Herregud så tråkigt..

..det känns ikväll/inatt.. Vafan det finns inte ens nån baseball att titta på.. Boston - Yankees 3:e match i deras serie började 02:05, NASN sände rinte.. Synd.. de visar den dock i repris imorrn.. jaha, menv arför visar ni inte live då.. Hmm konstigt.. Yankees har tyvärr vunnit de två första, 0-1 och gårdagens pinsamma 3-10.. Red SOx ska man aknsk e inte säga är hämmade av kontraktstjosan med fixstjärnan Manny Ramirexz, men.. ja, det funakr inge viare iaf.. Big Papi Ortiz återkomst efter skda har inte heller gett nån supereffekt.. Nu hoppas jag på vinst nu inatt för blire torsk igen så är plötsligt Yankees ikapp i Boston's 2:a-plats AL East.. inge bra..


AFL, Amerikansk fotboll INOMHUS, är en liga i USA som tog slut för några tittar sedan.: Finalen utspelades mellan Philadelphia å San Jose.. jag gillar som bekant am. fotboll mend en här versionen är inge vidare.. Nu var ja dock tvungen att se slutet å de som såg så klart ut blev väääldigt spännande men ja, tillslut vann Philly med 59-56..


Har diskat idag.:Det var fan bra att det blev gjort.. Förberedelserna för "Gotlands" besök går vidare.. imorrn dammsugning.. Samt lite tvätta å torka här å var.. Dessutom ska äskorna packas till Wacken å TObben har snällt lovat att ställa upp å raka håret på mig.. VEEEERRRRY Nice of him.. SÅ imorrn kväll blire åka till Västertorp en snabbis.. Känns konstigt att åka dit för att INTE jobba =S


HAde skum episod inatt på krogen.: ju mer jag tänker på det blir ja rätt irriterad.. Okej jag va full emn minns ändå förloppet.. ja prata med en tjej, komipisens fluckväns syster för övrigt, jag minns de som att vi snacka allt va frid å fröjd å jag hade handen på hennes rygg.. jag tafsade INTE! Jag försökte INTE stöta på henne eller liknande.. jag visst/vet att hn ahr kille och jag är, emd tanke på vad som komma skall om en dryg vecka, tämligen ointresserad av att försöka träffa nån nu..


Hon gick iväg efter ett tag å ja fick red apå från kompisen at jag tydligen "Inte skulle gjort så.."
Då känner man ju sig ganska dum.. JAg förstod egentligen inte grejen men ja, med tanke på att jag aldrig vill, trots min skeva kvinnosyn, göra nån jag tycker känns "ra" illa så fick man ju ångest.. på fyllan blev den ju typ dubbel.. DESSUTOM, bland de viktigaste, vill jag ju itne ställa till det för kompisen heller..Det vore för hemskt..


Jaja, jag fick iaf prat med henne å be om ursäkt och, ja tror t.o.m. ja sa de att "har jag gjort nåt som du tog illa upp för så ber ja om ursäkt":. ja menar d e klart man gör, jag är ingen idiot eller pervers jävel.. Jag fick svar soma tt "sådär gör inte ens min kille":. å ja tänkte inte så mycket på de just då.. uatnv ar mest glad at det var glada miner å inga hard feelings.. man kunde slappna av igen..


Efter ett tag åkte ja hemåt, elelr ja, efter kebab:en, å på vägen hem inatt och även idag har ja funderat på hela händelseförloppet.. De borde man kanske itne göra, men jag blev rätt fascinerad av hela grejen.. Liksom.: VA FAN GJORDE JAG!?!? Vad skulle jag be om ursäkt för?!?! an kan se d epå två sätt.. SOm jag minns la ja handen på ryggen.. Det var hög musik, man lyssnar nä nån pratar  lutar sig närmare..Vafan.: jag minns itne exakt, men jag kansk gjorde det för balansens skull!?!?!? Hela grejen är rätt konstig..


Försökte skriva till pelle förut å baa fråga om igår, han svarade inte p sms:et då om han va vaken.. Ska ringa imorrn..


En annan sak som man oxå undrar.. Det hon sa "sådär gör itne ens min kille":. Ehm.. okej.. man får ju hoppas de har de bra å bra samliv men om han inte ens kan ha en hand på hennes rygg.. Hmm.. ja, man undrar ju...


Det hela var rätt olyckligt för hon verkade trevlig annars å va EXTREMT noga med att poängtera att hon visste va ja hette, eller att hon kom ihåg det å presentera det för andra somv a med.. VIlket ja tyckte va rätt roligt, då mågna ofta glömmer bort ett nan direkt när man hälsar på nån.. amne  ju så jävla fixerad/fokuserad/pirrig/blyg/nervös på att SÄGA SITT EGET NAMN så när den andra säger nåt så bara.. "pooof" är det borta på en gång.. MEn men..


