Februari 2008: Giants..

..februari 2009: SAINTS!!!! AAAIGHT? Inte de?? Hmm nää.. Lär ju inte gå SÅ bra att New Orleans Saints går hela vägen till Superbowl å vinner hela rasket men, såhär ett drygt dygn innan deras första match mot divisionsrivalen Tampa Bay Bucchaneers kan man ju få drömma lite!!!


För er som inte fattar ett jota börjar alltså NFL, amerikanska fotbollsligan i USA, på riktigt imorrn efter tjuvstarten med Giants-Redskins i torsdags.. 16 grundseriematcher, upptill 3 matcher i slutspel (Wild Card, kvart, semi) innan Superbowl 43 avgörs i Tampa Bay natten mellan 1:a och 2:a februari 2009.


För övrigt ska jag vara ledig HELA måndagen den 2/2-2009 och inte jobba dagen efter *2007, fan va hemskt det var* eller jobba halva dagen efter *2008, nästan lika hemskt..*


Förra året missade Saints slutspelet, säsongen började katastrofalt med FYRA raka torskar.. Redan där borde man väl hajat men efter att sedan vunnit fyra raka så började man ju hoppats.. Med bara några matcher kvar av säsongen mötte man just Tampa Bay, gjorde ett otroligt misstag och förlorade segern med under minuten kvar, en mycket tung förlust. DÄRFÖR kan ni haja att matchen imorrn inte bara är en premiär utan en jävla revansch som ska tas, för att JÄVLAR imorrn SKA Saints inleda säsongen kanon med en seger mot de jävla Bucchaneers!!!! Kom igen Reggie Bush, Drew Brees och ni andra, nu kör vi!!!


Sverige spelade 0-0 borta mot Albanien idag. Sverige borde ha vunnit tycker jag, men de hade svårt att kämpa sig igenom ett mycket bra/kompakt albanskt försvar. Men ja, det var kanske inte oväntat och det är väl ingen jätteflopp MEN, de borde ha vunnit för att kunna vara med i racet om en (o)möjlig gruppseger. MEN, 3-5-2.. asså vafan.. Det var ju knappast så att Sverige vart en maskin på mittfältet, eller hur?!??! Nä, mitt förslag, OM man ska ändra 4-4-2 *why?* så lira ett 4-5-1 som i offensiven snabbt kan ställas om till 4-3-3.. 3 backar??? Mot Danmark?? Mot Portugal?!?!?! Det kommer aldrig funka, vi har ju inte världens snabbaste backar direkt.. Ja menar Olof Mellberg, han har ju större skägg än speed.. Men ja, nu ere BARA vinst som gäller mot Ungern hemma på onsdag!! Isaksson var mycket bra och stabil i målet.. Zlatan oxå bra.. Resten då?? Kim hade lite men, nja..


DIF Hockey torskade både semin och bronsmatchen i Nordic Trophy på straffar. Såg inte hela matcherna så har väl ingen större "överblick" men av det jag såg tycker jag det är viktigt att poängtera att power play:et var RIKTIGT dåligt. Fy satan vad långsamt det går.. Och våga skjut för fan!! JAJA, Elitserien drar igång om 1,5 vecka.. DÅ får vi se.. =)


Wacken släpper första banden inför festivalen 2009 nästa vecka.. Ska såklart bli spännande.. Det har ryktats om Black Sabbath, hmm, ja, asså, visst, Heaven And Hell ( d.v.s. Black Sabbath-eran med DIO på sång, inte Ozzy) vore kanon.. Det är alltså festivalens 20-årsjubileum och de kommer boka något riktigt stort liknande Maiden i år.. Det viktigaste tycker jag, BOKA INTE METALLICA!!!! Det vore ta mig fan katastrof. Isf gärna AC/DC, det vore ballt på riktigt.. Motorhead har ju lirat där ett fertal gånger men kommer säkerligen få spela nästa år. Jaja, vi får se, i veckan alltså, spännande...


Det är nåt med Idol.. Jag tror det här är 3:e året jag sa innan det började att "NÄÄÄE i år skiter jag i det" å i år sket jag faktiskt i det när det började onsdag-torsdag den här veckan.. MEN, efter att ha kollat i tv-guiden å sett att programmet bara kommer gå onsdag torsdag å inte typ 5 dagar i veckan som jag trodde, ja, då ville jag ju se det iaf.. I detta nu ser jag avsnitt 2 efter att ha laddat ner avsnitt 1 å 2 på pirate bay.. Var jävligt tveksam till att juryn byttes ut men, efter att ha sett dem "in action" så verkar herr Carlsson + 2 gånger Bagge vara rätt bra.. Att sedan fröken Bagge inte direkt är JOBBIG att titta på gör ju inte saken sämre *hehe* Så ja, nu är man fast i år oxå..


