabbt göra både 3-2 och 4-2.. DIF såg helt paralyserat ut.. AIK:s forechecking betalade av sig EXTREMT! Det var helt sanslöst, jag trodde för ett tag att det var match mot HV71, SÅ högt spelade AIK forechecking.. DIF:s backar var väldigt tröga och såg så jävla skitnödiga ut för minsta sak.. Jag fattar fan itne vad som hände med mitt lag..

AIK var överlag bättre, dessutom var Victor Fasth MYCKET bra i AIKs mål.. Jävla snubbe..

Den här förlusten svider såkalrt men på nåt sätt had ejag det ju uppenbarligen på känn så, ja.. Jag vet inte.. Vi får vinna nästa derby.. Man måste hoppas.. Nästa match för DIF är mot serieledarna Luleå på Hovet redan på torsdag.. Vilket kanske är bra att få ett sånt motstånd direkt och se hur mans tår mot dem.. Jag blir inte direkt förvånad om DIF kommer ut lika aggressiva som AIK gjorde idag för att visa att man inte accepterar denna torsken..

Daniel Widing och Mathias Tjärnqvist, BRA insats ikväll..
RESTEN kan försöka rannsaka sig själva och vinna tillbaka mitt förtroende på torsdag..
Bl.a. du coach Hardy, att du inte tog time out nån gång under matchen är på gränsen till tjänstefel!!

WELL, får se om fotbollsgrabbarna kan slå tillbaka AIK på söndag.. DET vore ju trevligt iaf..

Ordinarie bloggen tillbaka på söndag kväll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0