Det är semester nu..

..och det är skönt.. Har haft en vecka nu.. Det har varit en blandning mellan ÖS och väääldigt lugnt.. Just the way I like it..


Det började med lugn fredagskväll för att sedan köra ÖS på lördagen då de vart förfest med don Holmo å några andra.. Sen blev det Metro, sååådär skoj, och sedan va sistah så JÄÄÄVLA på så jag stack till Eken där hon var.. Där vare rätt skoj.. När ja åkte hem satte jag mig på t-banan mot Farsta Strand i Slussen men dyngsomnade, som vanligt, brukar ju vakna till å gå hem men istället blev jag väckt den här gången i.. jävla ALVIK!!! Helskotta ja åkte till Farsta Strand å tillbaka hela vägen till Alvik.. WELL, fick vänta på tåget där tillbaka då å satte mig på de och DÅ när ja kom till Farsta Strand gick jag hem.. haha fifan, det var jobbigt men lite småskoj såhär i efterhand..


I söndags kände jag mig inte så bra.. Asså visst bakis va en sak men det här va, nja, inge skoj.. Tvättade å va sen iväg på fotboll med Bojje.. DIF torskade något orättvist hemma mot Elfsborg med 1-2,.. började bli lite människa efter.. Käkade en kebab efter matchen.. Sedan när jag vakna på måndag vare fortfarande konstigt.. Magen va inte helt bra.. Var å simmade å käkade sen med Adde å Peter efter.. Kändes fortfarande skumt.. Det började då så smått gå upp för mig att det säkert var en magkatarr igen och ja, visst va de så..


På måndag kvällen vare ju dags för kryssning med grabbarna.: kändes sådär inför när man inte mådde topp men ja, försökte köra så gott de gick.. Grabbarna va dock förstående och tyckte ja kämpade på bra ändå *nice* Kryssningen var trots lite knas med magen rolig.. Bara att studera vissa kompisar är oerhört roligt.. En del gör saker jag aldrig skulle tänka mig men det är därför det är så skoj att roas av andras galenskaper =D ..well, tack alla för en skoj ålandstripp.. Delar av gänget fortsatte köra på tisdagen, själv åkte ja hem å körde tokrehab, d.v.s., INGENTING haha =D ..tisdagens roligaste va dock att snacka med två fulla grabbar där mitt i natten, STOR humor =D


I onsdags var magen sådär fortfarande. Var på Valla med Rolle men där kändes det lite sådär mest hela tiden.: men tog de lugnt å försökte att inte hetsa upp mig alltför mycket som jag vet att jag kan göra.. Det var en mycket fin dag och kväll.. Spelet gick väl hyfsat.. Backa väl 200 kr men det kändes helt okej.. Störde mig på ett spel jag vann på men aldrig han spela p.g.a., ja, MAN SKA kanske inte skylla ifrån sig men det var för lite luckor öppna, men visst fan borde man kommit iväg i tid.. MEN MEN, 120 kr fick man aldrig som man skulle haft, men men.. Det var ju tur att det inte var mer =) Får se om ja åker dit på onsdag igen.. Är iaf tänkt så.. men ja, vi får se.. Kanske blir lite mycket med två onsdagar i rad, speciellt eftersom loppen känns klart sådär.. både i onsdags å ännu mer nu på onsdag.. Ska försöka få tag i Miquel iaf å se hur sugen han e.. Verkar inte som att han kommit hem från Spanien med Kerstin ännu dock..


I torsdags vare då dags att se Uffe igen, 15:e gången.. var med Peter som inte sett han sen Orminge 2002 tydligen, vi hade skoj.. Käkade på Bamboo City innan.. Redan på torsdagen kändes magen bättre förresten.. Well mongolian barbeque innan dåra sen buss till Skansen.. Det var knappast den mest välfyllda Skansen-konserten jag upplevt med Ulf Lundell.. Har ju vart där när det varit utsålt och extrakonserter å hej å hå, men ja, tiderna har förändrats.. kanske är inte Uffe i ropet lika mycket å ekonomin är som den är.: dessutom var inte vädret direkt lysande.. Det var behaglig temperatur.. Under konserten regnade det lite men inget direkt "kraftigt"... Det var en mycket fin inledning med "Kyssar och Smek".. Sedan följde en bra konsert överlag.. Det pendlade mellan svinigt bra och trist. Det riktiga höjdarna var "Jag Saknar Dig", "Sthlms City", "Ryggen Fri", redan nämnda "Kyssar och Smek" och SÅKLART "Sextisju, Sextisju".. Under 67 så stod ja mest å sjöng, tjoa å va alldeles i gasen.. Det finns verkligen ingen bättre låt på Svenska.. Jag har sett Uffe å bandet göra den bättre men, på nåt sätt längtade jag så mycket efter låten den här gången, jag blev alldeles tårögd.. SÅ jävla bra, SÅ jävla KUL! Som sagt konserten var bra men ojämn, pendlade mellan 5 plus å två plus så nånstans mellan 3 å 4 blir totalbetyget..


