Here we are again!

Det är slapparsöndag, skönt som fan..

 

Ruggigt bra kväll igår.. Chainsaw-grabbarna spelade SLAYER under namnet ”Whore Ensemble” på Ankaret.. Bra ös, som vanligt asbra spelat.. Grabbarna kan =) ..vart helt jävla slut efter giget.. Ös på spelningen, dålig sömn natten till igår, sprit och ja, jag blev fan helt slut hahaha.. Stack därifrån och åkte hem.. OVANLIGT NOG somna jag i soffan och gick å la mig vid 8 när jag vaknade till hahaha..

 

Störig jävla sits på jobbet annars efter en situation i fredags.. En alkis som bor i Västertorp var inne och verkade vilja prata med mig, eller ja, prata och prata, mer tjata om samma gamla skitsaker som vanligt, snubben sa därför åt min kompis Rolle som var där och pratade med mig att han borde gå hem.. Jag blundade för det först men efter att han sagt det tre gånger fick jag fan nog.. ”Seriöst, du får fan inte säga åt mina kunder att gå, de fattar du väl, isf är det du som ska gå..” Rolle är som sagt min kompis och det här tog jag illa vid mig av.. Alkisen vart då sur och frågade om ”han var min pappa”.. ”Nej han är min kompis samt betalande kund, de tär inte du och du säger inte sådär i vår affär..” ”Nä jag är inte din kompis å kommer aldrig bli” säger han då.. ”Nä det vill jag inte heller” säger jag då....irritationen märktes, det är inte första gången vi haft en liknande diskussionen då jag ärligt talat skiter i honom.: han är en alkoholiserad jävla nolla som inte betyder ett skit.. Snubben har varit inne å sagt samma saker säkert 300 gånger.. man försöker liksom bli av med han på nå vis men det är ett satans jävla malande..

 

Han vart arg och gick därifrån.. Rolle och jag konstaterande som så många gånger innan att ”Han är sjuk och fattar inte”.. Jag vet dock precis vad jag sa och sa tillslut att ”gör du på liknande sätt i vår affär kan jag ringa polisen och få bort dig härifrån, här bestämmer vi å gör du inte som vi säger så får du fan gå ut härifrån”..

 

En stund senare fortsätter det med att alkisen kommer tillbaka och säger att han skojade med Rolle bara att det inte var allvarligt.. jag svarar då mäkta irriterad och nonchalant att ”i den här affären bestämmer vi, du säger inte så här, vad ni pratar om på nå annat ställe är en annan sak men du pratar inte så här här inne..” Även Tobbe hänger på och säger ”Det är ju faktiskt så att vi bestämmer här inne..” Han har inte varit med vid första situationen men försvar mig ändå, helt rätt såklart.. han börjar sen slå handen i disken och säga att jag hotat honom.. Det hela har redan där blivit löjligt.. jag säger det ”jag har aldrig hotat dig, jag är helt ointresserad av att hota eller bli våldsam, jag vill bara att du sköter dig om du ska vara här inne..” han tjatar vidare om att jag inte kan bete mig sådär att inte vara ”som du är med dina kompisar å slåss på fotbollen”.. !?!?!?! Snubben har uppenbarligen nada aning om vem jag är eller vad jag sysslar med.. jag säger det säkert fem gånger ”jag HAR INTE HOTAT DIG; jag vill inte slåss eller nå sånt skit, förstår du inte det?”.. Men han vägrar lyssna och tillslut tror jag ja säger nåt om ”att stick för fan..”

Som många vet är jag en tänkare, jag tycker inte om sånt här.. Jag är inte direkt rädd för han men jag tycker bara att det är allmänt otrevligt.. Jag vet inte om det var därför jag bl.a. hade så svårt å somna i fredags men iaf..

 

Då jag öppnar på jobbet blåser det upp till smått otroliga proportioner.. DÅ en annan kund står för att betala kommer han in igen, till synes uppretad som en galen hund och säger, MEDAN den andra kunden står där, ”Så du hotar alltså folk?” jag svarar inte men antar vad det här kommer leda, tackar den andra kunden och försöker se till så att han går.. Jag tittar sen på han och undrar vad fan det är nu och påtalar igen ”nej jag HAR INTE hotat dig..” Han är nu halvt vansinnig och börjar yla om att jag är säker i Västertorp men ”ser jag dig på stan och är arg kommer jag sänka dig..” Jag säger då igen ”men asså, det är ju DU som hotar MIG nu, eller hur, jag säger ju flera gånger att jag vill INTE slåss eller nånting?” Han är som på speed, vill inte lyssna, tar återigen upp skiten med att jag håller på Djurgårn och kan slåss med mina kompisar.. Jag skakar på huvudet.. han börjar peka på mina BEN och kallar dem trumpinnar och undrar vad jag ska göra med dem.. Det hela är tragikomik på hög nivå.. Jag antar att han menar om jag ska kunna springa ifrån honom!?!? Jag säger igen ”ja du jag vill varken springa ifrån dig eller slåss, men du lyssnar ju inte..”

