Välkommen till knäppa klipp..

..eller EH JA ett nytt inlägg, men ja, de får ju anses vara typ samma sak när det är jag som skriver!

 

Joanna Newsom-konserten var bra i måndags, det kunde varit ännu bättre med fler av mina favvolåtar men bara låten ”Emily” gjorde det värt att gå dit.. Att man däremot kände sig totalt malplacerad bland alla andra på Dramaten var ju en annan femma..

 

IBIS-reklamen är fruktansvärd!!!!

 

Späckad vecka med konserter med både Eldkvarn (onsdag) och AC/DC (torsdag).. Kontraster gick snacket hehe...

 

Hästen Iceland vann Elitloppet och det var jävligt skoj för kusken Johnny Takter, ”reserven” som fick köra då Örjan Kihlström körde Triton Sund istället (som galopperade direkt i starten), som fick vinna och såklart tränaren Stefan ”Tarzan” Melander och, va jag vet, även medtränaren/frugan Catharina Lundström.. Grattis.. Skönt att de spöade den jävla Åke..

 

Hade Elitloppsdag hemma, hade ju fått gå på Valla om jag ville (tack ändå Jenny!) men tackade nej och hade det rätt bra och mysigt hemma faktiskt.. Hann med att slänga en del sopor, tvätta, göra rent ventiler inför kollen på tisdag och när jag var ute å slängde soppåsarna fick jag se en jävla container.. Den har säkert stått där några dagar och jag har fan inte tänkt på den hahaha.. Vips körde jag ett race å hivade gamla kartonger, massa skit på balkongen och strunt.. Folk runt på Filipstadsbacken måste ju undrat vare va för dåre som fick för sig att göra ett ”slänga sopor i container”-race lite före elva en söndagkväll MEN MEN!!!

 

Efter en kanonserie och sweep över Tampa Bay i veckan så spelade Red Sox 2-2 mot Kansas i matcherna torsdag-idag.. MYCLET besviken på torskarna, framförallt den i fredags natt.. Klart bättre ikväll dock då det var en mindre kross faktiskt.. Spelledigt imorrn nu men sedan serier mot Oakland och Baltimore i veckan..

 

Wacken-bussresan inköpt.. Hotell i London inköpt.. Fixar hemresan från London nu måndag eller tisdag.. Känns som det mesta i resväg är uppstyrt nu inför sommaren/hösten.. Tyskland i augusti, USA i september och London i oktober, och jag som inte ens gillar och resa hahaha =D

 

Bowling igår med ett gäng, vi var 6 stycken, JAG VANN.. Trodde knappt mina ögon själv hahaha.. Lyckades slå en snubbe som jobbar på bowlinghall, bara en sån sak.. En ruggig comeback-win för mig, kommer leva på den länge hehehe..

 

Verkar varit en helt GALEN första final i NHL-hockeyn inatt, såg litegrann men lyckades såklart somna ifrån den och baseball:en på datorn.. Ja? Vad trodde ni liksom??

 

Måse börja kuta, komma igång med träningen ordentligt, göra stretchövningar och skärpa till kost/läsk/socker-intag.. Hej och hå.. Blir intressant och se hur det ska gå, men ja, man får väl fan försöka..

 

Vissa verkar CHOCKADE över att inte Sverige gick till final i schlagerJÄVLAfestivalen.. Chockade? Förvånade? BESTÖRTA?!?!!? Varför?!!? vafan trodde dem.. har ni hört låten Sverige skickade dit!??! Det var tydligen den BÄSTA av 32 jävla bidrag.. Anna Bergendahl berörde mig redan under sin Idol-audition med sin tolkning av ”Have A Heart” av Bonnie Raitt.. Det var SÅ JÄVLA bra!!! Det var så eget, annorlunda, och riktigt häftigt.. ”This is my life” är ju för fan INGENTING av dety man hörde av henne då.. En högst medioker jävla popballad som knappt ens har en refräng.. låten har ju fan ingenting.. Ska man ta en liknelse med låtar som låtit ”ungefär lika” och varit med i samma sammanhang tänker jag direkt på ”I remember love” med Sarah Dawn Finer.. Ingen av mina favvisar heller, ett visst understatement, MEN, den har ju en vrålstark refräng som gör den till en hit även om den inte tilltalar mig.. Schlagerfestivalen är ju en jävla freakshow.. utan att ha sett ett skit fån semifinalerna eller finalen i år, å JÄVLAR VA SKÖNT DE VARIT, så vet man ju att det är en jävla freakshow, det räcker ju att se bilder i tidningen så vet man det..

 

Jag kan ta två exempel på KLART bättre låtar som vunnit.. En till viss del färgad och en hyfsat neutral..

Kom ni ihåg när Charlotte Nilsson (numera Perelli) vann med ”Take Me To Your Heaven”? Asså, vilket arrangemang.. Låten har ju en galet stark refräng.. Ett arrangemang som låter som en ”låt på 90-talet gjord av Abba” med pianospelet, det hyfsat tunga kompet, och trycket/drivet i låten.. Den har ju ALLT som ”This is maaaaaaaaaaaaj laaaaaaaaaaaaajf” INTE har.. När Anna sjunger den vill man ju för fan bara gå och lägga sig..

 

Ett andra exempel är, självklart, ”Hard Rock Hallelujah” med finska Lordi.. Det absolut bästa som hänt den där tävlingen.. Ett jävla hån mot all skitmusik och hela schlagervärlden när den vann.. Fast egentligen, det var ju rätt självklart.. VAD har låten? Jo, en astuff inledning med ett tungt riff, enkelt komp, och sjunga med i klass med ”I Love It Loud” med KISS och ”We Will Rock You” med Queen.. Det har dräkter och masker så de ser ut som, ja, freaks.. Dessutom en riktigt jävla bra refräng..

 

Det stora felet på media/svenska folket är ju dumheterna dagen efter.. ”SKANDALEN” att inte Anna gick vidare, DÅ HÄVDAR plötsligt media att NU SKA VI MINNSANN lägga ner och dra oss ur?!?! Jaha?!!??! Är inte tävlingen helt jävla stenkass och värdelös ÄVEN om Anna går till final!?!?!? Eller är den KANON om hon är med?!?! Hycklare, fuckin hate it..

 

Ett litet tips i allra bästa välmening till nästa år.. Skicka en låt man inte somnar av att höra.. Det är iaf en början..

 

Sweden Rock och div. andra festivaler drabbas i sommar då bandet Mastodon ställt in p.g.a. sjukdom på gitarristen tror jag det var.. SRF väljer då att ersätta detta band med Mustasch, EH OKEJ, dem låter ju JÄVLIGT lika varandra!?!?!?

 

Det var nå mer jag skulle skriva om vad fan var det.. HMMMMMMM!!

 

Nä fan klockan är massor, är rätt nöjd med dagen iaf.. Känns som det blir en del skoj i veckan.. Enjoy it!! I will try!!

NP: 1349-Pandemonium War Bells, och, JOHNNY CASH-Frankie's Man Johnny (Live)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0