JA det hela slutade iaf med att hon sa att allt va lugnt å sken som en sol så jag känner mig itne nervös för det.. men.. Man måste ju fan få undra..


SEN kan de ju vara så att en blond snygg tjej som säkert fått idel förslag/grabbar som stöter/"liknanade grejer" blir rätt trött på drägg och tror att "alla vill en sak".. Sure.. SÅ kan det vara..


När jag gikck fråN Anchor var jag rätt arg.. Pratade me Gotland i telefon.. Hone  rolig, hon asså.: om amn ringer henne på natten å så, hon vill ALLTID prata.. Det är inte så att hon "nä ja sover vi hörs imorrn" utan om an liksom hör av sig så vill hon prata.. Det är ganska beundransvärt tycker jag.. Dessutom.. Jag va somsa gt irriterad, gick på rätt hårt.. Mycket fick sig n känga..S thlmare.. Människor.. Mänskligheten.. Har som sagt lite svårt för den.. Hon lyssnade, skrattade, sa inte emot.. utan mest lyssnade..


I morse hade jag dessutom fått ett sms från typ halv sju "Hej nu ska jag gå upp.. de va roligt att prata me dig inatt å höra dina åsikter *L*"


Det är därför jag vill träffa henne för hon skriver såna saker.. Vet faktiskt ingen förutom familjen å vissa kompisar som verkar tycka om mig som hon.. Det är.. speciellt..


Adde måste ha världens mest korkade mobil.. Den är säkert bra att snacka i.. har bra ljud, megapixelmongobongo bra kamera, mp3 å fan å hans moste rmEN VAFAN han använder den i EN DAG å så dör bateriet å så e han iten hemma å kan ladda så man får inte tag i han.. helvete.. Han e skyldig mig stålar å ja skulle behöva det typ NU.. Men men.. Hoppas han e hemma från Södertälje imorrn..


"I'm Not There" kändes som en film ja skulle gilla.. Tar upp delar ur Bob Dylan'sliv och ahr 5 olika skådisar om gestaltar "honom".. Cate Blanchett gör det asbra.. MEn ass. filmen. jag fattar inte riktigt hur de tänkt.. De blir ju inget.. Nu började ja titta här mitt i natten, skumrade till.. tittade vdar.e. å ba kände "herregu är filmjäveln slut snart"..de finns en del okej scener men till slut stängde ja av.. vafan.. prententiös och tämligen onödig.. se "No dircetion home" istället med den RIKTIGE Bob Dylan om den RIKTIGE Bob Dylan.. inte massa hopkok och.. ja allt fan va de va..


Bord ekanske ge den en ny chans när man e pigg å titta men.. nä.. nu när jag tittade satt ja mest å blev irriterad å kände att "Varför".. Scenen när heath ledger är med å "Goin To Acapulco" är dock jävligt bra.. MEn asså, den "berömda" presskonferensen när Dylan svarar arrogant, å driver med alla.. Mycket för att får massa dmma frågo.. Varfö spelar de in den igen?! Den har man ju sett i original.. När dessutom frågorna/svaren är samma som iv erkligheten.. Hmm.. Jasså.. soms agt se "No direction ome" där är det ju originalet..


Kanske blev jag irriterad för att jag blev besviken..


Apropå irritera då besviken måste man väl skriva några ord om Titanic.. Eller ja, DJurgårdens IF heter dem visst.. SHIIIIT va trött jag blir.. I dårvärmen på Råsunda idag ledde DIF med 1-0, spelet började bli liknande ett spel iaf och de fanns t.o.m. kämpatakter så man spontant ställde sg upp å applådera.. MEn sen gick de som vanligt...


MArkus Johannesson, fyfan va jag e arg på dig.. Du ska vara kapten i DIF och omd e itne vore för din idiothjärna kanske DIF kune vunnit.. Han tar två EXAKT likadana vårdslösa varningar på plan.. Den första är fula än den andra men ändå är det rätt solklara varningar å såkalrt utvisning.. I vanlig ordning blir då herr Johannesson arg och skakar på huvudet å gestikulerar mot domaren.. Jag såg inge presskonferens eller intervju med honom men hade man gjort de så hade han SOMVANLIGT skyllt ifrån sig på dåligt domslut å blaha blaha!


IDIOT!!! DU ÄR KAPTEN! DU gör att vi tappar matchen idag.. om du itne varit så jävla hetsig å int haft myror i arslet had edu itne blivit utvisad.. Nu varte total pannkaka av alltihop.. 1-0 blev med 10 man 1-2 och det som såg rätt bra ut i mer än 70 min blev nu samma soppa som vanligt.. HIF hade förutom målet TRE skott i virekt och torsken kunde blivit större.. likaså kunde DIF ledat med mer än 1-0 men Daniel Andersson gjorde några fina räddningar i HIF:s mål.. konstig målvakt de där, pendlar mellan lysande till asklantig i tid å otid..


