Det fallande skeppet har inte bara gått på grund..

..det har verkligen fallit igenom totalt.. Djurgårdens Fotboll gör 2008 sin sämsta säsong sen 1999 i Allsvenskan och har presterat uselt i år. Man hamnar på en pinsam 12:e plats och nån hade räknat ut att om det fortsatt bara varit 14 lag i år istället för 16 så hade DIF ramlat ur.. Rätt skum tanke för laget som skördat sådana framgångar på 2000-talet. Jag har flera gånger tidigare skrivit om vad jag tycker ska göras så det känns som att man kanske inte måste göra idag oxå MEN, EN sak blev än tydligare idag...


"Vi skänker Pålle till Gnaget" hördes tidigt under matchen.. En tydlig passning till ass. tränare Paul Lindholm som alltså under säsong uttryckte sig så urbota klantigt att "jag kan minsann tänka mig träna AIK om några år".. JA; självklart får han tycka och tänka det, det skiter jag ärligt talat i.. jag tror han är så professionell så han lägger allt fokus på DIF nu men det är JÄVLIGT osmart att säga det öppet.. Det var inte första gången under säsongen liknande grejer har hörts.. Han har även buats ut efter 1-1 derbyt mot AIK i våras.. "Avgå Siggi" hördes oxå i spridda skurar på läktaren.. Det blev allt mer då 1-0 tillslut blev 1-3 och när slutsignalen gick så var det närmare hatstämning mot Siggi å Pålle på delar av läktarna.. Det kastades öl och matchprogram mot tränarparet..


Och jag tycker att det kanske inte är snällt, MEN, det är bra.. För jag hoppas innerligt att det här leder till att tränarparet inser att NI ÄR INTE ÖNSKVÄRDA I VÅR KLUBB! FÖRSVINN!!! Jag är jävligt medveten om att det är spelarna på planen som spelar, eller iaf försöker spela, fotboll och inte tränarna men DIF KAN INTE KOMMA 12:A!!!! De är slut-testat med spelare på fel position, konstiga spelaruttagningar, spelare på fel positioner.. NI SKA BORT!!!


Sen undrar jag om det nu sensationellt blir så att de fortsätter, hur fan de kan göra det isf?!?!.. Hur kan man vilja träna ett lag där man inte är omtyckt.. Okej, att inte ALLA gillar en, det kan jag förstå.. men när det EKAR "AVGÅ SIGGI" och det är närmast hatstämning mot honom och Paul Lindholm, då är det fan färdigt!!


Efter matchen skanderade publiken "Magnus Pehrssons Järnkaminer!!!".. En tydlig vädjan av vad jag redan önskat om att fansen vill att DIF tar hem Magnus Pehrsson som coach.. Så varsågod styrelsen/föreningen, AGERA!!!


Lite annat då..
Hästarna gick inge vidare igår heller.. man lägger ner så mycket tid och en del pengar vill så gärna att det ska gå bra.. att man ska hitta vinnarna både bland favoriter och skrällar.. Åsså blire bara pannkaka.. Det är tufft asså.. Det är precis som med DIF, man bryr sig och vill så mycket så man "deppar ihop" när det inte går bra och blir jävligt glad när det går bra, då är det oxå en ekonomisk grej.. Men men, lär väl bli lite i veckan/helgen men ska dämpa det lite.. Har en rätt stor svacka nu.. Så måste hålla ner det iaf..


Johan glans nya DVD "World Tour Of Skåne" är en kalasbra 1-timmesshow med Glans på scen.. mycket roligt om bl.a. läkarbesök, om språk inte fanns och hur man beter sig hos sina föräldrar.. Rekommenderas varmt..


Såg inledningen av Saw V på dålig bränd kopia.. Gav upp efter ett tag.. Varken fattade handlingen eller pallade se bilden.. Såg istället om 4:an och nu känner jag att jag kan se 5:an å fatta nåt hahaha =D


Jag skulle vilja stänga av delar av min tänkande hjärna några timmar om dagen.. Det skulle jag nog må bra av...


