Jävla hockey..

..ska man kanske inte skriva då det är den roligaste sporten som finns, men vafan..

 

Så tog då finalserien slut igår.. HV71 vann med 3-2 i sudden (såklart) och totalt 4-2 i matcher.. En smått sanslös serie tog därmed slut.. Det har varit jävligt skoj att vara med om.. Se lågbudget-DIF stå upp så pass bra mot ”stora och rika” HV71.. Men tillslut avgjorde HV71 och som jag ser det beror det på främst två saker, erfarenhet och desperation..

 

DIF hade en lite bättre målvakt, tycker jag totalt sett, även om Stefan liv vart bättre och bättre för varje match.. HV71 en bättre backuppsättning, framför allt spelskickligare backar och bättre på att starta uppspel.. Anfallarna kan man väl säga va likvärdiga.. Flera säger nog att HV:s var bättre, men, ja, kanske förresten, problemet var väl för DIF att den så viktiga förstakedjan inte funkade jäättebra i finalserien.. Det sägs att Marcus Nilson hade problem med bihålorna, jag hoppas nästan det för han hade knappast sitt a-game i finalmatcherna.. Istället för DIF:s del vare ju många som klev upp offensivt.. Krüger, Josefsson, Tim Eriksson.. MÅNGA var riktigt bra..

 

Annars går det ju inte att att ignorera stämningen som varit i slutspelet och finalerna såklart.. Final 1 på Hovet var ju smått galet, värre än så trodde jag inte att det ens var möjligt.. Innan tredje perioden igår.. Asså HERREGUD vilket jävla ös det var!!! När Ottosson hängde 2-2.. Ujujuj.. I sudden studsade ju pucken minst sagt INTE Djurgårns väg.. Antes chans är ju fan inte klok.. Trots att det fortfarande är tungt kan man ju inte annat än skratta åt att man skjuter stolpe, å sedan ribba på returen!?!?!? Fan händer det ens!?!?!? Ja, uppenbarligen.. Sedan avgör jävla Teemu Laine dryga minuten senare.. Stolpe in.. Såklart.. I sudden, såklart.. 6 matcher, en uddamålsseger för DIF under ordinarie tid, 5 sudden-avgöranden där HV71 alltså vann 4.. Det snackas alltid om de jävla små marginalerna i hockey men, ja, det var små marginaler hahaha...

 

Störst var ändå vi efter matchen, jag säger vi, Djurgårdspubliken.. För stämningen/hyllningen till vårat lag efter matchen var så satans läcker.. Som sades på Radiosporten ”fan de hoppar och tjoar som att det var dem som hade vunnit guld”.. Jag var nedstämd men höll mig väl helt okej, innan ”Olé Olé Olaaa”-ramsan dundrade igång 1-2 minuter efter matchens slut.. Då brast det för mig och jag var tvungen att sätta mig ner ett tag.. Usch, det var jobbigt.. =/ ..efter ett tag kunde jag dock hoppa ner en stolsrad och stå med min hockeybrorsa, som än en gång varit ett nöje att följa DIF Hockey tillsammans med under säsongen, och då kändes det ganska snabbt mycket bättre igen..

 

Inför säsongen kändes det spännande med Hardy Nilsson tillbaka som coach.. Marcus Nilson skulle bli spännande att följa.. DIF Hockey siktade på slutspel, själv hoppades jag i vanlig ordning återigen att de skulle slippa kvalserien.. Allt efter serien gick så insåg man att nu var det något på gång.. Jag räknade poäng för att klara slutspelsplatsen när folk snackade om att ”missar de topp 4 nu är det en flopp”.. Men tillslut blev DIF 2:a och man trodde ju knappt att det var sant.. Det har varit flera härliga matcher under säsongen, och nu i slutspelet har det verkligen varit som ”ett extra steg”.. Match 3 i kvartsfinalserien borta mot Brynäs (seger 4-0).. Avgörande match 5 i samma serie (3-2 seger hemma på Globen).. De båda suddensegrarna på hemmaplan mot Linköping i främst match 2 (Hovet) men även match 4 (Globen).. Samt den sanslösa första finalen på Hovet förra torsdagen, seger 4-3 och den enda matchen som inte gick till sudden!!