 

jag är egentligen inte rädd för snubben, men jag tycker sånt här e jävligt otrevligt.. obehagligt.. Och de värsta är att jag kan inte släppa skiten.: jag vet inte vad som kommer hända imorrn.. Jag skulle vilja att snubben lugnar ner sig men jag vägrar att be om ursäkt för att jag beter mig som vilken butiksanställd som helst skulle ha gjort..

 

Efter incidenten igår kom Rolle in.. jag förklarade vad som helst och spände ögonen i honom å frågade allvarligt ”nu måste du fan svara, sa jag nånting som kunde klassas som ett hot mot honom?” ”Nej, klart du inte gjorde, jag hörde ju allting..” säger Rolle.. Han är kanon.. Det känns bra att han var där första gången, han hörde allt, är klar i huvudet och vet precis vad som hände.. Även Tobbe som var med andra gången vet precis vad jag sa och vad jag framför allt INTE sa..

 

Jag hatar det här, det är skitstörigt, jag har svårt att se han komma å vilja prata nå mer men jag vet inte jag tycker bara det är jobbigt..

 

Men den snubben är död för mig nu.. jag kunde stå ut med han förut men, precis som jag kände för några månader sedan då en annan alkis/knarkare i Västertorp, Peter dog, att det borde varit den här andra.. Peter var ofta högljudd, lite bullrig, men SNÄLL, alltid snäll, och man kunde snacka med han och han brydde sig..

 

Världen är orättvis.. Bosse, som det här jävla aset heter, lever alltså som inte tillför världen ett jävla skit.. Peter som var en bra människa även om han tog både det och det andra dog.. Världen är orättvis..

 

Mitt liv skulle vara skönare och lyckligare om du försvann Bosse.. Jag hatar dig sen igår mer än pesten.: Du förtjänar inte att leva.. Du hotar mig för att jag gör mitt jobb.. Jag hoppas du dör en långsam plågsam död, fortast möjligt.. Helst hoppas jag att du brinner upp din jävla fitta!!

 

MEST av allt hatar jag honom för att jag inte kan släppa skiten ur min jävla skalle..

 

Ska vi avsluta nu i med allt negativt och skit.: HELL NO!!

För det pågår ju en SM-finalserie i hockey! OCH DIF ÄR MED!!! Jävligt skoj.. 2 matcher har spelats, 1-1 i matcher.. DIF vann första fighten med 4-3 på Hovet i torsdags, en fantastisk match och upplevelse med ett drag jag nog aldrig upplevt förut.. Var helt slut efter matchen haha..

 

Igår spelades match 2 i Jönköping.. Det kändes smått hopplöst inför matchen med Wesslau och Andreas Holmqvist skadade.. HV gjorde 2-0 på typ 6 minuter men efter den stormen lyckades DIF komma in mer i matchen.. Det blev 2-1 innan paus.. HV dundrade in 3-1 i andra och då undrade man ju hur det skulle gå, men Krüger mangla in 3-2 och inför tredje kändes det som att DIF var med i högsta grad.. Ante hängde sedan 3-3 i 3:e och det blev sudden, där DIF hade en jääättechans efter dryga minuten men missade.. HV fick sedan ett väldigt tryck och kunde tillslut avgöra efter Johan Davidssons mål.. Så 4-3 och 1-1 i matcher.. Tycker ändå det känns hoppfullt inför semi 3 på Globen imorrn.. DIF var med bra i matchen, kom tillbaka, Riddarn spelade bra efter en jobbig start och om nu inte Vesslan kan stå imorrn räknar jag med en bra match av Riddarn och då ska även lill-Holma vara med oxå.. Ser fram emot det oerhört såklart =)

 

Det finns dock ett stort tyvärr inför matchen imorrn då jag har biljett till Dark Funeral på Klubben som är samtidigt som hockeyn.. Jag hade ju knappast räknat med att DIF skulle spela final liksom haha.. Då hockeyn börjar först 21.30 å inte lär vara klar förrän tidigast 22 blir det ju svårt.. tar med plåten iaf sen får man se hur de går hockeyn, ska försöka luska mer om hålltider imorrn oxå.. Arrangören snackade om att D.F. Skulle börja vid 21.30, vilket låter väääldigt tidigt och optimistiskt tycker jag men, ska försöka luska lite mer imorrn.. Känns trist att skita i det om det blir så men jag har ju sett dem flera gånger och såg senast i somras i Tjeckien, men men, vill ju helst inte missa iaf =)

 

Undrar vilka som dömer matchen imorrn.. Domarnivån mellan torsdag/lördag är nog mera skilt än svart och vit.. Helt sanslöst.. Åsnorna Wolmer och Vinnerborg i torsdags var så brutalt pinsamt usla i sista perioden att de borde bli avstängda och fan inte få döma nå mer den här säsongen.. Frustrationen var enorm.. DIF-spelare fick armbåge i ansiktet, hakades ibland i flera sekunder och för att inte låta alltför färgad så såg jag en DIF-spelare göra hela slutspelets mest solklara hakning då en HV-spelare gick omkull, asså, det var en så solklar utvisning så jag trodde inte att det var sant att de släppte den.. De måste ha sett den, så de kan inte skylla på de, det kan vara en högre nivå i slutspel, visst, men det här va fan sanslöst..

