HMMM nja..

.. de gick ju inte riktigt som han hoppats/tänkt idag dåra..


DIF skulle bryta den dåliga trenden mot GAIS.. Men, ja, det gick som det gick och GAIS vann med 2-1 i en fruktansvärt trist match.. Tyvärr gjorde Dembo bort sig och GAIS kunde göra 2-1 medan okunniga DIF-supportrar skrek om frispark..


Elitserien drog som sagt igång med HV71-Frölunda.. Fröunda skulle visa att det skulel bli ett lag å räkna med, med nyförvärvet "Honken" i kassen.. Å vad händer, "Honken" släpper in 5 mål på 35 minuter och blir utbytt, bl.a. efter ett mycket tveksamt agerande på HV:s 2-1 mål.. Nu med drygt 14 min kvar står det 6-2 till HV71.. Det hade man inte heller trott..


Kanske får besök i helgen, hmm, vi får se.. Vore trevligt.. Men somd et utveklat sig så, jag tror på det när det händer.. men det är klart det vore spännande...


DIF-Luleå, 3 dagar kvar till hockeypremiären på Hovet *Pepp pepp!!!*


Alltså program om deprimerade hundar, hur man ska ta hand om hundar, och hur "hunden tar över våra liv", fyfan vad värdelöst..


Det är tydligen Åbys Stora Pris på lördag, det gäller trav alltså.. Man kör alltså först ett heat där vinnaren får en halv miljon.. Sen drygt 1,5 timme senare kör SAMMA hästar ett nytt lopp fast med spegelvända spår.. ( nr 1 får 8, 2 får 7 osv.).. Sedan efter typ 1,5 timme till är de nå slags skiljeheat/final!?!?!? Jag har inte jag sett det här "loppet"/event:et förut då jag först började följa travet i okt/nov 2007, och antar att förra årets "Stora pris" även det utspelades i sptember..
MEN IAF; det jag vill ha sagt, undrar om inte de här hästarna som får göra 2, eller kanske TRE lopp på drygt tre timmar får det VÄL tufft.. Vet ju att Sweden Cup/Elitloppet först är försöksheat och sedan final, men TRE lopp.. Hmm.. låter väl SÅDÄR tycker jag.. Som en liten notis så, Elitloppet, där är det vad ja minns ca 2-3 timmar mellan försöksheat och final..


Elitserien igång, NICE!!!


Under and in..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0