Det var ju fantastiskt...

...Sweden Rock Festival 2009.. Vilken succé.. Så jävla bra.. SÅ många bra band!!! Underbara kompisar/sällskap.. God mat, god dricka, trevlig sprit *eh*


Har insett att jag kanske pratat lite väl mycket om mina problem med ryggen och kylan de två sista nätterna, VISST fan va de inte skoj men överlag var ju festivalen fantastisk.. Känns lite sorgligt när jag pratade med Pelle idag att snacket i kretsen går om att inte åka tillbaka nästa år, synd, jag som var inne på att köpa biljett när de släpps 1:a oktober.. Hehe, kanske jag gör ändå, får se.. men men... LITE om festivalen då:


BÄSTA KONSERTEN var såklart ZZ Top, vafan trodde ni.. Det var ju askul.. Världens coolaste band presterade igen och även om det var en liten svacka i mitten så var början och sista halvtimmen helt överjävligt bra.. Stort tack till kamrat Reidar som var med hela tiden och fattade hur stort det var, de betydde enormt mycket.. Det var sedan roligt att bjuda tillbaka till honom på lördagen då det var dags för...


ÅRETS ÖVERRASKNING då en gråtande Reidar stod å brutalälskade RIOT och jag diggade som satan.. Jävlar i min matlåda va det var bra.. Kalaslåtar, kanonljud, fantastiska musiker *TRUMMIS!!!!* och en spontan glädje mest hela tiden!! Reidars glädje var oxå fantastisk att se =)


SVERIGE GÖR OSS STOLTA iaf de konserter jag såg.. Deathstars.. Amon Amarth.. Candlemass och kanske framförallt Unleashed, samtliga gjorde mycket bra ifrån sig och framförallt unleashed som med deras en timmes FLÄSKGIG dominerade nå oerhört!!

För folk som undrar här varför jag inte såg på Hammerfall eller kanske framförallt In Flames så kan ni läsa rubriken om att göra Sverige stolta å sen tänka efter varför inte dessa band var med *skrattar*


ÅRETS "Big Mac".. D.v.s. gott, alltid bra, man blir aldrig besviken går till världens bästa MOTORHEAD som var kalasbra IGEN!!! Helvete de är lika stabila som en ståkuk på en manlig porrstjärna, minns famförallt gunget i "You Better Run" med massivt sällskap just då, MYCKET roligt!!!


ÅRETS MOMENT, sjunga "Samarithan" med Reidar under Candlemass gig.. En kalassångare på scen, en bredvid och undertecknad som höll betydligt sämre klass men tog i ändå :D


ÅRETS BESVIKELSE blev ju tyvärr Heaven & Hell med det ljud som bjöds och den kyla som var.. Här började det gå utför efter 3 låtar bara, mycket synd, men men..


ÅRETS ROLIGASTE PÅ SCEN, IMMORTAL!!! "Ladiens and Gubbjävlarr!!!" "Vill ni ha mer av den här skiten, VA!??!!?".. Abbath höll låda mellan låtarna och visade igen att han är en kalasbra frontman med självdistans, musiken var dock as-seriös och konserten asbra, såklart!!!


ÅRETS "Nu dricker vi" stod Kungsbackagrabbarna bredvid oss på campet för som körde närmast 90%-ig Absint varpå två av tre grabbar satt å sov bara några timmar senare.. Eh ja, juste, då var klockan typ ett på DAGEN!!!


ÅRETS "Du är inte önskvärd", samma Kungsbackagrabbar, eller en av dem ligger i husbilen där han sover och försöker få "vara med" med två tjejer bredvid, varpå tjejerna säger "kan inte du gå nu?" *hahahaha*


ÅRETS STYRKEPASS, dra in däckad kamrat i hans tält.. Huva, det var jobbigt, MEN han överlevde ju och köpte dricka dagen efter *alltid nåt =D* Men satan vad andfådd jag var hahaha...


