Red Sox lever fortfarande..

..efter att natten till idag vunnit match 6 på bortaplan i Tampa Bay med 4-2 och tvingar nu fram en match 7 som även den spelas i Tampa Bay natten till imorrn svensk tid.. Det blir spännande att komma hem efter Bajen-DIF derbyt imorrn å veta att man har den att titta på... Kan bli sent i säng måndag natt alltså, precis som ikväll.. Kollar NFL.. Gick verkligen pissigt för New Orleans som torskade med 30-7.. men men.. Får hoppas de går bättre på söndag på WEMBLEY dit jag ska!!! Det blir nåt de =)


Imorrn ere alltså dags för att se DIF Fotboll igen som spelar bortaderby mot Hammarby på Råsunda.. Efter mycket om och men får jag nu gå på DIF-sidan iaf då Sågen inte kunde för att hans optiker inte kunde skicka ut linser i tid.. Nu kommer Klas "Klättermus" hit från Fagersta och ville gå så då löser det sig och det blir, som först tänkt, så att vi sitter ovanför DIF-klacken.. Gott så.. Jag misstänker att det kommer bli en skitmatch mellan två lag som mest lirar för hedern och ja, vi får se.. MEN, skulle DIF slå bajen är ju det alltid en skön skalp så GO DIF GO!!!


DIF Hockey avnjöts igår när de hemmaslog Linköping med 3-1 på Hovet i säsongens kanske bästa match hittills.. Innan var det turbulent då DIF-supportrar och kanske framförallt säsongskortsinnehavare blev INSTÄNGDA och inte fick gå till sina platser då LHC-fans skulle in på sin sektion.. Såklart en skandal och INTE okej, styrelsen/organisationen ska ändå ha cred för att en ursäkt var uppe blixtsnabbt på hemsidan och hoppas detta inte händer igen..


En annan höjdpunkt igår kväll var att jag ÄNTLIGEN fick tvåla dit Adde med 3-1 i matcher i NHL 09 som jag före igår aldrig vunnit över honom i en hel matchserie.. JÄVLAR va nöjd jag var *ÄR!!!* Hans frustration gick inte att ta miste på och herr muntergök var minsann inte så jävla munter när jag gick därifrån, hahaha...


Horses gick som det gick igår.. 7 rätt gav ca 1,5 miljon och då är det ju aldrig lätt.. är hyfsat nöjd ändå, fick 4 rätt och känner mig inte alltför nerslagen..


I dagens VinnareV65 fortsatte diskussionerna om open stretch och det var tråkigt att höra att Åby ska fortsätta med det.. Åby som förutom open stretch har DUBBLA JÄVLA spår för hästarna att springa invändigt på.. Det är JÄVLIGT kul med trav och spelet främst på lördagar men jag ska fan göra allt för att stå emot när Åby anordnar tävlingar.. Lär ju knappast märkas på omsättningen när jag med mina småsystem inte lirar men iaf.. Vi får väl se hur det går med det...


Örgryte blev klara för Allsvenskan igen idag vilket gör en varken glad eller ledsen.. man känner sig ganska nollställd.. Vad som däremot inte får hända och som hände idag var att folk rasade från läktaren på Valhalla IP när ett staket inte höll.. Det är fullständigt oacceptabelt att det får hända överhuvudtaget men framförallt i Sverige.. Minst 1 hamnade på sjukhus.. Förutom läktarskandalen får man väl säga att det visade klubbkänsla av Marcus Allbäck att komma hem till Superettan för att ta upp sitt Örgryte igen och även en snygg gest i slutet när veteranmålvakten Dick Last byttes in..


Hank III:s nya skiva känns inte lika klar som "Straight To Hell" var 2006 men den låter bra och kommer mer och mer.. Han är tuff asså..


Tänkte skriva mer men kommer fan inte på något mer just nu...


Freak is out and lookin forward to a week of experiences and good matchups...


...under.. and.. IN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0