Det är kanske inte årets bästa kväll...

...men närapå.. För ikväll kom alla känslorna på en och samma gång..


DIF både hockey och framförallt fotboll har ju senaste tiden varit en ren parodi på idrott... Ni som följt bloggen vet ju allt jag skrivet så vi skiter i det nu för ikväll så.. Då vare dags för match igen i Elitserien efter en dryg veckas uppehåll.. DIF hemma mot MoDo..


Förutom att det skulle bli kul att gå på hockey skulle jag få träffa Thomas igen som självklart kändes askul.. Och äntligen få se och träffa hans tjej Suss som kan beskrivas som både ögongodis och trevlig.. *LUCKY BASTARD!* SÅ, inför alltså, 5 raka torsk och nu kunde det bara gå bättre..


Och som det gick...


DIF chockstartade och gjorde 3-0 på fem och en halv minut!!! Jag fattade ingenting.. Man har blivit rätt härdad så man kände ju att man inte skulle bli FÖR glad eller säker med tanke på hur de har gått.. MoDo lirade upp sig resten av perioden men 3-0 efter första..


Men det var DIF:s kväll.. Andreas Holmqvist *OUTSTANDING IKVÄLL* gjorde 4-0 efter 49 sekunder och sen fortsatte det.. Det stod ofattbara 6-0 efter två perioder..


I tredje perioden kom även 7-0 och klacken började ett skuttande, hoppande tåg runt hela Hovet och jag stod och nöp mig i armen och trodde inte det var möjligt.. Efter pest, kolera och allt jävla skit som varit så krossade DIF ikväll MoDo på Hovet med 7-0 och när jag gick hem skakade jag på huvudet och kände att IKVÄLL spelar ingenting annat någon roll..


Gustaf Wesslau var helt otrolig i målet.. David Printz kanske gjorde sin bästa match i DIF-tröjan.. Andreas Holmqvist MÅSTE efter den här matchen få ett kontrakt.. Han gjorde alltså hela 5 poäng (2+3), SOM BACK, och visade att han kommit tillbaka efter att ha fått kicken från Frölunda.. De sköts slagskott som aldrig förr, kändes det som iaf.. DIF som nästan bara gjort dragskottsmål eller "spelat in den i mål" sköt plötsligt som kanoner och det ramlade in puckar i parti och minut.. Jimmie Ölvestad var tillbaka och visade att han kunde spela aggressivt men inte dumt.. Linkan, Ante, Dicken.. Fan.. JÄVLAR ALLA var ju bra hahaha...


Så jag satt på t-banan hem.. och fattade ingenting.. "Wow, vad hände.."


Sen kommer jag hem.. Och jag menar, tanken att jag ens spelat på hästar och hade chans på mer det existerade ju inte i hjärnan.. men visst, man vill ju vinna...


SÅ systemet var på 6 rader a 10 kr + avgift så jag betalade 64 kr.. 3 hästar i första (4-6-9) och två hästar i andra (7-8).. Första blev lite spännande mot slutet men 4:an Wilford vann hyfsat komfortabelt.


DÅ kändes de ganska bra.. Jag tänkte att då vinner ju 7:an Earl Tilly som favorit å jag skulle vinna 90 spänn.. Och det kändes som att det skulle vara roligt för jag har inte vunnit nåt på evigheter *en månad typ* Och in på upploppet hade Earl Tilly avgjort.. Han var ensam på banan.. VAD HÄNDER.. Airstrike, en kalasbra sprinter som jag spelat för att jag såg ett mycket fint lopp av den för två veckor sen spurtar som en dåre.. Nåt så förbannat.. han tar alltså in typ 20-30 meter på sista 100-150 metrarna.. Och hinner dit.. HAN HINNER DIT!! Han vinner med fläskläpp!!! Dubbeln sitter, vinsten höjdes från 95 kr till drygt 1300!!!!! ETT TUSEN TRE HUNDRA SPÄNN!!! Min största vinst någonsin och nej, det är inte jäättemycket att skryta med, MEN det skiter jag i för .. Jag är så jävla glad och känner att det är ju ofattbart hur denna kväll blev..


Självförtroendet vad det gäller hästspelet har senaste tiden, senast igår, rasat ner i botten.. men ikväll kom det äntligen tillbaka.. jag är ingen bra tippare.. jag spelar på mina idéer.. Det gör mig inte rik, det lär inte göra det i framtiden heller.. MEN jag tänker fortsätta lira mina idéer för ibland smäller det till.. precis som när dubbeln satt till 187 gånger på en femma då Ludvig och Looking Flashy vann *fortfarande dubbelrekord*


Ikväll är mitt liv härligt.. Det har varit lite si och så senaste tiden men ikväll gjorde DIF Hockey och mitt eget "hästkunnande" att jag glömde allt för ett tag..


FREAK IS HAPPY!

EXTREMELY HAPPY!

Under and in...


Kommentarer
Postat av: Mossan

Njut!

2008-11-12 @ 08:27:26
Postat av: ...

Grattis =) va skoj för dig

2008-11-13 @ 14:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0