Hmm, nja...

...lite så känns det efter Uffe igår.. Konserten blev väl "bra" men inte mer.. Den ojämnaste jag sett med honom utan snack.. Höjdpunkter som "Evangeline", en hjärtskärande "Jag Saknar Dig", svängig "Jag Går På Promenaden" och inledande "Kom in, Kom in"... Men även rent svaga kort som en akustisk "Den Vassa Eggen", ingen visste väl att det var den förutom att man kände igen texten??!?! "St Monica" var ett sånt där gulligulljippo i vanlig ordning som jag inte köper alls längre, likaså happy days-låten "Gå Ut Och Var Glad" som inte är nå vidare längre..

När jag pratade med mamma å Björn på vägen hem så pratade jag om "surare" å deppigare Lundell, "Slugger" m.fl., men insåg även att den nya låten "Din Tid Är Ute" var så jävla depp och innehållslös så jag undrade va fan han sysslade med.. Jaha, bandet var bra.. Jerker var tillbaka på bas och Andreas Dahlbäck på trummorna, gott så.. Jag tyckte att hela "Unplugged"-grejen blev lite skum.. jag hade gärna sett ett helt gig solo med sång och gitarr + munspel.. Halvakustiskt som det blev funkade ibland, DANIELAS HUS!!!!, och inte ibland, Folket Bygger Landet...

Konserten får väl en, ja, 3 av 5 får de bli.. Ingen av höjdarna alltså av de 14 konserter jag sett...


...men visst ser jag nummer 15 nån gång nästa år..


Läskig krock mellan två hästar på Solvalla ikväll.. Erik Adielsson och Tommy Hanné i backen.. Inge skoj.. Gick bra dock,,


Liten vinst på hästarna idag, drygt 110 kr, satsade ca 220 så ja.. hälften tillbaka hahaha.. men men =D


Red Sox lyckades slå ut LA Angels med 3-1 i matcher och får nu möta "rivalerna" Tampa Bay Rays i American League-finalen, på svenska "semifinal"..  Börjar på torsdag kväll.. kan bli en del baseball i helgen =)


Späckad lördag:
10-14 Jobb
14-15 Trav på tv med SM *go Acclaim!*
16-18.30 Hockey: DIF-Fröunda på Hovet
20-22 Fotboll: Sverige-Portugal på Råsunda
22 --> WHO KNOWS?!?!?! Holmen ville gå på Anchor, FINNS EN RISK. Kanske träffa Tobbe å gå ut med några.. Får se vad som händer.. Kanske se Red Sox på natten..


Rögle-DIF på Canal Plus imorrn.. Trevligt såklart, C+ gör alltid bra sändningar. Ska hjälpa Rolle *kund och "travkamrat"* lite efter jobbet.. Känns bra, får både lite extra pengar och ställer upp för honom..


Hmm det var nåt jag tänkte skriva om men minns fan inte..


ELLER JO, Depeche Mode ska lira på Arvikafestivalen i juli.. Satan vilken bokning, blev fan sugen som attans..


Nä, bränna mera, fylla MP3:n.. Mera ös..


"Det var bara en Sluggeeeer, som kom förbi...."


Freak is out...
Under and in!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0