Match 1-13: 13-0...

…match 13-16: 0-3...

 

Saints slutar efter dagens sista grundseriematch (torsk 23-10 borta mot Carolina) på 13-3.. Ett egentligen fantastiskt facit om man jämför med de senaste åren, det som oroar mig, och som jag redan skrev förra veckan, är de sista 3, eller egentligen 5 matcherna.. Kurvan går ruggigt mycket neråt.. nu vad jag förstod vilade de ordinarie QB:n Drew Brees idag men, hmm, nja, inför första slutspelsomgången för Saints som är först om två veckor känns det lite sådär..

 

KANSKE överdriver jag, med sina 13-3 var man bäst av NFC's alla lag.. Minnesota Vikings slutade 12-4.. Så Saints och Vikings får vänta till helgen 16-17/1 för att lira sina första matcher.. Övriga lag som går in i Wild Card Weekend nästa helg från NFC är Dallas, Arizona, Philadeplhia och Green Bay.. Det är ännu inte klart vilka av de 4 som möter varandra men det kommer bli skitkul matcher =D

 

I AFC är Indianapolis och San Diego klara för ”andrarundan”.. Wild Card-klara gäng är än så länge New England och Cincinatti.. Resten blir klart sent inatt..

 

Att säga att jag ser fram emot NFL-slutspelet är ett understatement utan dess like.. Nu vet jag inte om jag kommer sitta bänkad hela lördagkvällarna/nätterna som förra året, jag menar det kan ju komma upp nå annat, men OM det blir så så vet jag att just Wild Card Weekend och ”kvartsfinal-helgerna” är bland de roligaste ”hemmahelgerna” på hela året!!!

 

Tiderna för matcherna blir lördag 22.30 och 02 samt söndag 19 och 22.30.. Lördagsmatchen 02 ska enligt Viasat även visas i repris på söndagen kl. 15.30.. Viasat ska fan ha all cred för deras sändningar i år.. Direktsänt varje söndag 19, 22.15 och 02.20 samt måndagar 02.30.. Överlag har söndagsnattsmatchen gått i repris måndagar 19.30 och måndagsnattsmatchen tisdagar 21.. Kanon är bara förnamnet!!


Mitt i denna närmast euforiska Viasat-hyllning ska de fan få lite skit oxå.. Reklamen om att ”vi visar hockeyserien med mest hjärta” och ”den hetaste i Sverige” om hockey-allsvenskan är så jävla löjligt så klockorna stannar..

 

Årets säsong av Stjärnorna på Slottet har börjat strålande.. Svårt att misslyckas med ett sådant program men iaf.. Gårdagens program var asbra.. Ranelid hade stor show i flera bemärkelser.. Rörande, ärligt, tufft, och framförallt jävligt intressant.. Hela programidén med en dag då stjärnorna får välja vad som göras är kul men höjdpunkten i programmen är ofta att få se huvudpersonens historia och man får ofta lära sig saker man inte hade en aning om.. KAN även vara för att jag oftast inte kunnat jättemycket om de medverkande.. I fallet Ranelid igår visste jag knappt nånting förutom att man sett han i vissa program då han visat sitt häftiga språk, att han skrivit massa böcker och att mamma gillar honom.. JAG gillar honom oxå massor efter programmet igår, vem vet jag kanske läser nån av hans böcker nån gång..

 

Nyår va kalasskoj, tack Ken å Carro för festen å Holm för förfesten!

 

Gårdagskvällen på Anchor va ruggigt kul oxå!! Bra drag!! =)

 

Kom igen nu Sverige, se till att spöa jänkarna inatt så det blir final på natten mot onsdag!

 

Gonatt!!


Kommentarer
Postat av: Mossan

Det hoppas jag du gör, läser någon Ranelid alltså.

2010-01-04 @ 10:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0