IBLAND har man sådana där dagar när ALLT går åt helvete...

...och idag var det fan nästan så.. FÖR spana här...


Man har taggat upp å följt Red Sox och alltså sett deras "resning på 9" i match 5 när de lyckades vända 0-7 till 8-7.. De vinner match 6 i Tampa och tvingar fram en match 7.. Men, så, tillslut så går det inte.. Tampa Bay's pitcher Garza kastade så satans bra och släppte bara en enda poäng samtidigt som Tampas slagmän skaffade 3 poäng och vips så var säsongen slut för Red Sox.. Det finns en grej ledare säger efter sista matchen att "det var inte idag vi förlorade/åkte ur/"Liknande".. Lite så känner jag oxå.. För Boston torskade framförallt den här serien i de två usla match 3 och 4 hemma på Fenway park då man vart fullständigt utspelade... Sen levde de på konstgjord andning i den fantastiska vändningen i femte matchen.. :e matchen var oxå bra men.. Ja, i match 7 blev Tampa för svåra på hemmaplan.. NU har besvikelsen lagt sig lite sen förut när ja såg Tampa vinna på jobbet *ska aldrig spela in å titta där mer, man blir ju alldeles paralyserad...* och man får ju gratulera Rays till den smått osannolika finalplatsen.. Förra året var alltså Tampa SÄMST av ALLA lag i major League Baseball och nu går de alltså till World Series.. Smått otroligt.. Där möter de Philadelphia Phillies som man självklart får "hålla" på nu.. Hoppas det blir bra matcher dock när man får kolla som neutral...


Sen vare då derby mot Bajen.. Första halvlek va inge vidare men Dahlberg sköt i stolpen och det var lite nära.. I andra halvlek började DIF bra, innan dess hade Bajen haft kommandot.. Och det känns som DIF är på G att kanske göra mål.. vad händer.. Pang pang pang.. Bajen gör TRE mål på dryga kvarten.. man fatta knappt vad som hände.. Första målet ska Dembo ha tycker jag.. Det andra är dock en bra prestation av Charlie Davies, dock uselt försvarsspel i DIF.. 3:an var en fantastisk frispark av Louay Chanko.. Jösses va snygg den va..


Det som gjorde derbytorsken ännu värre var att jag var rätt nära att vinna på Bomben.. På Västertorps Tobaks andelsspel fick vi in 3-1 till Örebro mot Helsingborg, 3-2 till Gefle mot Sundsvall.. Å så hade jag 10 resultat i derbymatchen å 3-0 var då såklart inte med.. HADE det varit det hade jag fått nästan 5500.. Sved rätt bra på vägen hem kan jag säga... Såg dock när ja kom hem att jag inte hade 2-0 på Bajen som jag trodde och då kändes det iaf lite bättre...


Det ENDA som iaf gick bra ikväll var som jag sa för nån helg sen.. HÄSTAR KAN MAN LITA PÅ! Tvillingen satt som attans och drygt 60 kr insats blev till 145 kr vinst.. Matrix Reloaded och Örjan skötte sig.. Skönt det.. annars kändes det som man skulle lägga av helt nästan...


NÄÄÄÄÄÄ men asså.. Fan på vägen hem från fotbollen kändes de inge vidare.. Flera hade varit på mig å undrat varför ja prompt skulle gå på matchen.. jag fick ju knappt nån med mig ens, tillslut följde dock Klasse med.. men men, ja, va ska man säga.. VISST det var kallt som fan, förkylningen lär inte släppa snabbare, men jag var iaf där å såg mitt skitgäng till favoritlag.. Det gick åt helvete kan man MINST SAGT säga, men jag var iaf där...


Fick dock bara min tes om att inte stå i klacken än mer bevisad idag.. Ett pucko i DIF-klacken kastade in en bengal på plan.. Hur smart får man vara.. MEN vad händer då.. Han förtjänar kanske en smäll, men drygt 40-50 "grabbar" rusar dit för att spöa honom.. Efter det hände nåt jag aldrig trodde jag skulle få se.. Samma DIF-"grabbar" i klacken blir häcklade av Hammarbyfans på östra läktaren.: helt sonika klättrar flera snubbar UPP FRÅN NORRA till Östras övre läktare, nåt jag inte ens trodde var möjligt och flera människor flyr i panik.. Trodde aldrig jag skulle få se nåt sånt..


I flera år "försvarade" jag huliganer med att "de funkar när de bara slåss med varandra på enskilda platser å inte oskyldiga skadas".. men... Det håller inte längre.. För det har eskalerat.. Det kommer aldrig ta slut nu.. Det är så stort och nuförtiden är derby.. Som det är.. Drygt 75 minuter innan match ekade sirener och pikébussar flög förbi vid MARIATORGET där jag å Klasse käkade kebab.. matchen var alltså i Solna.. Vad ska man säga...


Fan va skönt att jag satte tvillingen.. Det gjorde mig iaf glad...


Orkar knappt skriva om fotbollen.. Helvete va illa det var.. men EN sak gör mig så sne... JÄVLA MATTIAS JONSON! Han är ju fan mer glaslirare än Foppa nuförtiden.. han är borta i 1,5 månad, sen kommer han ALLTID av nån anledning tillbaka PRECIS när det är derby, och då spelar han, och kämpar förvisso som fan den tiden, ALLTID i bara en halvlek för sen får han känning och måste bytas ut och sen är han skadad.. Helvete.. Rehabilitera gubbjävlen istället eller riv kontraktet.. Ni lurar ju bara oss fans och er själva så man blir skvatt galen.. Jävla skit...


Fick en pokerväska med kort och marker av min batterileverantör idag, det va ju iaf trevligt =)


Imorrn ere tisdag.. Tobbe uppträder och tanken har flugit fram och tillbaka om ja ska gå eller inte men njae.. Det blir åka hem å se HV71-DIF och Juventus-Real Madrid istället.. Tror morsan ska se han men ja, de får hon göra själv eller med Björn.. Hoppas det går bra för killänn iaf..


Späckad vecka på jobbet annars, massa å göra, framförallt eftersom det gick åt massa att smygkolla på Baseball idag, INTE SMART; känner mig ganska dm faktiskt.. Ska fan aldrig banda å titta på sånt på jobbet nå mer.. Iofs funkar de när stanley cup är i juni för då ere så jääävla lugnt å tråkigt men nu får man ju jobba som en jävla hamster på speed några dagar.. Man får skärpa sig..


Trist med Red Sox, kan ändå se fram emot en förhoppningsvis sevärd finalserie.. Man måste ju titta.. Sen ere ju inge Baseball förrän i mars 2009.. Känns som en evighet...


Trist med DIF Fotboll, i det fallet är ju säsongen snart slut iaf och den har ju varit "över" i sisådär 3-4 månader så det känns inte lika illa, även om 0-3 mot Bajen såklart svider..


"Around The Horn" har man inte sett på länge så det får de bli å sen ska ja försöka somna tidigare än igår..


Freak is a bit "avtrubbad"..

...under and in...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0