Sen var ja uppe alldeles för länge på natten efter å kom i säng typ tio i sex.. kanske inte SÅ smart när man skulle upp vid elva å åka till mammas land med Adde.. WELL, vaknade av mig själv kvart över elva, en JÄVLA tur då jag ställt klockan fel vilket händer i snitt en gång på ALRIG så där hade man flax.. DÅ sved det i magen rejält för jag vart tokstressad å skulle hinna med både det ena å det andra men jag fixade allt i tid å hann med pendeltåget å träffade Adde där.. Vi hann med både buss å båt å vips var vi i Skärgården.. *så de kan gå* För mig var det badpremiär, vattnet var 18 grader men kändes kallare, va ingen vidare upplevelse att hoppa i men okej ändå.. Simmade lite.. På kvällen blev det grillning med kamraterna från "andra sidan ön" Micke å Lilian.. kalastrevligt som vanligt.. För mig vare nyktert, nåt jag valde själv då jag ville bli av med magskiten.. En trevlig kväll som sedan avslutades med helkonstig men rolig film med Clintan *skrattar*


Igår vare fiiint väder, typ 20 grader i vattnet å både bad, en del sol *röd är å där* lite paus med Tour De France och sedan bad igen.. Efter middagen igår spelade vi Uno å jag vann men det tycker inte Adde jag ska skriva om så det låter jag väl bli..


Idag har vi åkt hem från landet.. Jag å Vigge har varit på kalasmiddag hos Ken å Carro.. Tyvärr gick inte fotbollen som vi ville då DIF tappade en oförtjänt 1-0-ledning till 3-1-förlust.. Första halvlek var Elfsborg så överlägsna så man undrade nästan om dem inte ville göra mål.. Istället satte DIF 1-0 genom mål på straff.. man trodde knappt sina ögon när DIF ledde i paus.. I andra såg det väl klart bättre ut, men sedan varte förfall igen.. Det som är så jääävla tråkigt med DIF är att de inte bara släpper in ett mål. De måste liksom bli ett till och nu även två.. De sista var ett pinsamt självmål men det gjorde ju egentligen inte så mycket.. när de hamnar i 2-1-underläge är det ändå 10 min kvar med tilläggstid men dem kan verkligen inte ladda om, ALLT tar slut.. orken, kreativiteten och GEISTEN helt enkelt.. Det är tråkigt att se.. Torsken idag var såklart väntad, den som trodde på nå annat kan ju drömma vidare MEN, man hoppas ju ALLTID! Å när de tar ledningen så, ja, som sagt, man hoppas ju.. DIF ligger skitilla till men har tur i att det än så länge otroligt nog finns två lag som är sämre med färre poäng/målskillnad.. Imorrn hoppas jag innerligt på att AIK tar alla 3 poängen av GAIS så DIF fortsatt har dem bakom sig..


Nästa match för DIF är nu borta mot Gefle måndag 3/8... Det verkar inte som nån direkt vill åka, jag funderar på det, är det nån som ser det här å vill det så skriv på face eller liknande.. Har inte bestämt mig men funtar på det iaf..


Folk som känner mig vet att jag älskar natten.. Det är mysigt att sitta uppe.. inte behöva gå å lägga sig.. Det kan ibland inte alltid vara jääättebra, speciellt inför måndagar då man jobbar då jag inte kan sova så bra på söndagnätter.. MEN, när jag har semester då måste jag inte upp.. Och jag ÄLSKAR att sitta uppe till.. ja vafan.. 2..3 .. 4.. 5?? å kunna lägga mig när jag vill stänga av mobilen, inte ha klockan på ringning å bara vakna å gå upp när jag vill..


Ingen har gått på mig eller så, så ingen behöver ta åt sig, men jag tycker verkligen att uttrycket "sova bort dagen" är såå dumt.. Visst, vill folk gå upp tidigt å inte lägga sig sent, fine, DO SO.. EMN VAFAN, om jag vill va uppe å se matcher/filmer/snacka med folk/göra va fan jag vill på natten å sedan sova länge på dagen sedan för att jag trivs med det, VAD är då felet med det?? Hur kan man säga att jag sover bot hela dagen? Hur åter det om jag säger att "NI sover bort natten?!?!?! Hur kan ni lägga er när ni inte måste bara för att fånga dagen!?!?!?" Det är SÅ DUMT.. Holmish är min true partner in crime som fattar precis och gör precis som jag.. =)


Ken sa nåt idag, inte fördömande så det var inget fel i det.. "Kroppen är van och sover bättre på natten när det är mörkt".. jag minns inte exakt orden så jag reserverar mig lite.. Och visst, det kanske han har rätt i.. men, hmm, ÄR inte det viktigaste HUR mycket man sover istället för NÄR?!?! Är det inte samma sak att sova 8-9 timmar mellan 04 å 12-13 som mellan 24 och 08-09?? Förstår inte det..


