It's soon to be Boston time..

..soon.. VERY soon..

 

Bra att man jobbar lite på engelskan så man inte snackar som Göran Persson när man är over there.. På torsdag påbörjas alltså resan med pendeltåget 06:55 från Farsta Strand.. Svinjävlatidigt även kallat för en annan som brukar väckas typ 08:15 annars.. MEN VADÅ, det är ju skoj på gång så jag lär väl nästan flyga upp ur sängen ändå =)

 

Den snorviktiga serien borta mot Rays har hittills slutat 1-1 efter två matcher.. Lika tight som segern var i fredags natt, lika tung var förlusten natten till söndag.. Inatt spelas den tredje matchen, den MÅSTE vinnas.. Ska se matchen imorrn kväll efter jobbet.. Sedan krävs en månad av mirakel för att Red Sox ska nå slutspelet.. Jag har inte trott på det sen typ slutet av juli men, ja, man måste ju fortsätta hoppas.. Känns iaf skönt att det inte är ”kört” ännu när jag är över.. Det hade verkligen känts som skit.. Är det nåt jag inte gillar är det matcher som inte gäller något.. Jag läger ner så jävla mycket intresse, tid och energi på det så att bry sig om matcher som inte gäller nåt känns sådär.. Visst, det kan vara skoj ibland.. Se Red Sox lite under spring training var bra för abstinensen.. DIF Hockey var jag på G å se nu när de spelat European Trophy-matcher på Hovet men det har helt enkelt inte blivit av..

 

En grej med Boston-resan som är skönt är att jag, mot alla odds, inte är så jäävla uppstyrd.. okej visst jag vet när jag beräknas komma dit, jag vet att jag lär vara helt cp-trött den kvällen.. Jag antar att större delen av fredagen blir runt Fenway-området med både ”sevärdheter” (d.v.s. souvenir-butiken), mat (REMYS!!) och sedan Fenway Park-touren drygt 2-3 timmar innan matchstart.. Sedan måste man ju gå runt längs de kända gatorna.. Ska även hinna besöka två butiker jag läst om, hattbutiken ”Toppers” och nån ”Helen's Leather Shop” eller va den hette.. Ska tydligen finnas boots, hattar och skinnjackor där.. SÅ förstod jag det iaf.. Jag funderade även på att åka till en outlet-butik men det visade sig vara ganska långt utifrån stan såg jag idag så det fick jag lägga ner.. Man lär ju gå massor men har försökt sätta mig in lite i tunnelbanesystemet oxå som verkar ganska enkelt.. Ett veckopass med ”fri åkning” på t-banan, ”pendeltåg” och bussar går tydligen på bara 15 dollar, vilket ju är asbilligt så ett sådant får det ju bli =)

 

Ska hinna förbi irländska restaurangen/baren McGreevy's oxå, som tydligen ägs, eller om det var delägs, av en av medlemmarna i Dropkick Murphys.. Inget av mina favvoband men det är ju klassiskt.. Man nästan måste testa deras legendariska Beckett Burger som tydligen är på typ 6-700 gram.. låter ganska läskigt men jag måste se burgarfan iaf hahaha =D ..förhoppningsvis ska jag äntligen få köpa tröjan jag tittat på å velat ha så länge.. Får se om det blir nån matchtröja, det vore ju nice att ha men de kostar rätt mycket så, man kanske får vänta till söndag och se hur mycket pengar man har kvar hahaha =D

 

Kanske det inte var alltför spontant ändå, haha, men, ja, jag kan göra vad fan jag vill =D ..det hade såklart varit roligt med sällskap och sådär men ja, det är ändå verkligen en frihetskänsla av att jag kan bara typ rå om mig själv å bara vara där =)

 

Som ni förstår är det inte mycket annat som snurrar i huvudet just nu.. Jag vill bara att det ska bli torsdag så man får åka iväg =) ..men det har ju ändå varit lite annat:

Jag skrev förra veckan om att jag skulle ringa Telia om felaktig faktura.. Samtalet tog dryga timmen, det sas emot och argumenterades, de mesta i god ton, men efter att ha fått svar, hoppat på ett bra erbjudande och försökt berätta för supportmänniskorna hur deras chefer borde sköta sitt jobb, så fick ja hem en ny faktura, 968 kr billigare än den jag ursprungligen fick.. Hade ni förväntat er nå annat eller?!?! Hehe.. Det är andra fakturan av tre sen jag skaffade Telias Digital-TV som varit fel och som man fått ringa, det har dock gått bra båda gångerna.. Det jag lärt mig av att jobba i affär, som många vet, är att gå på rätt person.. ofta är folk som sitter i support vänliga och vill hjälpa till, tycker jag iaf, man hör ganska snabbt om det är en sådan person.. Så därför asså, har ni problem med saker så, asså, försök å behärska er å skyll inte på dem för det är väldigt sällan det är deras fel.. De försöker ju trots allt ofta bara hjälpa till.. '

