Det går väl inge vidare nu...

DIF Fotboll torska med 3-1.. DIF Hockey torska med 4-3.. Dubbeldeluxe-grejen med att man alltid vinner på måndagar när Halmstad anordnar och Hans G refererar sket sig oxå.. Njae, det var väl ingen höjdarkväll direkt om man säger så..


Drömmar är konstiga.. Drömde helt horribelt märkliga i morse.. Har ni nånsin vart med om att drömmen känns som att den hållit på i kanske en timme men i själva verket varade den inte ens 10 minuter.. konstigt...


Det verkar som fönsterjoxet äntligen är klart nu iaf hos mig.. Känns bra.. Väcks dock av de fortfarande.. Mindre bra.. Jag tror inte jag träffat en enda granne i huset som är nöjd med det här.. Bra jobbat bostadsrättsföreningen heja på!!!


OCH JA jag vet att det egentligen inte är deras fel men det ska bli intressant att se OM de följer upp det här och HUR dem gör det isf!


Satt och diggade 1983 års "Eliminator" med ZZ Top på bussen hem.. Det är från och till lika jävla asbra som för 15 år sedan.. Elefanter dör aldrig!!!


Tennessee vann IGEN igår och har smått ofattbara 8-0 på 8 matcher. Det blev en tuff match mot Green Bay där T.T. vann med 16-13 i overtime.. EN match där försvaren var mest talande..


Kvällsmatchen sedan försökte jag se klart men somnade, fast då var det redan avgjort.. NY Giants slog Dallas enkelt med hela 35-14 tillslut.. Dallas saknar deras ordinarie QB Tony Romo enormt! Ersättaren i första halvlek kastade 2, eller va det 3, interceptions.. Coachen tröttnade och satte in en annan QB i andra halvlek och GISSA vad han gjorde inom en minut?!?!? Såklart en interception.. Otroligt..


Vart smått vansinnig när jag letade efter New Orleans match igår.. Sen såg jag att de hade "bye week", d.v.s. inte spelade match ens.. BRA DÄR =S


Såg delar av "Den Ofrivillige Golfaren" på jobbet idag.. En stundtals mycket rolig film även om man sett den ett flertal gånger..


Behemoth's live-platta är verkligen enormt fet!!!


Såg att skivdistributören lagt till nya Satyricon-plattan till paketet som ska skickas till oss på torsdag, SWEET!!


Kollar NHL On The Fly nu för första gången på evigheter.. Har vart så inne på baseball-slutspelet och på söndagar NFL + svenska Allsvenskan och Elitserien... Men det är härligt att se igen.. Vilken fart det är jösses.. Bara under det här drygt entimmeslånga sammandragsprogrammet har jag sett snygga mål, svettiga räddningar, bra passningsspel och framförallt FART i spelet som Elitserien i år rätt ofta påtagligt saknat faktiskt..


Niklas Wikegård måste vara en av de mest ojämna "experter" som finns.. I kvällens Hockeykväll så pendlande från rent lysande grejer till en del uttalanden så man nästan började undra om han gick på syra eller något..


Viasat Sport's NFL-studio var jag rätt tveksam till från början, förutom att jag var glad att slippa all jävla reklam i den tidiga matchen som börjar 19.. Nu börjar experten Robert och kanske framförallt programledaren Magnus bli varm i kläderna och beter sig inte längre som att han aldrig sett NFL förut.. Vilket är kul för diskussionerna i avbrotten nu känns inte alls lika krystade utan flyter på bättre och bättre.. Jävligt trevligt.. Därför behöver man inte längre spola förbi studiosnacket som i de första sändningarna inte var nå vidare kul. STORT PLUS dock för att de var duktiga på att förklara grunder och regler för nya tittare!!


Det är väl dags att duscha och komma i säng.. Somna till Around The Horn..


För att avsluta kan jag inte släppa DIF Hockey riktigt.. Det är jävligt jobbigt nu att de har 5 raka torskar MEN mitt i det här försöker jag ändå tänka att före de här 4 raka 0-poängsmtcherna hade de alltså 6 raka matcher med poäng, inklusive den första 1-poängsfighten som var den första i nu 5 raka förlustmatcher.. Vad menar jag med det då? JO, det KAN svänga snabbt!

DÄRFÖR är det nu utmärkt för DIF att det kom ett uppehåll.. Nästan match är först den 11/11 hemma mot MoDo som går som tåget.. Jag tror och hoppas uppehållet kan göra gott.. Det får träna defensiven, Ridderwall får förhoppningsvis tillbaka lite självförtroende på träning och kan han och laget komma in rätt i nån match så vinner de snart igen.. De ligger utanför slutspelsplats just nu.. Ett fiasko för många, inte direkt oväntat tycker jag..


Eftersom DIF Hockey år efter år smått vägrar att göra en REJÄL förstärkning av försvaret, "Ragge" ett undantag men det räcker inte med honom, så kommer de ligga där nere.. Utan försvar/bra målvaktsspel räcker det inte att man gör 3 mål framåt om man hela tiden släpper in 4-5-6 mål... Känns som att det är dags för DIF att inse det nu.. Kicka Niklas Andersson som skulle komma till DIF som en stark back från Växjö och som jag knappt sett gjort något bra den här säsongen.: Cash:a upp för en bra back.. Jag kräver inte Ossi Väänänen men det är dags att vakna nu.. Ridderwall är INTE Daniel Larsson, ser tyvärr inte ut att kunna bli som Larsson och han måste få mer hjälp av backarna.. NU är det dags att agera DIF!


En bra start är att försöka skriva ett längre kontrakt med Andreas Holmqvist.. Förbehållet att han inte kräver 150-200k i månaden.. Då kan han dra åt helvete..


SKROTA OPEN STRETCH! Trav ska avgöras på riktigt, inte att "hästen som får vila längst, vinner mest".. Uselt.. Det tycker jag även om jag ett flertal gånger vunnit pengar på just detta idiotiska påfund,..


Imorrn ere tisdag å då jävlar!!!


Freak is goin to the shower..

"Around The Horn" soon to be up..

Under and in...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0