Sen hör man även att man vänder på dygnet "fel" mot när man jobbar.. ÖH JA, men det är väl rätt mycket man gör på semestern som man inte gör när man jobbar.. Säg nån som åker på kryssning en måndag? åker till Solvalla klockan tre? Går å simmar på badet å tar en pizzabuffé före tre?!!? Haha INTE DIREKT! Å sen, vadå vänder på dygnet, vafan visst man sover skitdåligt natten till måndagen man ska börja jobba kanske men, har man sovit dåligt då är man ju så satans trött sen på måndagen så man måste lägga sig i tid å vips på typ 2 dagar är man inne i "Jobbtiderna" igen.. iaf vare häller mig..


Just NU när dessa rader skrivs är klockan 00.27.. Thelma & Louise började 23.55 på 3:an, den har jag inte sett på länge å tänkte se.. Spelar in på DVD-hårddisken å börjar titta när jag vill å kan spola förbi reklamen.. Så vill jag vara sån kan jag ju ifrågasätta folk med semester att "varför sitter inte ni uppe å tittar å njuter av att inte lägga er??".. "Vi vill inte sova bort dagen".. "Jaha, nä men okej, gör inte det då.. men vet ni va.. jag vill inte sova bort natten.."


Då folk i min närhet och "omgivning" växer upp så märker man att, man börjar bli större.. Vuxen känns konstigt då man fortfarande är singel, bor i en liten etta och hankar sig fram och "gör" typ samma saker som för 5 år sen.. men, folk skaffar barn.. Flyttar ihop.. Gifter sig.. å i många fall ser jag bara "småbarn" som gör sånt.. jag har, jag ska inte säga svårt att acceptera det men, ja, kanske, jo såhär.. Jag har svårt att ta det till mig..Saker händer så fort runtomkring..


Okej jag köpte lägenheten när jag var 21.. Det kanske var "Hyfsat vuxet".. Mitt sedan dess mest viktiga beslut var att sterilisera mig.. Det har ju inte blivit av ännu.. Jag har tänkt på det var å varannan dag nu.. jag menar jag har ju en remiss jag borde ju kunna få det gjort.. Och ja.. men, det har helt enkelt inte blivit gjort..


Men jag tror att jag lever kvar en hel del i "Hur livet varit" å hinner inte med hur andra folk växer upp.. i vissa fall är det charmigt, i andra fall blir jag nästan mörkrädd..


Red Sox har tappat en del och verkar lite skakade just nu.. Yankees har gått om, satan vad bra dem är just nu.. Det är inge skoj, men det går ju inte att förneka att det går galet bra för dem just nu.. Well, Red Sox leder ju Wild Card-racet smått överlägset så än så länge behöver man ju inte vara orolig men, jag vill ha den där förstaplatsen före FUCKIN YANKS! Så imorrn börjar ni med att spöa Oakland tycker jag! Ska försöka se fighten, den börjar ju 01.10 så.. ja, får se om den streamas nånstans..


Tour de France är slut, trist, det var kanske inte liiika skoj som förra året men från och till MYCKET roligt i år med.. Bergsetappen igår var häftig.. Contador vann med över 4 minuter, Lance "den överjävlige" Armstrong blev 3:a och det är ju fan helt makalöst.. han går tydligen för segern nästa år och jag längtar redan litegrann till juli 2010 och se ur det kommer gå då.. Vuelta de Espana inleds i slutet av augusti, vet inte om det är lika skoj som franska touren men lär kolla en del iaf.. Får man lyssna på Vacchi å Adamson igen tror jag fan allt kan bli bra.. Dem är SÅ bra..


JAHAJA, ett glas cola eller två och "Thelma & Louise" då? Ja.. Fan.. Sova NU? Hahaha.. NÄ NI!!! Fortsatt trevlig sommar.. Jag ska njuta av ännu en semestervecka där det överlag inte händer ett jävla skit.. Och det är SÅ SKÖNT kan jag berätta för er!!! =D


Kommentarer
Postat av: Holmen

Jag anser att folk som hoppar i säng 21.00 för att sen kliva upp 09.00 borde skjutas! (i vår ålder) Jävla trams.. Ring sen när du har kollat filmen så tar vi en yatzy och "fångar natten" tillsammans. ;)



Sen förstår jag inte hur du kan ta till dig av en kille som har "carpe diem" tatuerat på armen. Bara där borde du ju se varnings flaggorna. Sen så vet vi sen tidigare att Ken inte riktigt har alla hästarna i stallet..



Hur var särskrivningen här då Karin? Föresten stavas det särskrivning eller sär skrivning? ;)

2009-07-27 @ 01:37:55
Postat av: Miccis

Hahaha hoppas du va vaken hela natten :P

det är en toppen grej ;)

2009-07-28 @ 10:55:59
URL: http://micciseen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0