SNABBISAR..

..ere tänkt här dåda!!!


Allsvenskan har inletts med att en back i Bajen gjorde ett av årets häftigaste mål redan i premiären.. jösses vilken träff han fick..


Örgryte hade ingen vidare dag och stackars målvakten David Stenman *hette han så* gjorde sitt livs match *eh*


DIF Fotboll inledde Allsvenskan med match på Sthlms Stadion ikväll mot Örebro. Kändes som en typisk "oavgjord match" på förhand och det borde det rättvist nog ha blivit, MEN, DIF fick en välförtjänt straff.. Daniel Sjölund lekte superstjärna och chippade bollen.. Fullkomligt vansinnigt och målvakten John Alvbåge va skitnära att ta den.. NU blev det tillslut mål å det räckte för DIF att vinna en "sprudlande" *eh* premiär med 1-0! 3 poäng, FINT! Bäst i DIF var Dembo i mål som gav ett mycket säkert intryck och dessutom en finfin räddning i andra halvlek.. Kebba Cessay var bra i sitt positionsspel som mittback.. ALLT var inte klockrent men framförallt kändes han väldigt positionssäker och var på rätt plats vid rätt tillfälle.. Hrove Milic gjorde ett bra inhopp och även Boyd Mwilas inhopp får godkänt.. DIF:s spel överlag var inte direkt jättebra, tyvärr väldigt likt förra året med mera safe å hem/rundspel a la handboll än vad man önskar.. MEN, nu var det en premiär å DIF vann å de får man vara glad för.


BASEBALL:en är igång!! Mästarna Phillies torskade direkt hemma mot Atlanta Braves och det var nog en missräkning.. Boston skulle spelat åtta svensk tid mot Tampa Bay MEN tokvädret i Boston förstörde det och premiären för Red Sox äger istället rum imorrn drygt 22 svensk tid.. SYND.. hade tänkt se slutet streamat när jag kom hem ikväll.. NU blev de inte så utan jag fick istället se slutet när NY Mets slog Cincinnatti Reds med 2-1 på bortaplan..


Baseball-världens vidrigaste lag, d.v.s. N.Y. Yankees lirar just NU borta mot Orioles från Baltimore.. Stjärnpitchern *han som kastar bollarna mot slagmannen* C.C. Sabathia gör sin första start och glädjande nog går det bara SÅDÄR! Orioles leder 3-1.. Kommer inte se klart på den, MEN, de vore trevligt med torsk för "Hanky Panky Yankees" direkt hehe..


Var förbi Kent å Classe å deras nyöppnade butik "Fönstret" i lördags som ni som läst förra inlägget visste.. Det var MYCKET trevligt att träffa dem igen.. butiken var nästan precis som jag väntat mig.. otroligt "nischat" utbud mot vad stammisarna köpte/gillade när Skivfönstret fortfarande fanns.. Jag köpte en Dylan/The Band-live, "Before The Flood", som jag inte hade, "Copperhead Road" med Steve Earle samt dokumentär-DVD:n "Festival" med bl.a. Janis Joplin.. Lägger den i högen bland typ 10-20 (?) DVD jag borde se som jag har hemma *skrattar*


Det händer inte mycket på jobbet nu.. ganska tråkigt.. hoppas det kommer några roliga beställningar/jobb snart..


Södertälje och Rögle blev båda klara för Elitserien 2009/10 idag.. Precis som jag sa innan kvalserien drog igång.. OKEJ OKEJ det var liksom inte "tipset of the year" eller några högodddsare men ändock.. Såg inte jjäättemycket av kvalserien i år, inte i närheten av hur mycket jag såg förra året.. Då var det däremot mer spänning i sista omgångarna då Rögle chockade alla.. HADE AIK vunnit hemma mot SSK på Hovet idag hade det blivit mycket intressant omgång, ist vann SSK med 6-2 *tror jag de va* och AIK:s dröm om Elitserien tog slut. Man måste ändå motvilligt beundra AIK:s säsong och säga att satsningen som påbörjats gått hem, även om det inte gick i år fullt ut.. SOM Holmen dock sagt, det är nästa säsong man SKA gå upp, och det känns väl som att med det här året som "rutin", kanske några nyförvärv och lite en stabilare start på kvalserien kan de bli att räkna med på allvar nästa år..


Jag sa inför serien att visst "AIK får gärna gå upp".. Jag kände dock hur mitt DIF-hjärta slog hårdare och ilskan växte när jag såg AIK vinna borta mot leksand.. Ilskan över en utebliven Leksandskvittering var påtaglig.. Precis som igår när fotbollslaget mötte Halmstad.. Jag kan glädjas med framförallt Daniel, även chefen å säkert några fler jag inte minns nu men.. Faktum kvarstår.. jag gillar inte AIK.. Så är det..


Gå in på www.difhockey.se

Läs texten.. "Det finns bara ett lag i Stockholm".. SÅ förblir det.. Och ska förhoppningsvis förbli.. Vidriga Solnapack!


4-1 Baltimore just nu! Fuck off YANKS!


"Hurru Wanja Lundby-Wedin är det kallt om huvudet?"

"Nä det tycker jag inte, vadåra?"

"Ja det blåser väl.."


Har sett spelschemat för Superserien *d.v.s. Sveriges "Elitserie" i Amerikansk Fotboll* där inga mindre än DIF är nykomlingar och ska spela.. mycket trevligt och man undrar väl iofs hur i helvete det ska gå.. Dessutom får de i premiären fredag 1/5 möta ett av de bättre lagen de senaste åren, Carlstad, men men.: En premiär är alltid en premiär.. Fan t.o.m. Bojje var sugen på att följa med och lära sig mer om spelet inför vår Londontripp i höst då det är NFL-match igen! Skoj =)


Klockan går, jag borde duscha å gå å sova men jag fastnade lite här vid Bloggeriet.. "Snabbisar" blev det knappast..


"Ååh, kom, det här e Robin" *eh* hahaha..


HAHAHAHAHAA De går INGE bra för Sabathia!!! Efter att ha kastat 4.1 "innings", Baltimore fått 6 poäng och "the bases are loaded" var det mors å goodbye för honom då Yanks coach Joe Girardi fick nog.. hehe..


NÄÄÄEJ nu måste jag hoppa i duschen här.. Imorrn ere tisdag å då jääävlar blire ös!!!


Eller nja de blir de inte men vadå, hey ho let's go!


FREAK LEAVES NOW!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0