Ett scoop eller inte ett scoop...

...det är frågan!?!?!?


För det är det.. Igår i TV4 berättade en hallåa ( av alla människor) att på nya satjen www.hockeykanalen.se kunde de minsann aslöja att DUF Hockey börjat prata om nytt kontrakt med Fredrik Bremberg..


MEN då måste jag ju börja fundera.. För det första, ÄR DET så stort att de ska snacka om det mellan program i TV4???


Hur stor är nyheten egentligen? Han har varit i DIF länge, har utgående kontrakt, antingen blir han kvar eller inte, fifty-fifty liksom...


MEN det som absolut gör det väldigt märkligt är ju att DET ÄR JU INGET SCOOP!?!?!?! Helskotta, alla med lite koll på DIF Hockey kunde ju redan för två veckor sedan läsa på www.difhockey.se att "vi kommer diskutera med Fredrik under landslagsuppehållet i februari"..


So much for scoop!?!??!?


Spinner man vidare på det så är ju nyheten ganska ointressant egentligen.. "DIF har börjat diskutera kontrakt med Linkan".. jaha, so?!?!?! Vad säger det då?? Han kanske blir kvar? Han kanske blir proffs nån annanstans?? jag menar det ÄR JU INGA nyehteer utan mer som nå slags "update" eller "statement" att de snackar kontrakt..


Kompisen Ken har ratat den nya hockeysajten fullständigt och tycker den är kass.. Adde höll med i det jag skrev ovan och sa att "ja nä det var ju inget nytt"...


VISST är jag FULLT medveten om att ALLA kanske inte är lika insatta i DIF Hockey och sådär men vafan... Att göra en höna av en fjäder har väl sällan passat bättre..


Min open stretch-bojkott har fått sig en törn då jag lirat en del faktiskt främst när det var jackpot i Halmstad 31/1.. Idag skulle jag i vanlig ordning skita i lir men föll för frestelsen å spelade fullkomligt uselt i första en fick rätt i andra iaf.. på första vann såklart hel fel häst via snikspåret å ATG hade lyckats blåsa duktiga hästar/kuskar/tränare/"ägare"/spelare igen för jag vet inte vilken gång i ordningen..


Jag måste skärpa mig coh låta bli att titta på startlistor, det är tydligen så, fyfan asså.. NU ere fan färdiglirat.. Visst kanske jag gör uppehåll för V75-pel eller njae fan jag vill ju inte stödja open stretch.. Men det är ju så synd, det är rätt ofta trevliga tävligar på Halmstad och Eskilstuna.. ÅBY med deras dubbla open stretch kan dra åt helvete och Skellefteå känns som det kvittar.. Men just Halmstad och Eskilstuna känns faktiskt riktigt trist att de fortsätter förstöra travsporten!!


Jag hoppas att Nybrink, Lähdekorpi, Kolgjini och co. fortsätter att verkligen peppra och TJATA sönder allt och alla om att ta bort open stretch..


Solvalla har inte open stretch, det är bra!


Imorrn ere simning igen..


Min chef va lite seg idag.. Småbakis.. Det händer INTE ofta men de få gånger de inträffar är ofta humoristiska dagar..


Imorrn ska jag lyssna på ROOT! Deras skiva Hell Symphony innehåller typ tio låtar, SAMTLIGA låttitlar är Satan fast olika namn.. Hahaha... En sån skiva måste man ju bara älska...


Eller iaf lära sig.


LITE bättre inlägg idag än i söndags, bra där va!


På torsdag vinner DIF mot Luleå igen...


Slutligen orkar jag inte göra stavningskontroll å ni som klagar kan läsa nån annanstans om det inte passar jävla ordHitlers =P


Kommentarer
Postat av: Marre

Hejsan :)

2009-02-11 @ 00:07:32
URL: http://marrwie.blogg.se/
Postat av: Mossan

Men hallå, ett tisdagsinlägg... trodde du gått över till helgbloggande bara! Trevligt, men fyfan vad du stavar illa :-)

2009-02-11 @ 08:00:13
Postat av: Freak in simbassäng

Pallade inte stavningkontrollen JÖ!!!

2009-02-11 @ 20:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0