Hmm ja, va säger man då..

HERRFOTBOLL: Halmstad-DIF 3-0

DAMFOTBOLL: AIK vann derbyt igår, va de blev vetifan..

AM. FOTBOLL: DIF-Carlstad 13-28


Å BILEN GÅR BRA!??!?!!?!


Jaaaa, som ni ser går det väl inte direkt kalasbra för min favoritförening nu da.. Men man måste ju börja nånstans.. Damfotboll skiter vi i såklart..


Borta mot Halmstad blev det torsk med 3-0 och enligt media är den s.k. krisen i DIF allt djupare å det är idel ord om avgång, fel, kris och liknande som media tar till när det inte har något annat för sig..


För jag MÅSTE ju fan fråga om de såg matchen.. DIF Fotboll har i år hittills varit MYCKET dåliga.. I premiären vart det vinst mot Örebro men en spelmässigt dålig insats och oavgjort hade varit rättvist..Sen blev det 0-6 borta mot Göteborg, kommentarer överflödiga där va.. 0-0 följde hemma mot Gefle i en som det kändes ännu sämre än premiären.. 1-3 sedan "borta" mot Hammarby då DIF startade matchen ganska bra och tog ledningen men sakta men säkert tappade spelet och Hammarby vann tillslut fullt rättvist.. BP hemma då? 0-2, nytt bottennapp, fullständigt uselt.. håglöst.. ja fan allt..


Sen da? Jo en seger i Svenska cupen mot div.2-laget Hässleholm med 2-0 och sedan bortamatch mot halmstad.. Å det är nu jag MÅSTE fråga om någon som skrev "kris" å blabla dagen efter SÅG matchen!??!! Visst torskade DIF, fine, så var det ju, MEN, det var DIF:s överlägset bästa match hittills i år.. nu såg man ju iaf intentioner till ett spel och man hade några fina anfall men självförtroendet saknades i avsluten, det ska man inte förneka.. Men jag VÄGRAR att lägga mig ner å dö å säga att DIF:s kris är djupare nu än innan för trots torsken var det spelmässigt ett fall framåt och nu jävlar tar vi GAIS på Stadion på måndag =D


Gick faktiskt förbi Stadion igår på vägen till Östermalms IP där lillebror å jag skulle se DIF i Amerikansk Fotboll spela premiär i Superserien *högsta serien i Sverige*.. En historisk match hemma mot Carlstad Crusaders som lockade en publik på totalt 667 personer. Trevligt.. Fler än vad jag trodde.. Stämningen var hyfsad och jublet när DIF gjorde sin historiska första touchdown va häftigt faktiskt.. Nu gick ju matchen som väntat, torsk, då Carlstad är ett etablerat lag men DIF var ändå med hyfsat bra.. matchen slutade 13-28.. DIF ledde faktiskt med 7-6 ett tag men det stod 10-14 i paus.. Direkt i andra halvlek kom ett väldigt avgörande skede då DIF i KANONLÄGE för att ta ledningen med 17-14 MEN en fumble ledde istället till Carlstads boll och i deras anfall kunde det istället bli både TD och 2-point Conversion.. SÅ 10-22.. DIF kämpade på, gav inte upp, men Carlstads QB var för bra och avgjorde nästan matchen själv med både att springa, fördela bollen och några fina pass.. Det var trots torsken en trevlig premiär och nästa anhalt är bortafight mot Stockholm Mean Machines på Zinken på lördag kl 15.. Lillebror har fått för sig att han måste jobba då *SOPA!!!* så jag måste jaga någon att gå med.. hmm.. jaja, vi får se om det blir något..


By the way, det är INTE sommar.. Det märks JÄVLIGT tydligt när solen går ner.. Satan vad jag å lillebror satt å frös på kvällen igår.. huva, efter åtta var det fan INTE kul!!! Detta trots TVÅ tröjor och jacka..


Syrran e bakis så jag måste försöka träna själv idag, hmm, ja, hoppas jag kommer ihåg det mesta av programmet..


Imorrn blire fira farsan.. Det blir trevligt..


Red Sox har torskat två raka mot Tampa Bay som fortsätter vara som ett spöke för dem.. Jävla Toronto leder nu AL East och nu ere dags för dem att tappa formen tycker jag!


Real Madrid-Barcelona och Washington-Pittsburgh ikväll, 20 resp. 19.. Hoppas på bortaseger i båda såklart.. Vet inte om jag kommer se någon, kanske fotbollen då ja ska på kombinerad grillning/alkoholintag ikväll.. det blir nog trevligt..


Som några vet så har jag s.k. "Hästspels-uppehåll" till Elitloppshelgen.. Har hållit upp sen i mars nån gång å får vänta till 30/5 med att lira.. OM jag däremot skulle spelat idag så skulle det sett ut såhär:


V75

1,5,6,8,11

1,2,4,5,6,12

5,7

6 Hunter Brodde *liten chansning men vafan =D*

3,8

3 Tom Raider *spets å slut*

4,10


240 r. / 120 kr


DD

3

4,10


2 r. á 20 kr


4,6

4,10


4 r. á 10 kr


Totalt 200 kr =)

*ska gå in å rapportera imorrn hur bra/"dåligt" det gick hahaha*


NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄEJ nu ska jag kanske försöka jobba litegrann här då.. Eller ja, kolla i Aftonbladet.. Det är ett hårt liv!!


Kommentarer
Postat av: Holmen

Haha vem försöker du lura? Ni ligger näst sist, har en usel spelar trupp, en tränare som är en vecks från att få ett psykbryt, fansen hotar spelare, och sist men inte minst en målvakt som kastar in bollarna i eget mål. Men Macke såg vissa intentioner i spelet så krisen är över även om det blev 3-0 i arslet...



Får Patrik Englund 2004 vibbar.. Haha. Nä nu ska jag inte retas. Tror nog oxå att ni kommer lyfta er så småningom.

2009-05-02 @ 14:47:26
Postat av: Mossan

Jaa, bilen går bra...

2009-05-03 @ 18:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0