NFL-slutspelet är igång och det är trevligt..

..tycker jag!


Hade HELT fel  min analys i förra inlägget om att Atlanta "enkelt" skulle vinna borta mot Arizona.. Letade odds här å där å lirade tillslut en hundring på Atlanta till 1,94.. Resultat: 30-24 till Arizona.. Snopet men men, plötsligt var Atlantas rookie-QB Matt Ryan väldigt mänsklig och gjorde en del misstag.. Vips så vann Cardinals..


Fick rätt i match två där jag tyvärr hoppades att jag skulle ha "fel".. Efter 17-17 efter full tid vann San Diego över Indianapolis med 23-17 efter en TD i overtime.. SYND! Jag ville se Peyton Manning och Colts redan nästa helg mot Tennessee/Pittsburgh.. NU blir det inte så utan istället känns det som att det laget som får möta San Diego blir  väldigt stor favorit, vare sig det blir Titans eller Steelers på då San Diego får bortaplan vilket lag de än får möta..


Klockan sju började Miami-Baltimore som när jag skriver det här står 3-0.. Jag har spelat på 1:a i den matchen och tvåa i matchen Minnesota-Philadelphia.. En chansdubbel.. Men men vi får se..


Mycket sport är det ofta i den här bloggen och blir även idag..


Sveriges J-hockeylag är framme i VM-final mot Kanada som har nedsläpp natten mot tisdag kl 01.30. Kommer bli väldigt spännande.. Matchen igår mot Slovakien var spännande men Sverige vann ju till slut med 5-3. 4-2-mmålet var magnifik då jag tror det var Tedenby som snurra upp halva Slovakien innan han passa en annan svensk som fick öppen kasse, sanslöst snyggt, jag bara vrålade där jag satt i Addes stol..


Efter 2-0-ledning i matcher vände Adde till 3-2 i matcher å vips satt han där med sitt typiska hånflin och jag var inge vidare glad.. jag hatar att torska dem matcherna..


DIF Hockey är jag så less å besviken på så det tänker jag inte lägga massa energi på att skriva om.. Torsk igår mot HV hemma och DIF var otroligt svaga och rejält dåliga.. HV vann med 2-1 utan att förta sig och så vare nog skrivet om det!


Jag å Rolle fick 5 rätt på vårt V75-system igår vilket man väl får säga är okej.. Hade vi haft 6 hade jag varit nöjd..
Som tur var satte jag dubbeln igen och mitt "flow" med återkommande vinster på hästspel fortsätter.. Trevligt så =)


Har tänkt mycket på Gotland idag.. Trots det som hänt å så.. Jag får inte henne ur huvudet iaf.. Känns sådär.. Men.. ja.. EN del av mig vill höra av sig, en del vill inte.. Mest av allt vill man väl ha nån.. typ.. men men..


Wacken sålde slut 2009 års festval på nyårsafton, otroligt.. Drygt 70000 biljetter har alltså redan sålts.. "JAHA hann du köpa då" säger många till mig och nej, jag köpte ingen biljett via metaltix som alla gjort utan när jag åkt har jag alltid köpt paket med resa+biljett som fortfarande finns via t.ex. festivalbussen.. Wacken känns dock riktigt tveksamt i år.. Är långt ifrån säker på att det blir av.. Vill helst till Tuska, även ZZ Top på Sweden Rock lockar ju.. jaja, vi får se vad de blir..


Mera Football ere som gäller nu!! Kanske skriver lite mer senare ikväll.. 3-3 nu..


Tired and mosig and nybadad and nya sängkläder & stuff!!!

Uppdat kl 23..

Baltimore slaktade Miami med 27-9 och det är därför nu klart att AFC-matcherna nästa helg spelas enligt följande..

Lördag 10/1 kl 22.30: Tennessee Titans - Baltimore Ravens 
*Vilken höjdare, ser redan fram emot den som satan!!!*

Söndag 11/1 kl 22.45: Pittsburgh Steelers - San Diego Chargers 
*Inte i närheten av lika het.. Steelers blir såklart favorit och ska så vara på hemmaplan men vadå, Chargers plocka ju när Peyton och Colts igår så.. ja.. Men njae, Steelers vinner det här tror jag!*

Ska se iaf inledningen av Minnesota-Ohiladelphia nu.. tror inte jag pallar se hela men ska titta et ta iaf.. Gonatt på er sen..


Kommentarer
Postat av: Mossan

Åk dit då!!!!!!!!!

2009-01-05 @ 09:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0