Jaha var börjar man da..

..det var ännu en gång ett tag sen man skrev.. men ja, det händer ju inte så stans mycket.. jobbet nu e ganska beige.. Lite att göra, inte så mycket folk, lågkonjunktur, varmt som fan.. Behöver jag fortsätta?!?!?!


Michael jackson dog kvällen/natten till idag svensk tid.. har väl inte jääättemycket att säga om de förutom, som jag skrev på face redan igår, att det känns trist för Karins skull eftersom han var väääldigt stor för henne..


Har blivit ännu mera baseball-tokig.. Tittar varje dag nu.. Antingen på ESPN America *hur var egentligen mitt liv innan NASN/ESPN Am. dök upp!?!?!?* eller streamat.. Har fått lite samma feeling över vissa sändningar, och matcher, precis som Canal+ sändningar av "Studio NHL" och "Hockeykväll" då det inte alltid är matchen som spelar roll utan allt runtom.. ESPN's Sunday Night baseball är fan ALLTID trevligt.. även "Monday NB" och "Wednesday NB" är ofta trevliga sändningar.. just nu ser jag Chicagoderbyt mellan White Sox och Cubs på ESPN America.. Har spelat in å ser med ca 80 min fördröjning så man kan spola förbi reklamen.. GREAT!!!


Såg även College World Series i veckan då LSU Tigers spöade Texas Longhorns med 2-1 i matcher och en smått förkrossande 11-4-seger i sista matchen.. Av att se den serien förstår man ännu mer att myten om att i USA finns de inga sportfans utan bara "besökare", inte kunde vara mer fel...


Riot var ju asbra på Sweden Rock och har fastnat för dem nu.. Diggat skivan "Thundersteel" massor i veckan och beställde "Priviledge Of The Gods" idag..


Har ingen direkt att gå med på Uffe på Skansen.: känns skumt.. Tobbe verkar plötsligt inte så sugen alls.. Jag förstår att hans pengasituation inte är den allra bästa men intresset verkar svalt överlag, vilket man såklart får respektera isf.. men med Sågen *partner in crime* bortrest å även Björne känner sig less på han.. ja, det är inte många kvar.. känns som att min 15:e konsert med honom plötsligt inte är lika självklar längre.. Känns ju sådär å köpa plåt om man inte får nån med sig.. Eller, ja, de kanske jag gör ändå.. jag vill ju gå iaf..


Grabo är inte riktigt klok men han skriver ju den mest underhållande bloggen som finns just nu...


Har varit sjuk hela veckan.. halsen höll ta mig fan på att ta kål på mig där måndag-tisdag när de va som värst.. idag har jag låtit som en kråka men inte alls haft direkt ont men nu snorar jag och hostan kommer väl snart, en klar indikering på att man e frisk snart, gott så.. blir dock inga speciella bravader här under helgen.. Känner jag mig riktigt pigg borde man hälsa på farmor på söndag.. Får se hur det blir med det..


Har under dagen diskuterat med flera hela fenomenet, ang. Jacksons bortgång bl.a., alla dessa människor som alltid ska hylla folk som dör.. Men asså jag måste ju fundera här.. VARFÖR kan inte folk hylla folk när de lever.: Varför kan man inte göra en fet jävla gala å säga att "DU ÄR TA MIG FAN ASBRA OCH VI SKA HYLLA DIG HÄR I FEMTIELVA TIMMAR KUL VA?!?!?!?!".. Nä.. varför det.. "ojojoj nu har benny van der westerfeldt dött, han var fantastisk på de han gjorde å nu ska vi hylla å ära hans minne i tre timmar med diverse hyss och låtsaskändisar som i falska tårdrypande tal berättar vad denna man betytt för dem".. Äckligt var ordet.. Jag säger som Magnus "HJÄLTEN" Uggla sa innan han avslutade en av sina krogshower i Sthlm med för en himla massa år sen.. "Jag vill inte att ni hyllar mig sen, jag vill bli hyllad nu!!!".. kaxigt kan tyckas.. men satans sant, jävligt bra sagt, å helt jävla RÄTT framförallt!!!!


