En bra lördag..

..som jag dock inte orkar skriva alltför mycket om men iaf.. Här är en del, å lite annat dååårraaaa..

 

Slayer spelar i Sthlm 19:e mars, glädjen är som alltid total.. EN LÖRDAG!!! Grymt sa grisen och blev en julskinka..

 

Farbror Reidar var över på middag igår, mycket trevligt!

 

Jag och farbror var tillsammans med kamrat Sågen på Debaser Medis och såg Candlemass göra en kalaskonsert.. Setet då original-sångaren Johan Längqvist var med och hela debuten ”Epicus Doomicus Metallicus” framfördes från start till mål.. Total magi.. Rysningar.. Håret på armarna stod.. Jävlars vad skoj det var!!!

 

Det var ganska skönt att åka hem direkt efter.. jag var både ganska trött och konserten var så bra så det kändes liksom ”färdigt..” Med förra helgens spritextravaganza och upplevelse/minnesluckor kändes det bra att inte supa till så hårt..

 

Då jag kom hem hade Wacken 2011 släppt Morbid Angel som ett av banden som kommer spela på festivalen, mycket trevligt!!

 

Snaps i dricksglas funkade inte alls..

 

Johan Längqvist borde ju sjunga i ett bra band på heltid å vara rockstjärna, jävlar vad bra han var.. Å han såg för jävla cool ut.. Tänk om man kan se ut så när man e, ja, va han nu kan va, 40-50 bast..

 

Paret Myrkheimr kom idag hem som de skulle från Eindhoven.. Jävligt skönt för dem.. Minns deras otrevliga upplevelse från 2009 och med tanke på hur vädret såg ut över Europa idag och i helgen trodde jag på samma tråkiga historia MEN de kom minsann hem för några timmar sedan, jävligt bra =)

 

Imorrn ska jag, chiefen och Tobbe gå på julbord i Gamla Stan.. Det blir såklart en grisfest av gigantiska mått.. KANSKE borde ta det lite lugnare än 2009, helskotta, kom ju knappt hem, hahaha..

 

Chiefen var för övrigt så jävla pepp så han började STRYKA UNDER på listan vad han skulle äta då jag skrev ut en lista på vad som fanns där.. Tobbe å jag garvade som fan! =D

 

Vet ännu inte om jag måste jobba på julafton.. Har inte frågat än, ska göra det vid något bra tillfälle.. Hoppas inte, men måste man så måste man och då ere bara att bita ihop =)

 

Tobben, hans tjej Mari och Lufsen, förlåt, RASMUS haha, ska åka till Söderhamn PÅ självaste julafton.. Hoppas de får trevligt där och att tågen går som de ska..

 

..likadant för morsan som ska till GBG imorrn, fiiifan, känns som att det kan bli svårt..

 

Ögnade lite på TV-tablån för julafton.. Ser trevligt ut, mycket att se på.. Efter förra årets traditions-debacle med kamrat Adde verkar vi dock ta gruvlig revansch i år då han chockartat nog vill komma till mig ist för att vara i Mariatorget där han bor..

 

Apropå jultradition var jag idag i Hökis hemma hos D Holm som han kallar sig nuförtiden, eftersom man tydligen inte VET vem man menar om man säger Holm (eh?!?!?!) hahaha.. IAF, jag va där, och han dåra, och Emil.. Vi såg SÅKLART Tomten Är Far Till Alla Barnen och det var vansinnigt roligt.. Sedan smått tvingades man att se damernas handbollsfinal i EM.. Såg ju rätt trevligt ut till en början men sedan gick det som det brukar för Sverige och norskorna vann rättvist med 5 bollar.. Brudarna grina och sa att de var stolta över silvret, trevligt dock att höra hur jävla missnöjda de var med förlusten ist för den svenska jävla jantelagen att vara så satans nöjd med allt hela tiden i sport, även om man misslyckats, ett friskhetstecken!

 

I veckan bokades Electric Wizard till Sweden Rock.. Fyfan.. Hoppas nu Wacken eller ännu mer chockartat om Getaway kunde boka dem.. ELLER, en headline-spelning i Sthlm på dera Europaturné i mars-april..