 

Jag slogs framförallt av okunskapen och bristen på information från Telias sida om att Canal+ görs om och att ”Säsongskortet som de kallas försvunnit.. Nåt man tycker supporten på Telia borde veta om, MEN, de BÖR ju veta det för att de ska få INFORMATION om det.. Men jag fick alltså berätta att Säsongskortet skulle försvinna och att det skulle tillkomma flera sportkanaler under Canal+ ..det är ju fan skit att inte dem fått information om det.. JAG var därför helt inne på att jag kommer sakna de Canal+ kanaler som tillkommit nu i fredags, MEN, det visade sig att jag minsann hade dem och kunde se GAIS-DIF i fredags.. En inte alltför sexig tillställning med ett trevligt slutresultat.. DIF Fotboll ligger kvar på 6:e platsen efter 3 raka segrar, trevligt!

 

AIK-Göteborg idag slutade 1-2.. Matchen avbröts efter inte ens 10 min spelade.. Upptogs sedan och inget mer hände.. I tidningen imorrn kommer det vara nya skandalrubriker om AIK.. Media skriver hur hemskt det är, MEN, sitter såklart och jublar på redaktionen att det får fortsätta skriva om något som säljer.. Hyckleriet fortsätter..

 

Det är jävligt lite huliganism och bråk överlag i baseball, det ni! =D

Vueltan, d.v.s. cykeltävlingen Spanien runt, inleddes i helgen.. Hade väl tänkt kolla lite på det men njae, får liksom inte riktigt samma pepp och stora intresse som jag har av Touren på sommaren.. Har dock på ett sammandrag nu..

 

Mycket trevlig inflyttningsfest hos Hanna och Danne igår.. Riktigt skoj att prata ett bra tag och umgås med Pär och Mia.. Skoj att man kom lite närmare Pär oxå, Mia var man ju rätt tight med redan innan.. Trevligt =)

 

Hanna var för övrigt full som en kastrull och bjöd på fantastiska citat som ”ett ölonblick” och ”Pär, det är så jobbigt om dig”... Hahaha.. Fantastiskt =)

 

God korv grillade dem iaf.. Räksallad.. Bostongurka.. Rostad Lök.. Stark Senap.. När Sternhalls bjuder på korv äre inget jävla trams utan riktiga grejer =D

 

NFL verkar gå över helt och sändas i nya kanalen TV10 ist för Viasat Sport.. Funkar för mig då jag lär ha båda, vilket kanske oxå på sikt gör att jag funderar på om ja ska behålla Viasat.. nu tecknade jag ju det för ett nytt år (kolla 12 månader betala för 6) i veckan så ett år till är man ju fast.. Hoppas dock TV10, eller Viasat för den delen, fortsätter visa matcher i repris.. jag menar det är ju världsklass att de visas över huvud taget och direktsänds trots att det spelas mitt i natten svensk tid, men hoppas det sänds repriser så man kan kolla dagen efter typ =) ESPN America är ju experter på det och nattens Rays-Red Sox-match visas alltså TVÅ gånger i repris imorrn.. En gång på förmiddagen och en gång på kvällen.. Exemplariskt!!!!

 

Direkt efter Boston-resan, kommer hem tisdag 7/9, är det ju dags att åka hårdrocksbåt då årets andra Close Up-båt lämnar kajen torsdag 9/9.. Det blir asgrymt.. ÄNNU fler verkar det bli som jag känner denna gång än senast.. Fan va skoj..

 

Nytt rekord på kilometern simning igår, under 24 min.. Drömgränsen på 25 minuter har jag alltså lyckas pressa ner över minuten.. Känns bra =) Sista gången innan resan och träningsuppehåll på semestern blir tisdag kväll..

 

Tycker fortfarande turnén med Triptykon och 1349 ska komma till Europa oxå och inte bara köra USA..

 

Borde försöka sova nu dock.. Får se om jag kanske skriver nåt på söndag på hotellet men annars får det bli blogg när jag kommit hem!! Följ dock mina äventyr på Facebook där jag lär uppdatera då det finns datorer i lobbyn på hotellet och jag kanske snappar upp nåt Internetcafé oxå..

 

Ha en bra vecka alla då.. Jag säger som jag tänkt nu i några månader:

FUCK IT, I'M GOIN' TO BOSTON!!!

 

=D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag blir tårögd...

2010-08-30 @ 17:17:30
Postat av: Fru Myrkheimr

Mycket bra - klart Triptykon ska hit!

Kul var det, en fest man sent glömmer.

Kram på sig!

2010-09-27 @ 20:06:41
URL: http://miamyrkheimr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0