Jag saknar baseball:en.. MEN, jag har som jag skrivit tidigare kommit in i NHL och det känns bra.. Helvete, där är det kvalité.. Söndagarna samt även delar av måndag + tisdag kan man se NFL och det är oxå juste..


Bäst under helgen annars var den kalasbra matchen mellan Arsenal och manchester United igår. Arsenal gick och vann med 2-1 som långtifrån var väntat men vilken match det var. Bländande kvalité i första som kanske avtog lite i andra men första halvlek var ta mig fan magisk.. Det såg ut som att Jens Fjellström skulle börja gråta i paus när han skulle försöka analysera.. Verkligen roligt.. Man såg verkligen hur han njöt och det är ju trevligt =)


Som jag sa till Jimmy på telefon tidigare ikväll.. Att se Arsenal-Man U. igår och DIF-Trelleborg idag fick en nästan att tro att det inte ens var samma sport!


Det svänger snabbt i sport.. Jag tycker inte det var SÅ längesen som Chicago Bears spelade i Superbowl mot Indianapolis Colts.. Har för mig att det var finalen 2006.. Då var Bears QB Rex Grossman som var given på den positionen.. Nu hösten 2008 är han reserv och spelar ikväll mot Tennessee och blir konstant utbuad för att fans vill ha bort honom från klubben.. Det svänger snabbt..


New Orleans går ikväll på pumpen borta mot Atlanta Falcons och förutom att det aldrig är bra att förlora är det här en torsk mot ett lag i samma division och det är inge vidare.. Slutspelet hamnar längre och längre bort.. Tråkigt..


"Julveckan" inleds nu.. Det känns nästan lite stressande.. Vi har inte ens börjat med någonting.. Det borde vi kanske gjort.. men men.. Blir en del att göra iaf.. Lär få dagarna att gå.. Måste ju skylta och får se när det blir gjort.. Vore ju skönt att slippa göra det fredag kväll som jag av nån anledning alltid gör men det finns risk att det blir det den här gången oxå.. MEN, om Tobbe är på jobbet en del kanske man kan göra en hel del på arbetstid.. fast ja, vem försöker jag lura, jag vet ju hur det blir.. man är ju inte klar förrän vid 21 iaf..


Har hittat livevideor/intervjuer med Kate Bush.. Vilken, ja, människa hon är asså.. Tänk om man fick prata med henne å bara fråga "hur fan tänkte du".. Helflummig men en stor del av musiken hon gjort är ju både genial och fantastisk.. Det blir en hel del av hennes musik mot slutet av veckan.. Framförallt när man julskyltar..


Det är en skum tradition jag har.. Det började alltså med att första året som jag var kvar och skyltade på jobbet hade jag precis införskaffat min första skiva med henne.. "Hounds Of Love" från 1985.. och jag lyssnade på den och ja, den gick så fort å var bra, å jag va så fokuserad på skyltningen så jag ville höra den igen.. Å efter att ha kört den en andra gång insåg ja att "Nä fan jag måste ju lyssna igen" och det gjorde jag.. Så tre gånger i rad blev det.. Det var om jag minns rätt 3 år sen.. Eller om det var 2.. jag tror tre.. Sen dess har jag spelat henne varenda år när jag julskyltat "mitt" lilla fönster vid kassan.. "Hounds Of Love" är dock inte lika prio som förut utan nu är det ofta hennes bästa skiva "The Sensual World" (1989) som jag spelar.. En fullkomligt magnifik skiva som river upp känslor av alla de slag.. JÄÄÄÄVLAR va den är bra!! På fredag Kate, då ere du å jag *för ja, så blir det ju..*


Hur mycket jävla skit kan man skriva egentligen utan att bara lägga av.. Det kan man fråga sig.. MACTHEFREAK vet!!!


AVGÅ SIGGI! AVGÅ PÅLLE! Värva MP!


Skit ner er..
Ni kommer att dö..


Under and in...


Kommentarer
Postat av: ...

inge bra =( hoppas ju på att de skall gå bättre... men men..

hoppas skyltningen går bra iaf..

2008-11-10 @ 10:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0