DIF Hockeys Silly Season är ta mig fan allt annat än Silly.. Det händer ju ingenting.. Diskussionen/Garven runt detta har framförallt pratats om med Adde å Ken och nu så ere ju bara att inse att denna säsongs "Silly" är ju ta mig fan lika rolig som att titta på en svart tapet.. D.v.s. jävligt tråkigt och ingen vidare ljusning i sikte...


För er som köper skivor på nätet nån gång ibland.. ni kollar väl numera på:

www.bangcd.com

www.cdwow.se


..innan ni beställer? Jag vet, första gången ser det ta mig fan FÖR bra ut för att vara sant men det funkar jag lovar...!!! 83.80-99 kr INKL. frakt för nysläppta skivor.. Visst man får vänta en vecka innan man får grejerna MEN ÄNDÅ! jag har fan fått lite revival med de här sidorna..


Kamrat Adde fyllde 8 i veckan och firades med två skivor bl.a. Matz Rådberg och Rankarna.. Säger bara till morsan och Björn att ni nu blivit varnade å ni vet vad som väntar sista helgen i juli *skrattar*


Bigarråer *eller hur fan de stavas* det är grejer det.. Jag kan fan äta hur mycket som helst.: men satan va rock n roll magen blir.. "Här kommer alla gaserna på en å samma gång.."


Sveriges vändning från 0-3 till 3-3 i U21-semin mot England var bland de svettigare man sett.. Vilken halvlek, vilket lag, vilken glädje.. Satan va rolig den här turneringen varit för Sveriges del.: OKEJ, jag ska erkänna att jag bara sett två hela matcher men sammandraget av första, det mycket tjusiga målet i förlusten mot Italien och segern mot Serbien har räckt för att charma mig totalt inför kvällens batalj.. "Det roliga landslaget" lär inte slå det "stora" som många säger.. "Så jävla överdrivet å fel" som Ken sa, kan inte annat än instämma, MEN DEN stora skillnaden det är att det är JÄVLIGT MYCKET ROLIGARE att se U21-laget.. Fan de spelar ju framåt.. med fart.. med chansspel.. med skott kors å tvärs.. Visst de gick åt helvete ibland men satan de va ju som iglar på att få spela framåt...


Torsken på straffar idag var tung men jag sa redan innan förlängningen å även efter den att det här var en fantastisk match.. Asså, engelsmännen va så effektiva å spelade så smart i första.. Visst Sverige var med men England lyckades bromsa Sveriges "framåtanda" och jag erkänner att jag hade gett upp helt i paus.. Satan, såg ni var nära England var att göra 4-0?!?!


Sen gick det som det gick.. I 3-3-läge i förlängningen nickade 5-stjärniga Marcus Berg i RIBBAN.. Sedan sköt han tyvärr en medioker straff som han även erkände själv att den inte var bra.. Molins avgörande miss gick i stolpen å ut.. Det säger ganska mycket om hur nära dem var.. "Det charmiga landslaget.. roliga landslaget.." Så långt ifrån seriositeten som Lars-Roland verkar köra med.. jag tror Bergarn, Rasmus Elm och ja, kanske Wernbloom, kommer sakna det här gänget när de får spela med "Stora" landslaget sen.. Snacka om att gå från "feststämning till bakfylla.."


Det snackas om att i nattens NHL-draft möjligtvis 5 svenskar eller kanske ÄNNU FLER går i förstarundan.. Vilket är satans fett isf.. men att Hedman skulle gå före Tavares, en kanadensare som gör massa mål mot en svensk Back!?!?!? EHM NJAAAAA... Ska bli skoj å se vilka som hugger Jacob Josefsson, spännande värre =) Börjar om dryga timmen svensk tid, måste fan kolla lite hur de går om men fortfarande vaken då *eller, ja, fortfarande vaken haha vem försöker jag lura =S *


Nu fick jag nån att snacka med på MSN här så jag drar! Enjoy the weekend...


Kommentarer
Postat av: peeeeter

jag vill ha en grogg

2009-06-27 @ 10:00:46
URL: http://mrparanoia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0