 

TACK DIF HOCKEY FÖR ALLT!! Vilken fantastisk säsong det var.. Så jääävla bra.. Jag räknade ut att jag var på smått otroliga 38 matcher den här säsongen.. Samtliga 27 hemmamatcher, 2 bortamatcher i Södertälje med farbror Reidar och 9 slutspelsmatcher på Hovet/Globen.. Skulle oxå vilja tacka det som varit med på matcherna.. Ursäkta ni som bara varit med nån gång el. två men Ken, Jimmy, Daniella, Bojje m.fl,

 

..och Adde såklart.. Min hockeybrorsa som verkligen lever för DIF Hockey precis som jag och så gott som alltid är med, även om jag var på några fler matcher i år.. När man går på match utan honom känner man att det är något som fattas.. Det är därför det är så jääävla skönt att diskussionerna om vilket säsongskort vi ska köpa säsongen 2010/2011 sedan länge är inledda =)

 

Jaaa det har som sagt varit galet mycket hockey senaste tiden.. Och det är ju sorgligt nu att det är slut.. Inte bara att DIF torskar finalen, nu är ju fan säsongen slut.. Vafan, jaha liksom, va ska man göra nu hahaha.. Som tur var finns det NHL-slutspel att glo på och en kul grej igår/inatt var iaf att Pittsburgh gick vidare till kvartsfinal efter att ha vänt 0-3 till 4-3-seger i sudden borta mot Ottawa.. Det verkar som att de nu får möta Washington, huva, blir satans svårt men ja, ska ju liras om det iaf!! =)

 

Då jag knappt skrivit om nå sport hittills så fortsätter vid med lite baseball =D ..efter en närmast galet dålig inledning har nu Red Sox flaxat till lite och vunnit 4 av de 5 senaste matcherna.. Det ser fortfarande klart svajigt ut men segrarna kommer iaf i avgörande inning (period) eller förlängning.. Hoppas flytet fortsätter lite nu.. Ruggigt viktig serie mot Toronto nu mån-ons..

 

I skymundan av hockeygrabbarna fortsätter ju Allsvenskan i fotboll och DIF har nu en fläskig vecka med matcher måndag-torsdag-söndag.. Ska gå på två av dem, bl.a. AIK på söndag på Råsunda.. Avsparkstiden 12.30 är såklart totalt skandalös.. Man får ju fan sätta klockan en söndag för att gå på fotboll.. Jävla skit..

 

Tur då att det är middag/fest för kamrat Jimmy på fredag så man med hyfsat gott samvete kan ta det lugnt på lördag kväll.. Eller ja, får se hur det blir med det (skrattar)..

 

Hoppas familjen har en bra konsertkväll ikväll då farsan å syrran e på Melody Gardot och mamma och Björn hoppas jag minns att de skulle se Robban Broberg ikväll haha...

 

Fan, kanske träning på tisdag asså.. Får se, men kanske iaf.. Får se när/var/hur det blir firande av farsan som fyller år på onsdag.. En hyfsat späckad vecka väntar iaf igen.. Känns bra.. =)

 

Nya 1349 är myyycket trevlig..

 

25/5 kommer det ny platta med Hank III.. Längtar massa!!

 

NÄÄÄ nu ska jag se klart på Red Sox-Orioles (3-1 i bottom 6 inningen) på datorn och Detroit-Phoenix på tv:n.. Sköna söndag.. Härligt!!

 

DIF HOCKEY!! KRIGARNA!! HJÄLTARNA!! Världens bästa gäng!! Alltid oavsett!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0