JA men lite upp å ner har de varit då da..

..och man är väl inte direkt i toppform nu heller.. Känns lite upp å ner i huvudet höll ja på å säga.. Kändes dock rätt bra att komma till jobbet å få fokusera på nå annat ett tag.. bra de..


ATG Live är ju livsfarligt.. Fan tur att man inte är ledig var å varannan dg å kan sitta där jämnt för ikväll satt jag å såg trav i typ två timmar för tredje dagen i rad och då missade jag ändå allt från Sundbyholm på dagen haha.. Ikväll vare Romme.. och även om jag inte blev stenrik idag heller så gick jag plus och det kändes bra inför Solvallas V64-dag på nyårsafton då jag även då ska sitta hemma å se på datorn innan man ska på middag å fest på kvällen. Jag tror och hoppas på en trevlig dag/kväll/natt =)


Fast fan jävla fan att jag inte följde min instinkt att lira på New Photo å Sören Eriksson.. 22 kr på platsvinst blev det bara, det borde blivit minst 105 till på vinnarliret.. MEN MEN så kan det vara..


Jag behöver inte jobba på nyårsafton vilket jag iofs nästintill VÄGRAR.. nu blev de iaf så som jag tänkt att jag är ledig de fyra timmarna på onsdag och istället jobbar gratis 4 timmar på lördag.. Asbra lösning =) Tack bossis.. Extra tack till Tobben som jobbar då oxå..


DIF Hockey spelar imorrn en ohyggligt viktig match hemma mot Södertälje på Hovet.. ALLT annat än en vinst är oacceptabelt, det är dags att vinna nu!


Sitter i detta nu och ser en repris av NFL-grundspelets sista match mellan San Diego och Denver.. DEN matchen avgör vilka som tar sista platsen i slutspelet, hyfsat viktig med andra ord.. De 16 omgångarna är alltså färdigspelade nu.. Mitt New Orleans slutade 8-8 och var aldrig direkt nära en slutspelssplats tyvärr.. Man hamnade sista i NFC South, en division som verkligen varit bättre än förra året med Carolina som direkt tog en kvartsfinalsplats som det näst bästa laget i hela NFC och Atlanta som gick vidare som wild card-lag.. Dessutom då vidriga Tampa Bay som man slipper se i slutspelet, fan va skönt.. Under säsongen har Saints torskat tunga matcher som 3-poängsförlusten mot Minnesota, den knappa 3-poängstorsken mot Tampa borta *som iofs var en lika knapp seger på hemmaplan i omgång 1*.. Men ja, försvaret har inte funkat jättebra i år.. Drew Brees fortsätter kasta lite väl många interceptions och running backen Reggie Bush var skadad en del under säsongen vilket såklart var ett avbräck.. AJA; Saints får komma tillbaka i topptrim september 2009 när nästa säsong börjar..


ICKE att förglömma den underbara segern när jag var med familjen och såg Saints vinna över San Diego på Wembley i London.. En stor upplevelse, en av 2008 års absoluta höjdpunkter..


MEN!!!


NU i helgen som kommer börjar slutspelet!!!! Med 4 st. Wild card-matcher, två på lördagen, två på söndagen.. Vet inte om jag ska ut nåt på lördag eller inte men det känns som att OM det blir lugnt har jag ju inga problem att sysselsätta mig =D


Superbowl söndag 1/2.. Födelsedag onsdagen innan.. ledigt lördag-söndag-måndag.. Jag längtar redan.. Men det är ju ingen direkt högodds:are på mitt tips att Eli Manning och NY Giants vinner i år igen.. Även om de torskade mot Minnesota igår.. Har för mig att de vilade Eli iaf halva matchen, vill nog knappast ha han skadad till kvartsfinalen söndag 11:e januari..


Bruce Springsteen och the E Street Band spelar på Superbowl i deras "Half Time Show" som kommer sändas på "NBC" i USA.. VILKET borde betyda att man får höra de bästa kommentatorerna, Al Michaels och John Madden.. Trevligt..


Vafan den här matchen som skulle bli så spännande blir ju ingen match.. San Diego mördar ju.. Iofs som förväntat, det är ett "flopplag" hittills som verkar ta sig till slutspel på nå underligt vis iaf.. Vilket även gör att jag tror att de blir livsfarliga trots hur deras säsong varit.. minns NY Giants förra året.. Det var först i slutspelet som Eli Manning blev smått magisk å laget spelade klart över förväntan i varenda match.. Så en fet varning för San Diego med running backen LaDanian Tomlinson i spetsen, vilken snubbe att springa!!!!