 

Skillnaden var då istället enorm då Thomas Andersson och Patrik Sjöberg dömde igår.. Åsnorna i torsdagens match dömde vad jag minns 8 st. 2-minutare på hela matchen.. Jag tror att firma Andersson/Sjöberg dömde 7 st 2-minutare bara i första perioden.: I matchen hade DIF totalt 10 st. 2-minutare.. Nivån i Jönköping var alltså klart lägre och var på sätt och vis bättre även om de kunde släppt en del, och även tagit några de släppte.. Det blev frustrerande som DIF-supporter när det tog 4 st raka utvisningar på DIF-spelare i 3:e perioden då det kunde varit iaf nån HV-utvisning i mellan.. Tillslut fick DIF med sig en då Mackan Nilson vart övertydligt neddragen och domarna inte kunde ”stå emot längre”.. Så kändes det iaf..

 

Det snackas så jääävla mycket om att vi har bra domarstandard i Sverige.. Men herregud, öppna ögonen, det ÄR JU INTE SÅ!?!?!?!? Prata med vilken jävla supporter som helst till olika lag så kommer ni få höra samma sak överlag.. Min SSK-kompis Reidar säger nästan än oftare att dem inte är kloka.. Det absolut sämsta är ju den s.k. jämna nivån, något som inte verkar finnas.. Det är ju så jävla tydligt att domare ”tycker olika”..

 

Sen kan man ju även fundera på det här med fyra-domarsystem.. HAR det blivit nå bättre? Eh, näää.. Det skulle ju vara så jääävla bra med ”4 ögon istället för 2”.. Sas det.. 2 åsnor är sämre än en, tänker jag som oftast.. Men hur en sån jävla sopdomare som Wolmer Edqvist får döma slutspel, att han ens får döma Elitserien är en gåta.. Snubben som stod för årets sämsta domarinsats då DIF mötte Luleå hemma i grundserien glömmer jag aldrig.. Han dömde, som redan skrivits, med ”kompanjon” Vinnerborg i torsdags och, ja, som sagt, det gick ju som det gick..

 

Blir väldigt långt det här.. hoppas nån är kvar..

 

NU drar väl dem då det blir baseball.. Boston Red Sox är just nu som ett sjunkande skepp.. Efter kanonmatchen mot Yankees i premiärvinsten så har det gått riktigt dåligt, nån enstaka vinst här och där men laget är smått otroliga 4-8 efter 12 matcher.. Såklart oacceptabelt.. Min farhåga om att det satsats ”för mycket” på defence och att offence skulle få lida av det verkar mer sant än vad jag hoppades på.. Pitching-snubbarna funkar inge vidare heller.. Power-pitcharna Josh Beckett och nyförvärvet John Lackey har börjat klart bra men övriga starters har varit tveksamma och ”extra-kastarna” är väldigt upp och ner.. Efter dags 3:e torsk på 3 matcher mot Tampa på hemmaplan hoppas jag på vinst imorrn i match 4, som börjar redan kl. fem svensk tid, lär kunna spana lite på jobbet innan jag drar på hockeyn.. Kom igen nu Lackey och resten av BOSOX!!!

 

Spännande vecka som inleds nu.. Hockeyfinal på Globen och Dark Funeral imorrn dåra.. På tisdag ere DIF-Åtvidaberg, fotboll alltså, på Stadion.. Onsdag och torsdag är det final 4 och 5 i Jönköping, lär se nån eller ev. båda matcherna hos mamma med analytiker-styvfarsan *hehe*Lite ledsen för hans skull att han missade plåtar till final 6 p.g.a. ett försvunnet medlemskort.. Well, han får se på TV och dricka whiskey så blir han nog glad haha =D

 

Näää, ska nog avsluta detta galet långa inlägg nu..

Om någon blir orolig för min skull så NEJ, jag känner mig inte rädd eller hotad, jag störs som sagt av att jag måste tänka på skiten.. =/

Godnatt och go DIF gooo!!!


Kommentarer
Postat av: Mossan

Försök att släppa tanken... även om jag vet att det är svårt. Han verkar ju vara en tragisk människa, kanske är det till och med så illa att det faktum att du reagerade gör att han känner sig sedd och betydelsefull och därmed kommer försöka trigga igen... Försök att ignorera bara...

2010-04-19 @ 09:10:00
Postat av: A

godmorgon! :)

2010-04-19 @ 09:20:57
URL: http://annnaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0