Vi kan ju börja med det tråkiga..

..för idag har jag efter drygt två års försök gett upp Amanda.. "Gotland" som hon kallats för.. Man behöver ju inte gå in på detaljer men jag har väl insett att jag tycker inte hon är speciellt snäll mot mig och behandlar mig inge vidare bra.. Så jag skrev det. "Du är inte snäll, du förtjänar inte mig".. Så, slutsnackat om det tråkiga..


..FÖR..


..julen har ju förutom den händelsen varit mycket trevlig.. MYCKET bra julklappar.. MYCKET god mat.. Skön ledighet och min otroliga passion för nattlivet, kanske inte krogen utan alltså "vara uppe sent hemma", har jag kunnat efterleva en hel del.. Har däremot inte sovit jättemycket, inte mer än vanligt, ska dock försöka göra det imorrn lördag..


Det är V75-finaler på Valla imorrn.. Tobben har dåligt med pengar och är inte lika intresserad av "sporten" som jag är, vilket är synd men som man såklart respekterar och säger inget om det.. Men jävlar vad sugen jag är på att åka dit.. Vilka lopp det är.. Herrejösses.. hahaha.. Ska prata med Rolle sen men han ska ju dit med Strålfors.. Det låter inge vidare kul att kanske vara själv men nu har det vart så massa skit idag med Gotland å det så jag kanske gör det ändå.. Vi får se.. Men det vore ju skoj att inte vara helt solo.. AJA vi får se.. Blire inte live blire ju TV4 klockan sex iaf.. För loppen imorrn MÅSTE ses!!


DIF Hockey vann mot Rögle idag på Hovet med 3-1.. Stämningen var från och till riktigt bra i denna "mini-storsatsning" som genomfördes och som är en uppvärmning inför den STORA satsningen hemma mot HV71 nästa lördag.. För min del varte lite smolk i bägaren då hela Gotlands-skiten blev "klart" i mitten av tredje perioden MEN IAF; en skön och viktig seger.. =)


Adde, Ken, Petel, Pelle, Runken och Sågen har alla ställt upp och stöttat mig idag.. Det tackar jag för.. Även mamma gav som vanligt kloka ord och peppning, som hon alltid gör.. Bra egenskap hon har den däringa..


Junior-VM i hockey börjar inatt! Sverige-Finland halv ett.. Samtidigt är det även New Jersey-Pittsburgh på NASN klockan 1. Reprisen på A Villa-Arsenal efter tolv nån gång.. kan bli en bra sportnatt! Det är himla skönt att man kan titta och gå och lägga sig när man vill.. LYX!!


Fast vafan ska man på Valla måste man ju upp vid elva om man ska ta bussen halv ett från Cityterminalen.. Hrm..


Vare nån som såg programmet med Robert Plant och Alison Krauss på julafton..?? Ojoj, det var bra det! Å Alison är ju så söt så man blir knäsvag.. *iiiiiiiisssch*


Stjärnorna På Slottet inledde sin tredje säsong.. Ett program jag stendiggat de två tidigare säsongerna.. Cristina Schollin var kanske lite väl, "Wahlgrensk" om man kan uttrycka sig så men Gardell höll ju låda i vanlig ordning och programmet blev rätt bra.. Loffe Carlsson hade både rätt och fel i hans snack om förintelsen..

RÄTT; man behöver inte älta det så mycket, det var hemskt, vi vet de..

FEL; man ser det knappast på tv varenda vecka, ska man lyckas med det får man väl ha femtielva Discovery-kanaler och LETA efter sådana program..


Staffan Scheja var lika karismatisk som en busskur men kommer säkert till sin rätt i senare program, han kändes nervös, ovan, och något malplacerad i första programmet men vafan, jämför man honom med de fyra andra känns ju han klart "normalast", eller kanske, "lugnast" eller minst utåtriktad iaf!


Styvfarsan vann med EN POÄNG över mig i på Spåret idag.. Jävla stil.. Morsan fick 0 poäng *Skrattar* Hon verkade inte överdrivet nöjd med det..


Jag hade hoppats på att få ha trevligt med en flicka nu.. Nu blev det inte så.. Skulle det inte bli så hade jag tänkt gå ut ikväll.. Nu blev det inte så heller.. Istället sitter jag solo hemma å ser inspelad hockeymatch mellan Linköping och Brynäs.. Det kan tyckas ganska sorgligt men jag tycker det är rätt skönt ändå..


Jag är den jag är.. Passar det inte och man inte är beredd att kämpa lite för mig då får det vara..


Jag är iaf snäll..


Kommentarer
Postat av: Alina

Hoppas du haft en bra dag! :)

2008-12-26 @ 22:49:45
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Freak:et

Alina verkar det så?

2008-12-26 @ 23:25:27
Postat av: Mossan

Fågeln sjunger inte vackrast när hjärtat brister, fågeln sjunger vackrast när den sjunger för sjungandets skull.

Först när hjärtat har brustit färdigt sjunger fågeln bäst.

Så länge hjärtat blöder blir det bara skval.

Kloka ord av Bodil Malmsten... när dom egna inte räcker till...

Var rädd om dig min stora pojk!



2008-12-27 @ 21:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0