Klara för kvartsfinaler:

Tennessee (AFC 1)

Pittsburgh (AFC 2)

New York Giants (NFC 1)

Carolina (NFC 2)


Wild Card-matcherna i helgen och mina tips:


LÖRDAG 22.30 ARIZONZA CARDINALS (NFC 4:a, 9-7) - ATLANTA FALCONS (NFC 5:a, 11-5)

Bortaplan, visst, men Falcons kommer vinna iaf anförda av QB:n Matt Ryan.. Jag är så jävla säker på seger här så jag ska fan skaffa ett konto nånstans så jag kan lira på seger för Falcons.. Arizona vann förvisso sista matchen men har inte varit nå vidare ut sen de blev klara för slutspelet för läääänge sen!


LÖRDAG 02:00 SAN DIEGO CHARGERS (AFC 4:a, 8-8) - INDIANAPOLIS COLTS (AFC 5:a, 12-4)

Den absolut mest intressanta matchen på förhand är såklart den här.. Det blir en tung QB-fight mellan Peyton Manning i Colts som spelar som i trans, och Philip Rivers i Chargers.. Jag skrev ju alldeles nyss att San Diego kommer gå långt.. Asså shit det blir tufft, men, kan SD's försvar stoppa Peyton kan de vinna för de var verkligen bra när de körde över Denver (52-21) fullständigt.. Och nu även fick hemmaplan.. Så jag, vad fan tror jag då, får man helgardera.. San Diego, 4 raka segrar, Indianapolis, 9 RAKA segrar.. Fan, jag måste ändå tro lite på San Diego.. Men hoppas mer på Colts för jag vill ha dem vidare i slutspelet...


SÖNDAG 19.00 MIAMI DOLPHINS (AFC 3:a, 11-5) - BALTIMORE RAVENS (AFC 6:a, 11-5)

I vecka 7 möttes ovanstående gäng i Miami, då vann Baltimore med 27-13.. Miami har dock gått som fan å har 5 raka segrar.. De matcher jag sett Baltimore på senaste har de dock varit bra med starka segrar över Philadelphia, Washington men kanske framförallt segern borta mot Dallas i näst sista matchen.. Det här blir.. tight.. Miami vinner på form och hemmaplans-fördelen, även om Ravens kanske är det något bättre laget..


SÖNDAG 22:30 MINNESOTA VIKINGS (NFC 3:a, 10-6) - PHILADELPHIA EAGLES (NFC 6:a, 9-6-1)

Med kniven på strupen knep Eagles en playoff-plats igår när de krossade Dallas Cowboys på hemmaplan med 44-6.. Jösses.. Sen Eagles QB Donovan McNabb petades efter en dålig första halvlek för några veckor sen har han sedan levererat utav bara fan och Philly kommer slå ut Minnesota och spela kvartsfinal tror jag!


SÅ ser det ut inför helgen, verkar jag taggad.. NÄÄÄÄ inte jag inte hahaha...


Men sen är det oxå så att, det är ju en del, lite skumma, lag som missar slutspel som man förväntat sig mer av..

OKEJ New England tappade ligans bäste quarterback Tom Brady redan i första matchen, DÅ sa man att de inte kommer ha nåt med Superbowl att göra.. Nu blev de så, de missade slutspelet, synd om Matt Cassel, ersättnings-QB:n som gjort det bra.. Det är trist att inte Patriots är med när det roliga börjar..


New York Jets kickade sin coach idag efter att de missat slutspelet, laget var ju fan klart ett tag. Fattar inte hur de kunde missa det.. Brett Favre som gjort så mycket bra för laget i år lyckades fumla bort en idiotviktig pass igår och den snubben har nog lirat färdigt nu.. Fast han har ju gjort comeback ett antal gånger i sann Uffe Lundell-anda å han kastar nog interceptions nästa säsong oxå..


Dallas Cowboys missade oxå slutspelet.. och tyvärr missade även Green Bay Packers.. DET är synd.. men efter en bra början rasade dem och undrar om deras ledare ångrar sig om Brett Favre nu iaf.. Aaron Roders, kanske inte höll iaf då..


NFL har ju ett rätt spännande system hur lagen går vidare.. Samtliga 4 divisionsvinnare i de två conference:erna får ju automatiskt plats där de två bästa går direkt till kvart och de andra två går till wild card match på hemmaplan mot två övriga wild card-lag..

DET kan t.ex. innebära att San Diego (8-8) alltså PÅ HEMMAPLAN får möta Indianapolis (12-4) som alltså vann 4 matcher mer i år å ändå bara kom tvåa i sin division efter Tennessee (13-3).. Samtidigt som New England (11-5) HELT missar slutspelet trots tre matcher fler vunna totalt än San Diego.. Krångligt? Inte direkt.. Konstigt..?? Kanske lite.. Rätt eller fel? Kan diskuteras..


Nu har jag nog skrivit färdigt om football:en i USA och ska försöka sova.. Men jävlars va skoj det blir nu i tre helger framåt innan det sedan blir två veckor paus innan Superbowl 1/2!


Natti på er och alla dårar som läst igenom allt det här förtjänar bragdguld..


Under and in and fotbollshjälm..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0