Välfylld helg..

..som inleddes fredag morgon kl 10.00.32 typ när Depeche-plåtarna till mig, Anna å Lisa införskaffades.. VILKEN HÖJDARE!!! Jag nästan hoppade å tjoade på jobbet.. Tobben kom tidigt å hjälpte till så han fick en kanelbulle.. hehe..


På kvällen sedan var det lillasysters middag å fest.. Ett himla ståhej.. Kalasgoda smörgåstårtor hade mamma gjort.. MAAAAASSA folk asså.. Vänner, familj å släkt å allt vad det heter.. Sedan mera fest med kompisar.. massa skoj folk.. Både nytt å gammalt.. Vart rätt på kanelen.. Systeryster verkade ha skoj, såklart asbra.. Vart även smörgåstårta där vid ett på natten oxå... hahaha.. fan va fint =D Vart sedan hemgång vid typ tvåtiden..


Vaknade sedan av mig själv 12.59 på lördagen.. Säger väl inte ett skit MEN det är ju lite småhumor att man vaknar EN minut innan klockan ska ringa.. hahaha..


AJA gick upp.. spelade hästar.. satt länge med det och det gav inte ett jävla dugg (skrattar) Sedan dusch och pendel till Älvsjö.. Mötte upp med Björne Boss.. Det var dags för årets "julklappsmatch" till bossen, AIK-Kalmar på Råsunda.. Vädret har fortsatt vart helt jävla scizo den här sommaren.. Pendlar mellan mindre monsunregn och värmebölja.. Var,mt vare iaf och vi satt ganska bra på Östra nedre.. Käkade gott innan i Solna Centrum förresten.. Det finns andra bra ställen än Max och McDonalds asså..


GALEN inledning.. Chans för vardera gängen inom typ en minut.. Sen gjorde AIK 1-0 efter två minuter.. RIDÅ typ.. Sedan var det i en halvtimme en trevlig match med bra tempo å överlag fint passningsspel.. Det mattades lite efter den snabba inledningen men 1-0 i paus, då AIK var det bättre laget.. I andra halvlek varte sedan rätt, lamt, på nå sätt.. Hände inte jättemycket.. MEN Kalmar lyckades iaf kvittera.. Trevligt trevligt..


Henrik Rydström verkar inte vilja spela i shorts utan har nå slags minisize-cykelbyxor på sig.. Det ser förjävligt ut..


Matchen slutade iaf 1-1.. Fick sedan skjuts till Farsta Strand.. Sen vara bara att gå hem å äta, duscha, ta på sig kvällsoutfit (eh) och bege sig till Svedmyra för nästa partaj.. Ken å Carro var värdar och Carro hade födelsedagsfest.. Tydligen vare för Kim oxå som fyller om två veckor typ men den informationen hade inte nått mig =S ...kvällen blev iaf riktigt skoj..


Jag tänkte lite på de här två kvällarna.. Hur det är nu.. och..ja.. förut.. Nu är jag 26.. Asså när man var mindre då så.. ja.. jag var ju knappast nån av de mer "poppis" grabbarna.. Jag började dricka sent.. Första fyllan var jag 16 bast.. Och även då å några år framåt vare mest med ja, några få.. Sällan fester bland massa folk utan antingen hemma hos mig med typ Holmen, Bojje och Goude.. Jag hade jävligt skoj med dem många gånger så det är inte så, men, ja, man var som sagt.. inte nån poppis-kille som alla ringde om fester å sånt,..


Att man fick komma till syrran va väl iofs inte så konstigt men jag vart bjuden på TVÅ fester i lördags.. TVÅ samma dag.. Dessutom lirade Petel och Chainsaw under namnet "Whore Ensemble" på Anchor å de hade vart glada om man var där.. Så alltså TRE saker att göra samtidigt.. Å det var många trevliga kommentarer man fick från folk igår.. Asså, jag ska inte säga nåt som populär eller sånt.. ja menar det känns ju löjligt å prata sånt nu.. men man verkar liksom.. omtyckt.. folk tycker att man är rolig,. Skoj att man är där, Både David och Ninni/Freddy sa att jag var alltid självskriven när dem har partaj.. Dem är mina kompisar så visst men, ja, man ska inte alltid ta saker för givet.. Å de känns bra på nå sätt.. Lite "revansch", kanske mest för mig själv men iaf.. Christian sa att "Macke är alltid så fin när det är kalas".. Trevligt =) Vart ju lite "fel" egentligen då det berodde till viss del på att jag inte hade så mycket annat att ha på mig haha.. men visst, de gjorde väl inget att stila till sig lite..


SKOJ var det iaf.. Åkte sedan tunnelbana och buss med Linda å Anton som fortsatte vidare mot Haninge när jag hoppade av i Farsta Strand... Blev inge nattkäk som kändes konstigt.. Satt i soffan å såg baseball både fredag och lördag natt.. Lördag natt somnade jag i soffan, vaknade då 9 i morse å gick å la mig.. Nacken va såklart helt skev.. jag lär mig aldrig.. man ska INTE sitta å somna i den jävla soffan.. MEN MEN!!!!


Skilda världar för Red Sox i matchserien mot NY Yankees.. Pinsam torsk, 11-20, i fredags natt.. Kalasseger, 14-1, i lördags natt.. Sista matchen för denna gången i rivalmötet spelas nu kommande natt!


Blir iaf på förhand en trevlig dag/kväll imorrn.. Först blire jobba med Tobben.. Sedan tokstress å åka till Stadion å se DIF-Göteborg kl 19.. Efter den hem snabbt som attans å se Red Sox-Yankees inspelat.. Var ju som ni vet LITE lätt upprörd på DIF senast.. Nu väntar en oerhört svår match hemma mot Göteborg imorrn.. Allt utom torsk är ju bra men egentligen så känns det som att DIF MÅSTE vinna nu då GAIS närmast chockartat vann borta mot Helsingborg ikväll.. INTE BRA! DIF har nu 5 poäng upp till kvalplatsen, men då en match mindre spelad.. Vi får se hur det går.. man måste ju hoppas.. Göteborg har ju börjat vackla lite iaf på sistone.. Vet inte om Hysén är med heller..


WELL, JAG är där iaf.. Det lär vara jag Bojje å sisådär 7000 till.. Det kommer högst troligt vara pinsamt gott om plats å å alla jävla medgångs-supportrar som sitter hemma kan dra åt fan.. Det är jävligt lätt att gå på match när det går bra va?? Jävla muppar..


Vet i fan hur jag ska kunna somna ikväll/Natt.. Har vart uppe assent både fredag å lördag.. Hmm.. får se.. lär vara astrött imorrn.: MEN MEN.. Det är bara att kämpa på.. Lön på tisdag!


NÄÄÄMEN Ny vecka då! NU KÖR VI!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0