Näää jag är inte sur..

..men jag tror magen är lite..

 

Vet inte om jag har ännu en katarr på G.. Det kan vara så.. Men men.. har köpt sån där bafilus dophilus pumpus maxus enormus, eller va fan de heter, jävla magyoghurt iaf.. Ska köra det och försöka tänka mer på mat i veckan å så.. Så ska det nog bli bra.. Det är ju inte jättekonstigt att den kommer nu efter den veckan som varit..

 

Har kämpat på som fan på jobbet, stressat på.. kan poängtera dock att jag gjort det mesta själv och så, så ingen ska anklaga vare sig kollega eller chef.. Jag vet att jag år efter år i ”Inför juletid” försätter mig i nå slags ”NU JÄVLAR SKA DET GÖRAS OM HÄR” -läge och det är svårt att koppla ifrån.. De förra blogginlägget var ju långt ifrån muntert.. Men, ja, jag vill ändå tacka alla som läst och extra mycket till dem som kommenterade.. =)

 

Sen två skyltfönster blivit klarskyltade, BRA ORD DÄR, speciellt det vid kassan, ”mitt fönster” och även det precis vid ingången, har det känts bättre.. vi har det stora kvar, det som tyvärr inte ALLS syns på grund av den jävla ställningen.. Men, vi lär försöka fixa det ändå i veckan här.. Första advent på söndag, då är det tänkt att det ska vara helt klart normalt sett.. Nu syns ju inte det men ja, vore bra å få klart skiten iaf.. Tobbe hjälpte till massor och gjorde det mesta ”pyntandet” vid fönstret vid ingången, hårt påhejad av mig mot klockan å allt vare va, men BRA blev det..

 

SÅ om någon direkt undrar så känns de bättre nu än i onsdags, eller när de va jag skrev, men ja.. Helt jävla tipp topp vet i fan men, man kämpar ju..

 

WELL!

 

Saw 3D, eller del 7, sista delen i denna galna filmserie, bevittnades ikväll.. JAPP, jags er faktiskt film ibland, den här har jag, i vanlig ordning, väntat på i ett år.. Filmen var sjuk som vanligt, rätt bra, avslutade spå ett lite udda vis, hade jag fått välja hade jag valt ett annat.. Jahapp, nu behöver man inte vänta ett år till för nästa del, synd, men

 

”Paracletus”, nya skivan med Deathspell Omega, är helt galen.. Haha.. Den sista i trilogin som inleddes med ”Si Monumentum..” 2004 och ”Fas..” 2007.. Det är verkligen kaos med nån slags struktur.. Ska lyssna mer i veckan och försöka smälta den.. Första intrycket i lördags morse var verkligen, omtumlande.. bra, såklart, fort som fan, och nästan lite annorlunda grejer ibland där.. MEN, ska lyssna mer.. Kan vara en av kandidaterna till årets skiva.. Jag kollade lite runt om vilken som skulle kunna bli det.. Hittills tror jag faktiskt att ”Demonoir” med 1349 leder..

 

MoDo's Anton Hedman tacklade mycket fult av näsbenet på DIF's Andreas Holmquist.. Armbågen var HELT jävla sjuk och jag blir fan vansinnig när jag ser det.. Stäng av han, LÄNGE!!!

 

DIF vann dock matchen med 3-1, ingen hejdundrande föreställning men tre poäng, ÅÅÅÅLRAJT! Liten förbättring mot fadäsen i torsdags mot Färjestad, 1-3..

 

Köpte årets första julklapp idag.. BARA DE!!

 

5 rätt med Leffe igår igen.. Låter väl rätt bra, men var inge vidare ändå.. Ingen utdelning men 5 rätt för 3:e veckan i rad.. 7:an sitter på lördag??

 

Utmanarna slog Filip och Fredrik ikväll, skoj, bra program ikväll =)

 

Jag vill fan inte må risigt nu.. Det kan bli en bra lördag.. ”Lördagen före första advent” brukar kunna betyda lite ös på jobbet.. Sedan Brynäs-DIF på TV, KANSKE med Dunder här, hehe, sedan Tributallica och Guns N Poses på Anchor på kvällen, KAN bli kalas!!!! Bara kaggen är i trim hehe..

 

37-årige Derek Jeter i pissgänget New York Yankees kontrakt har gått ut.. Yankees kontraktsförslag verkar vara 3 år / 45 milj. Dollar.. Av nån anledning verkar snubben vilja ha FLER år och säkert mer betalt.. Helt jävla otroligt.. CRUSH the Yankees, GO SOX!

 

Efter hockeysnacket igår med farbror hintade han om att jag skulle spara pengar till Boston men han dröjer än med det definitiva beskedet om han ska med eller ej.. Tror, och hoppas, dock att han har bestämt sig till den 18/12 då vi ska ha heleftermiddag/kväll.. DET vore trevligt..

 

FET NFL-söndag med redan förbrukad Vikings-slakt av Packers, Patriots mot Colts nu och Eagles-Giants inatt.. Ser nog stora delar av sistnämnda i repris imorrn kväll..

 

Det går jääävligt långsamt med uppdateringar i baseball:en om nya spelare.. Trodde något skulle ha hänt nu men nada.. Man får tydligen vänta ett tag till..

 

Jag har ju en del trevliga lördagar framför mig..

 

27/11: Brynäs-DIF kl 16 på TV och Anchorkväll med Metallica och Guns-covers..

 

4/12: DIF-Timrå kl 16 på Hovet och ännu inte klart vare blir på kvällen..

 

11/12: MoDo-DIF kl 18.30 på TV och sedan Anchorkväll då Pungtera spelar Pantera som inga andra kan!!!!

 

18/12: Redan nämnda eftermiddagen/kvällen med farbror då det blir ”julmiddag” modern light och sedan DOOOOOM.. Candlemass live på Debaser Medis på kvällen.. hela Epicus Doomicus Metallicus framförs i sin helhet med originalsångaren Johan Längqvist på sång, GRÖÖÖÖÖÖÖÖÖMT!!!!

 

Det blir ju jobb 5,5 dagar i veckan fram till jul, d.v.s. mån-lör.. Kanske man borde vara ledig nån gång men, hmm, njae, jag vet inte.. Jag kör på så får man se hur det känns.. Skulle vara den 4:e då.. Nu på lördag ere ju dagen innan första advent.. 11/12 julmarknad i centrum och 18/12 lördagen innan julafton.. Nä.. Det blir nog att köra hehe.. Men jag ska lyssna på kroppsjäveln..

 

Ajuste containern, helvete.. aja.. Näste gång..

Nu ska jag försöka somna om ett tag till Patriots-Colts...

 

Ny vecka nya tag, go go..


Kommentarer
Postat av: Mia

Du kan ju inte missa Katatonia den 4/12?



Ta det lugnt med magen!

2010-11-22 @ 07:01:06
URL: http://miamyrkheimr.blogspot.com
Postat av: Mossan

Fint att det är lite mer upp! Men var rädd om dig, och magen...

2010-11-22 @ 08:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0