Att åka buss.. Eller inte åka buss..

..JA DET är frågan nuförtiden.: Eller ja frågan är ju mer om man FÅR åka buss eller inte.. DÅ vi kom hem från Göteborg i lördags *BORN IN THE USA!!!* så var de me lätta glädjerop som jag spontant utbröt "EN BUSS!" och var glad att de äntligen börjat gå igen.. HOPP! Fick man ju "njuta" av i typ två-tre dagar för nu visar de ju sig att natten mot torsdag så brakar ju strejkhelvetet igång igen!! MAn blir ju galen.. Ge förarna vafan de vill ha!!! Hur svårt kan de va!?!?! De får köra obekväma tider, ansvara för 40-50 människors liv i en jävla buss.. De vill vila mellan arbetspassen.. Kalrt som fan de ska få.. De vill ha 12,5% mer i ökning utspritt på 4 år.. De har blivit erbjudna 10,4.. man kan nästan tro att de ger ett ltie sämre bud för att jävlas med dem.. Jag är fulla v beundran att de finns folk som orkar köra nattbuss å köra fulla sura svin lad å rike runt.. Likaså taxichaffisar..


Det var nåt ärkepucko som gick ut å närmast idiotförklarade busschaufförerna "Det är itne hjärnkirurgi de gör".. Nänä.: men det är de ingen som ahr påstått.. Men fråga hur många soM VILL köra packade människor halv sex på morgon å sätt de i perspektiv mot att du sitter vid ditt jävla skrivbord å kännar bra mycket mer än dem.. idiot.. Att han sen säger att "sjuksköterskor tjänar sämre".. Ja.. emn.. Det är självklart synd men.. vadå.. Om chaffisarna strejkar å vill ha betalt å bättre villkor, då ska man vill iten jämföra det å säga "NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ni FÅR inte bättre betalt för det har inte dem å dem å dem".. VIlket skitprat.. Om jag begärde högre lön å min chef sa "NÄÄÄ men vadå du kan ju inte tjäna mer än grabbarna på konsum" då skulel ja fan sparka han på smalbenet.. hehe.. *gnagarsvin* Nä men vadå, get the point, Lön förhandlas med arbetsgivaren, inte i förhållande till vad andra människor eller arbetsgrupper tjänar.. TRAMS!!!


Bruce-spelningen i lördags fick 5 plus.. Den vi såg fick 4.. Jag har skrivit att ja inte ångrar att vi gick på fredagen.. I Sweden Rock-hemsidans forum diskuteras det vilt om att recensenter är tämligen "övedrivande" om att han ofta är SÅ jävla fantastisk och som nån skrev, "varenda låt beskrivs som ett väckelsemöte".. Nu tyckte jag ju konserten var fantastisk i freags men jag hajar faktiskt lite va de menar.. Jag kan t.ex. tänka mig att OM Bruce_a BARA gjort fredagskonserten hade han fått 5 plus.. Nu vare så att journalisterna, i synnerhet Larsson/Nunstedt, liksom kändes som att de väntade me de där sista plusset till lördagen.: Som om de visste att det blir "alltid" bättre andra dagen.. Visst ahde de varit häftigt att sett den oxå men.. en sak.. "Twist and shout".. De tär party..S tämning.. VIsst visst.. emn herregud.. jag kan LÄTT räkna upp å föreslå minst 50 låtar med Spingsteen som jag hellre hört än den.. Att ge den låten 5 plus känns lite väl asså..


Att sedan båda recensenterna skriver att låten "Last To Die" från senaste plattan AMgic är en SÅ bra låtär enbart fånigt.. En MYCKET svag å tråkig låt.. Man ska hylla Bossen, han är kalas, men fan, man kan för fan inte bara skriva att ALLT är bra för att det är Springsteen.. Ju mer ja funderat å lyssnat framgår 2007 års CD "Magic" som ganska svag faktiskt..


Tippade brutalt dåligt ikväll.. Rätt risigt igår oxå men framförallt ikväll.. Gjorde ännu en miss å ändrade grundtanken efter att ha snackat med en annan snubbe.. Jag köpte hans idéer och skyller INTE det här på honom men blev rätt irriterad på mig själv.. och har nu bestämt mig att INTE ändra NÅGONTING i de system jag redan gjort till imorrn.. OM det inte dyker upp nåt radikalt men inte vet som att hästen varit sjuk, sjukdomar i stallet... Eller liknanade.. Gått barfota förr me kanontid och skor runt om nu är en annan sak som kan få en att ändra sig.. men.. HMM.. grundidéerna ska fan bestå imorrn.. NU KÖR VI!


