Julen är över för denna gång..

..och som vanligt var den slut lika snabbt som den kom..

 

Det var en trevlig jul med familjen även detta år.. Kanonbra julklappar, massa god mat och trevligt sällskap.. Det funkade lika bra i Hammarby Sjöstad som i Farsta Strand!!

 

Blev tyvärr inget besök från kamrat Adde på julaftonskvällen vilket kändes tråkigt.. Man kände sig nästan lite ensam hemma men, såg ett päron till farsa firar jul själv och garvade lite och sen kändes det ganska bra ändå..

 

Traditionsenligt var jag dock hemma hos pappa kvällen innan julafton då det åts lite mat, sågs lite tv och slogs in paket.. Det som alltid var rimstugekväll förut är numera bara rimstuga en liten stund på radion då det aldrig är lika bra längre.. Hasse Brontén visade dock bra klass i några av rimmen som jag hörde, och var även smårolig då han även var med i början av Tilde de Paulas julprogram på TV4 på julafton..

 

Imorrn ere jobb som vanligt efter tre dagar ledigt, känns lite segt men det är bara att köra.. Är glad och tacksam och faktiskt motiverad efter att chefen visat mig att han höll sitt ord i oktober med en, vi kan kalla det julbonus, dagen före julafton.. Ärligt talat höll jag faktiskt på att tappa hakan och det betydde väldigt mycket..

 

Det är fan tråkigt att julen är slut, jag känner det, det är ju fan skoj, man ser fram emot det och taggar upp som fan och så tar det slut snabbt som attans.. men men.. Något som ändå är bra är att det är ju inga hela jobbveckor de två kommande veckorna! Nyårsafton och trettondagsafton/trettondagen gör att det blir något färre dagar än vanligt, det gör ju inte så mycket haha =)

 

Sedan fyller man ju år i slutet på månaden.. Undrar om det blir så att biljetterna till resten av Bostons matcher släpps lördag 29/1.. D.v.s. dagen efter min födelsedag, DÅ gäller det att vara med så jag och farbror får platser bredvid varandra på matcherna i sommar.. Plåtarna till 2010 års säsong släpptes alltså sista lördagen i januari och blire så även för säsongen 2011 ere alltså den lördagen som gäller..

 

Min excellenta mamma är en trogen läsare av min blogg och därför kan jag nog skriva här att jag hoppas vi, till skillnad mot hur vi brukar göra, kan ha nå slags födelsedagsmiddag för mig fredag 28:e ist för nån gång under lördag-söndag.. Inte bara beroende på biljetterna, utan även för att det lär bli hockeyeftermiddag på lördagen sen från fyra och framåt, du kan ju skriva i kommentarsfältet vad du tror och tycker om det ;)

 

Finns inte så mycket mer att skriva om aik-DIF i onsdags mer än att det så klart är förkastligt.. Nuts will be nuts uppenbarligen och så länge det ser ut såhär ere nada mer hockeyderby för mig.. Trots de bedrövliga scenerna vann ju DIF matchen med 3-1 och man måste försöka komma ihåg och glädjas över det iaf =)

 

DIF Hockey dundrade även igång eftermiddagens match i ett galet tempo och spelade ut Skellefteå fullständigt hemma på Hovet.. 2-0 efter första kunde/borde ha varit typ 5 eller 6-0.. DIF fortsatte och spelade väldigt bra samtidigt som det var total hönsgård i SAIKs defensiva spel.. Efter halva matchen stod det 4-0 och matchen slutade tillslut 5-1.. MYCKET trevligt.. Innan matchen var jag dock inte speciellt sugen på att gå på match.. NU blev det ju jävligt trevligt och rena klang och jubel-föreställningen.. Hävdar dock ändå att de ska ge FAN i att spela matcher på annandagen, jag VILL INTE gå på hockey då.. Trots den trevliga matchen idag..