ÅRETS KÄNSLOSAMMASTE PÅ CAMPINGEN.. Båda vet =)


ÅRETS KÄNSLOSAMMASTE MUSIKMÄSSIGT.. massor egentligen.. hela ZZ Top:s konsert.. Reidars glädje över Riot.. och Journeys fantastiska dubbel "Don't Stop Believin" och "Faithfully"...


ÅRETS NYA KAMRAT, blir tjatigt det här men Reidar såklart.. Vilken snubbe.. Kör mig till festivalen, är med nästan hela tiden när det var riktigt bra, ställer upp, och såg till att jag kom till tåget i söndags.. Asså världsklass räcker inte..


ÅRETS FINA PAR.. Visst man har sett Pelle å Ia ett tag nu men ändå =)


TACK till *ska se om jag kommer ihåg alla* Pelle, Ia, Ellen, Klingen, Reidar, Monkan, Zikkan, Kungsbackagrabbarna, Johan, Anna, Erik, Lena, Roger och nån mer jag tyvärr säkert glömt som gjorde den här festivalen till vad det blev!!


Efter SRF var det bara att tagga om då det ju var SPRINGSTEEN i söndags på Stadion.. DET VAR BRA DET! Äntligen lirade han "Thunder Road" å vips var man tårögd igen.. haha.. Andra höjdpunkter var "Trapped", "Land Of Hope And Dreams" samt raggarhiten "Ramrod", helvete va fint det är med gubbrock ibland.. mycket trevligt under konserten samt efteråt med Bojje, Hank å Hanks nya tjej Ulrika *va de väl hoppas jag*.. Ännu en kanonkväll!!! Förutom redan nämnda så tack till Bojjes mamma Gunilla som man fick träffa igen, bröderna Jacobsson *3:e gången gillt snart* och Sven-Åke *vilken hjälte, såg alla TRE Springsteen-gigs!!!*..


Har nu jobbat tisdag-torsdag å börjar så smått komma tillbaks till "normalt" beteende.. Måndag å tisdag var ja ta mig fan färdig hela tiden.. Ryggen börjar oxå ordna upp sig.. Har varit oerhört skönt att sova i säng nu sen i söndags kväll!!


De smått galet intensiva konsertdagarna fortsätter imorrn då mästerliga NEIL JÄVLA YOUNG kommer till Stockholm på "Where The Action Is"-eventet i stan.. Ska bli oerhört skoj att se..


Efter en förhoppningsvis underbar konsert ska jag hem och kämpa mot tröttheten då Pittsburgh lirar match 7 borta mot Detroit i Stanley Cup-finalen! Visst är Detroit favorit på hemmaplan, MEN, match 7.. Allt kan hända!!!! Go Sid, Go Malkin, Go Fleury GO ALLA JÄVLA PINGVINER!!!!!


Har varit segt med bloggandet men ja, hoppas det här skänker lite glädje till de få läsare man har.. =)


NP: JOURNEY *nästan hela tiden!!!*


Kommentarer
Postat av: Klingen

Tja på dig din filur! :D

Tänkte bara droppa in och säga tack som fan för de sköna garven! Saknar den gemensamt höga nivån på humorn redan.. ingen som förstår mig där jag är nu.. ;)



Ha en dunderskön sommar!

Ses när vi ses! =)

2009-06-11 @ 22:39:06
Postat av: Freak

Hallo!!! Samma här, ingen fattar nånting, hahaha =D Ha de kalas!

2009-06-11 @ 22:53:16
Postat av: Holmen

IN FLAMES WE TRUST!



Fick du festival scoora?

2009-06-12 @ 16:02:57
Postat av: Freak

Nope, höll mig lugn, hade det kalas ändå..

2009-06-12 @ 17:34:38
Postat av: Minifuck (ni som va med vet...)

Kling å Johan, kom hit å spela lite tv-spel då! Så kan jag skratta åt er ;) Johan, jag har en bur åt hunden som han kan bo i =P

2009-06-14 @ 04:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0