Imorrn ere Cat Power på Berns.. hade jag gärna sett.. Asså.. Jag brukar ju kunna gå på konsert själv men.. HMM.. nä d ehär känns lite sådär.. Synd att Sågen är utomlands å Cocos på Gotland.. Annars hade de nog varit trevligt.. några låtar från 2008 års "Jukebox" fick plats på skivorna som spelades i bilen på väg till Göteborg.. Å visst finns de några riktiga godbitar.. "Hey Aretha, sing one for me..."


Kul detalj från Bruce-resan ja glömt skriva.. Jag lyckades allt så ha med mig.. 8 cd-skivor.. Nya underkläder.. Jeans att ha på sig på kvällen.. Solglasögon.. Toagrejer.. ALLTING man ska ha.. men itne jackan.. hahaha.. kände mig kanondum.. I efterhand kan man säga att FY FAN vilken tur att ja glömde den.. Hade säkert haft den med på Ullevi annars.. huva.:De hade blivit brutalsvettigt!


Boston red Sox och baseball är bland de bästa som finns att titta på just nu.. ahr ju blivit så jävla fast så man sitter å blir förbannad när de torskar och glad när de vinner en spännande match mot Minnesota med 1-0 efter nästan 3 timmars spel.. Bseball är på nå sätt en ganska avslappnande sport.. amn kan liksom kolla datorn å titta upp sisådär ibland för det tar ju tid asså.. Red Sox torskade en skitspännande match mot Yankees i match 4 av 4 i deras "serie".. Fan va sne jag blev.. Efter två raka segrar blev de två raka torskar.. Jävligt segt...


Förutom baseball så har ett annat evenemang dragit igång som verkligen jag fastnade totalt i förra sommaren.. Tpour De france.. i söndags titta ja på de i två timmar drygt.. Å det är ju så jävla kul att lyssna på Roberto *eller vafan ere Robert* Vacchi å co-kommentatorn Anders som kan göra det intressant i sisådär 3-4 timmar VARJE DAG! Det är ju fan otroligt.. Å dessutom det galna engagemanget sista kilometrarna å spurtstriden när Vacchi galet skriker ut vem som kanske vinner å vem som bryter ut å attackerar å fan å hans moster..Det är brutalt lysande.. idag vare sån där tempoetapp å alla cyklade inte samtidigt varpå det blev ganska tråkigt men imorrn lär ja titta igen som vanligt...


Vacchi hade STORA problem att uttalen av vissa ord och säga vad saker hette å de skrata ju som fan. ja bbörja asgarva på jobbet.. "Demonstranter" blev "protestanter".. "Partille" blev typ "part-ille" å "katoooliker" istället för "katoliker".. helvete va skoj de va!!!!


Allsång på Skansen va verkligen brutalt dåligt idag..


Såg en galet bra snubbe på 5:an precis.. lyckades komma in i So You Think You Can Dance.. Kolla här..Det är bland de sjukaste jag sett, ALLA kategorier!!!
http://youtube.com/watch?v=dpMCYiaxzds


Snackade med Petel lite.. va trevligt.. nu ska ja se "Around The Horn" å sen sova..


Natt på er... freaks..


Kommentarer
Postat av: Anna

Sugen på gratis biobiljetter? :D det låter kanske lite för bra för att man ska tro på det, men faktum är att www.gratisbio.se är en av de få gratissajter på nätet som verkligen ger vad de lovar, och sajten har rekommenderats varmt i en rad kända bloggar. Det fungerar så att man genom att ta del av erbjudanden, deltar i gratistävlingar, handlar på t.ex Nelly.se Via sidan - så får man poäng. Vilka efter ett tag har kommit upp till det värde att man får en biobiljett, eller ett presentkort i utbyte (t.ex på H&M). Bra va? Skitenkelt och kräver inte många minuter av dig! Om du registrerar dig på gratisbio.se får du direkt 75 poäng, OM du blir värvad. Så

följ den här länken om du är intresserad :) tusen tack! /Anna



http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=11766

2008-07-09 @ 00:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0