DIF torskade alltså igen och det märktes när de blev en man kort på plan attd e blev nervöst.. Defensiven klappade ihop fullständigt, OCH då ska oxå nämnas att "Mackan" var alltså inte mittback som han normalt bruakr vara utan mittfältare av nån anledning.. Patrik Haginge spelade mittback, högst tveksamt tycker jag.. han ska vara på kanten..


Oremo fick göra först målet i DIF-tröjan, iaf det positivt..
Var helt vansinnig hur 1-1 kunde godkännas, MEN i efterhand inser även jag att Janne Tauer upphävde offsie:n så det var väl rätt då.. Att sen 1-2 kom av bara farten kändes tyvärr ganska väntat.. mans er även att Dembo inte har toppform.. han blir allt som ofta stillastående i situationer han annars gör idioträddningar.. Hans, backlinjens och hela lagets självförtroend eär inte bra nu.. Det märks tydligt.. På torsdag är det returmöte mot Flora i Estland.. Efter 0-0 hemma tror jag dock ändå DIF klarar det..S oms agt det fanns stunder då det såg bättre ut idag.. Nästa match i Allsvenskan spelar DIF hemma mot Norrköping 5/8 på Stadion.. Då bara MÅSTE det bli vinst.. Annars får man seriöst böra fundera på om DIF lirar i Allsvenskan nästa år..


FOlk som läser kanske tycke rjag "Hånar", skäller å går hårt åt DIF.. Och JA det gör jag.. För jag är så less på att höra folk överlag, journalister, spelare, tränare som ALLTID hittar saker som är bra å liknanade när alla vi andra er att det inte är bra.. Johannesson ahr jag svårt för då han ofta gnäller på domslut åliknande.. han borde gör aoftare som efter Sirius-torsken i Svenska Cupen å säga att "VI ÖÄR FÖR DÅLIGA!".. För som det är nu så är dem et.. MEN VAFAN! Erkänn det då å jobba vidare, hur svårt ska det vara.. ingen DIF-supporte rmed hjärna kan tro att DIF kommer vara med däruppe i år.. Komemr man på övre halvan får man nästan vara "Nöjd"..


Jag tycker Marcus Johannesson var en katastrof när han värvades tilL DIF 2004 från örryte.. hanv ar en högst medioker mittfältare men sedan han skolats om till mittback ahr han varit en viktig kugge i laget år efter år och är ofta det nu oxå.. Jag tycker at han ofta är en av de bättre, kan hn bara sluta me tramset att skylla på domaren så, ja, får han min respekt tillbaka.. MEN IDAG gjorde han bort sig rejält.. Det tror jag oxå ahn vet om nu när han lugnat ner sig ett par hekto.. SÅ Mackan å DIF ta nya tag n är på rätt väg.. SLå ut SMörfittorna i Estland på torsdag så tar vi Peking när ja kommer hem från Tyskland.. Forza Tit.. eh, DIF ;)


Blev långt det här..


Efter tre veckr tog året Tour De France slut idag.. Väldigt tråkigt.. jag kolalr inte cykel speciellt mycket men tour:e som ja fastna för förra året har även i år varit trevlig att följa då herrar Vacchi/Adamson skött sig förträffligt som kommentatorer.. DESSUTOM; kul med så pass "lite" dopingfall.. Som det ju faktiskt ändå var.. Sastre vann.. Jag kan inte åkarna speciellt bra, vad jag läst å hört/Förstått var det en ganska otippad vinnare, och tvåan Cadel Evans var betydligt större favorit men.. Ja, spanjren Sastre kund elätt hålla undan sitt försprång på dagens "Paris-etapp".. och vann tilsllut med 57 sekunde tror jag det var..


Jag tror hans sluttid blev 87 timmar och ca 50 minuter.. SHit.. Tänk å cykla så jävla länge.. Åsså skiljer det under minuten mellan ettan å tvåan.. okej, det är ju iten hundradelar som i skidsporten eller tusendelar som i formel 1, men iaf..


Precis som förra året var det en lite tom känsla när Vacchi slängde ut sig det sista "AU REVOIR!!!!" och är sändningen var slut.. Ska försöka kolla så mycke ja kan på Cykeln i OS då dem ska kommentera tillsammans igen.. Det blir skoj =)


Nu tror jag det får vara nog här.. Ska nog sova.. Om jag kan..


/Freak.. In the night..


Kommentarer
Postat av: Mossan

Du stavar fanimig inte dåligt... du stavar inte alls. Se på mig... jag stavar runt ön flera gånger i veckan! Puss mossan :-)

2008-07-28 @ 19:53:24
Postat av: MOssan igen

Vi åker till Gotland på torsdag...

2008-07-28 @ 19:54:38
Postat av: The Freak

Ska faktiskt överväga att börja använda stavningsporgram hahaha..

2008-07-28 @ 20:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0