 

Något som alltid inleds vid den här tiden och brukar vara bland de roligaste hockey man kan se är junior-VM! Spelas i år i USA och matcherna är ”6 timmar bort” om man säger så.. Sverige spelar NU mot Norge och leder tydligen med 6-0 i början av tredje perioden.. Hoppas på Sverige i turneringen men skiter det sig för dem lär man få hoppas på USA mot Kanada i en final, men det får vi se då.. Finalen spelas mycket passande nog även i år natten mot trettondagen vilket gör att man kan sitta uppe och kolla på den.. Kanske gör jag en riktig heldag på trettondagsafton med jobb, Solvalla (ev.) och hockeyvaka på natten.. Låter ju trevligt =)

 

Nästa lördag spelas NHL:s utematch som vanligt på trettondagen.. I år i Pittsburgh, Penguins mot Washington Capitals.. Som jag skrev förra veckan har jag inte följt mina hockeypingviner ens i närheten av avd jag brukar men dagen innan julafton satt jag faktiskt uppe ett tag å såg just Pens-Caps som var en riktigt härlig fight, Pens vann tillslut med 3-2 eft. Straffar.. Kamrat Jimmy vill nog att man kommer över och kollar matchen i hans bar på nyårsdagen.. Så får det nog bli..

 

På hästarna är det alltid pirrigt när man har 4 rätt efter 4 lopp.. Himla mycket mindre skoj dock när man har 4 rätt efter 7 lopp, MEN MEN!!!

 

Skandalöst beteende av en vakt utanför klubben 54 vid medis igår.. Först slängde han ut en tjej och verkade nästan som han ville brotta ner henne på gatan!?!?!? Varpå en kille kom och ist lev HAN nerbrottad BRUTALT och bland annat satt vakten ovanpå med knäet över killens nacke och, vad som iaf såg ut, killens ansikte ner i snön på gatan!?!?!? HELT JÄVLA SJUKT! En av killens kompisar kom sedan till undsättning och lyckades få bort vakten, tjejen gjorde oxå ett härligt men misslyckat försök då hon med full kraft försökte TACKLA bort honom, gick sådär men hon gjorde iaf ett försök =) Vårt sällskap gjorde det enda rätta och bojkottade såklart stället då vi såg vad som hade hänt.. Kändes bra..

 

Är bjuden till Pelle och Ia på nyårsafton.. Tror och hoppas det blir trevligt.. Det är alltid härligt att höra ”jag hoppas att du kommer, det vore roligt om du var här”.. Jag tröttnar aldrig på sånt, man ska aldrig ta sådant för givet.. Dessutom fick man sig nästan en hårtorksliknande ”utskällning” när man på frågan om det var nån speciell klädsel som gällde fick höra vad Pelle tyckte om den saken.. Dresscode:n var MINST SAGT frivillig om man säger så hahaha =D ..jävligt skönt oxå att dem som bekant bor i Farsta centrum och det därför är väldigt nära hem..

 

Det blir första nyår på länge som man inte är med Ken och Daniel.. Inte speciellt konstigt i fallet Ken då ju han och Carro ska ha barn om några månader..

 

Stjärnorna på slottet började igår kväll.. Som ni vet en av mina absoluta favoriter på TV och första avsnittet var även denna gång väldigt bra.. Nästan lite ”synd” att Dan Ekborg, min favorit i denna säsongs gäng, fick första dagen.. Hoppas dock att även de 4 andra avsnitten blir bra! Uffe Brunnbergs dag blir intressant att se..

 

Nähäpp, klockan är efter midnatt så skiten ska upp och Macman ska ner i säng.. Ofantligt naturligt! God fortsättning och avsky Yankees-kepsar!! =)


Kommentarer
Postat av: Ellen

Tråkigt att man för en gångs skull dissar Ia på nyårsafton! Bromma för hela slanten :P Hoppas ni får trevligt ändå ;)

2010-12-27 @ 05:15:45
Postat av: Mossan

Hej Jovvan!



Ser inget som hindrar att vi firar dig på fredagen den 28:e! Kör bara kör!

2010-12-27 @ 12:22:40
Postat av: Bloggaslainen..

Ellen: Så jävla ofränt av er att dissa, men men =P



Mossan: TREVLIGT!!! Kanske kan se om ja kan dra lite tidigare så vi kan se Spåret oxå =)

2010-12-27 @ 21:12:57
Postat av: Ellen

Ska faktiskt bli roligt att träffa lite nytt folk och dessutom umgås med andra som inte dricker alkohol ;) Hoppas ni får det trevligt anda!

2010-12-28 @ 00:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0