Har jobbat idag å sitter hemma ikväll, sista helgen jag tar medicin.. har efter några dagars bättre känsla i magen haft ont några timmar idag.. Känns bra nu på kvällen men på dagen vare inge vidare.. Men men, vi får se.. Mår ju mycket bättre kontra 1-2 veckor sedan iaf.


Kebab.. Stekt mat.. Kunna köpa en hamburgare.. Dricka alkohol/sprit.. SOON TO BE!!!


Whitesnake lirar på Hovet den 16/12... En halvt galen konserthöst blev plötsligt ännu galnare.. SPANA!


22/9 Meshuggah, Debaser Medis

7/10 Ulf Lundell, Cirkus

22/11 SRF Kick Off, Tyrol

23/11 Slayer, Hovet

25/11 Black Label Society, Berns *det är ju fan inte klokt, 3 konserter på 4 dagar!!!!!*

13/12 Motorhead, Hovet

16/12 Whitesnake, Hovet


Då skippar jag ändå Vader i slutet av oktober i Sthlm *hade kunnat skriva ett halvt inlägg om bara det..* och missar Nile och Destruction i GBG som hade varit trevligt!


Ryktesvägen *d.v.s. grannen Lelle* har berättat att de vill byta fönster hos mig på måndag.. Spännande.. Speciellt eftersom ingen från den där firman *SUCK!* varken ringt, lämnat lapp eller underrättat mig på något sätt.. jag säger bara OJOJOJ om de kommer hit tidigt på måndag morgon, ska fan fixa en yxa imorrn som jag kan jaga dem med *hahaha* Näääää, kanske inte men, de ska iaf få reda på vad jag tycker om dem...


OOOOF 17-åriga Dolores från Lund gjorde en sån där lika SVINBRA audition som Amanda Jenssen gjorde förra året.. Fast ja, brud som sjunger bra med gitarr, man smälter ju *skrattar* men jävlar va de va bluesigt å härligt.. NICE!!!! Ja måste titta igen, hahaha...


AAAAAAAAAAAAAAH fan de va ju bättre andra gången hahahaha... gå in å titta på tv4.se/idol å sök på Dolores murmöschåmööösch eller va fan hon hette, jääävlars va bra de va!!!!!!


Fast han Lars Eriksson som spelade "It Ain't Me Babe" av Dylan *pluspoäng gånger en miljard* var ju svinbra oxå, först gör han den världsklasslåten och sedan en egen låt som oxå lät bra.. Blir spännande det här.. Som sagt, nu är jag fast igen.. Verkar det så eller, hahaha...


Six Feet Under är ett hopplöst underskattat band.. De spelar tunggung-death metal.. inte speciellt snabbt utan "svängigt tunggung".. Inga gillar dem.. Så brukar det vara.. Det som dock skiljer SFU från många andra liknande band är att inte ens grabbarna i hårdrockskretsen gillar dem, de verkligen tycker de är skit.. Alla hänger upp sig på Chris Barnes kassa sång, i deras tycke, jag har gillat honom sen han var med i Cannibal Corpse och blev fan av SFU för en 4-5 år sedan.. Sitter å lyssnar lite på dem nu... Det roliga är att som sagt ingen gillar dem utom jag å Rick!!! Det är lite humor, ALLA hatar dem, utom jag å Rick som tycker dem är svinbra.. Wacken-giget var kalas och jag såg för nån dag sen att nya plattan skulle komma i november nån gång.. Jävlar asså, de blir bra de!!! Tror tyvärr inte de skulle dra vidare mycket folk på en konsert i Sverige, Debaser Slussen skulle kanske kunna funka... Vore kul å se dem igen.. Men vadå.. finns ju alternativ.. Wacken 2009? Tuska 2009? *det vore verkligen nåt*


Jag å Rick hade skitkul på Tuska i år, fan, jag längtar redan till att se vilka som kommer å lirar där nästa år.. Fan hoppas de får en fläskig line-up så vi kan åka dit igen.. festival.. Hotell.. Nära stan.. Vore nåt de igen...


Klockan är snart kvart i två.. kanske ska överväga iaf att gå å sova.. MM.. Nu har ja övervägt det.. Å inte fan har jag gått å lagt mig...


Under and in...


Kommentarer
Postat av: Holmen

Haha du har så sjukt många favorit lag..

2008-09-07 @ 16:30:38
URL: http://www.aikfotboll.se
Postat av: The Freak

Jag har ett favoritlag, Djurgårdens IF.. Sen håller jag på andra lag i olika länder/ligor/sporter... Men jag har bara ETT favoritlag..

2008-09-07 @ 23:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0