 

Hästjävlarna gjorde inte alls som jag ville igår heller.. SÅ kan det vara.. En idé jag ahde var totalt klockren iaf och det får man ta med sig.. Att man sedan missar när man garderat ett 15-hästarslopp med 8 hästar ska man nog INTE ta med sig.. MEN MEN!

 

Den enorma jävla ställningen som täcker vår butik och hela jävla lägenhetshuset i Västertorp där vår butik ligger ska tydligen tas ner denna veckan.. FÖR att tas upp igen i mars nån gång.. Jävla åsnor.. Hoppas dock skiten kommer ner på torsdag så iaf NÅN får se vår julskyltning iaf en halv kvart innan julafton..

 

Det är ju jävlar i mig julafton på fredag.. vad trevligt.. Tror det kommer bli helt fantastiskt bra.. Pappa kommer bli glad.. Mamma oxå, hoppas extra mycket där.. Syrran blir glad annars har hon blivit knasig! Styvfarsan ska bli intressant och se hur han reagerar.. Tobben blir nog glad på torsdag, tror jag iaf.. Farmor får något hon behöver, det är bra.. Chefen vet jag inte vad han ska få än, han får två val.. med chiefen känns det dock lite sådär innan jag vet vad jag kommer få, eller m.a.o. hur mycket.. Jag hoppas han minns vad jag sa för två månader sedan..

 

SÅ, imorrn julbord, tisdag vet jag dock inte riktigt ännu, på onsdag ere aik-DIF på Globen, jag kommer inte gå dit, vilket som vanligt känns lite konstigt men jag vet inte hur mycket vi kommer att ha att göra på jobbet, kanske blir extrajobb på kvällen.. Nu tror jag inte det men ja, får man å göra så, jag bangar inte under julveckan! På torsdag kväll har jag dock INTE planerat att jobba massa extra då man ska hem till fassan, slå in paket och ha trevligt.. Traditioner ska man ta vara på tycker jag.. Vissa kan kalla det slentrian, men jag tycker fan det är skoj..

 

På söndag, annandagen, spelar DIF hemma mot Skellefteå på Hovet klockan 16.. Det tycker jag INTE om.. Har spontant nu inte alls någon lust att gå på hockey då.. Tycker man ska ge fan i att ha hockey som de har nu, både två dagar innan, derbyt, och två dagar efter.. Hade varit klart bättre om man kunde spelat flera matcher mellan den 12:e och 19:e december.. Channel One Cup, shit, vem fan bryr sig..

 

Fortfarande stor humor att lyssna på när Christer Ulfbåge reffar skidskytte.. Asså, innan man börjar skratta åt han ska man ju säga att han ÄR bra som FAN, han är påläst och mycket kompetent, men förutom det så är han ju CHRISTER ULFBÅGE! Han som tar i ibland så det låter som han skiter i en hiss, fantastiskt roligt..

 

Baltimore slog New Orleans idag, jääävligt oskoj.. NY Giants-Philadelphia fick en mycket konstig avslutning. Matchen skulle egentligen vara slut då tiden gått ut, och därmed gått till förlängning, men Giants kicker sparkade inte bollen out of bounds utan rätt till en Philly-spelare som sprang för 65 yards och Philly vann!??!?! Det såg oerhört konstigt ut och kommer bli mastodontsnackat om imorrn i USA..

 

Efter Boston Red Sox smått fantastiska signingar av Gonzo och C.C. Har man nu börjat skaffa sig bullpenpitchers a.k.a. ”avbytarkastare”.. Det börjar se lovande ut.. Det är snart april va? Hahaha..

 

Fan det blev lite längd på det här inlägget ändå..

 

Till helgen är det jul.. Ta därför hand om varandra och KÖR försiktigt för fan!!!

 

PS. Julens roligaste julkalender finns fortfarande på:
www.oioioi.se
KOLLA DEN!


Kommentarer
Postat av: Mossan

Härligt inlägg i vardagsdebatten! Men... Kalle kl 15 = tradition, fiskpinnar varje måndag = slentrian! Bara så du vet! Puss

2010-12-20 @ 07:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0