En trevlig dag, men sämre sportkväll..

..var de idag då ja åkte å hälsade på "Sågen" å Jenny i deras lägenhet vi Blåsut. Blev bjuden på middag å de vart en del snack och fotboll på tv. Utan att överdriva kolossalt trevligt =)


När jag kom hem så har det hela kvällen varit sportextravaganza.. Hästar, fotboll, baseball.. Tyvärr gick de väl inge vidare för mina gäng.. Bracelona torska me 1-0 borta mot Numancia.. Juventus tappade ledning till 1-1 borta mot Fiorentina me 2 min. kvar. Boston Red Sox torskade med 4-2 hemma mot Chicago White Sox efter att ha flertalet chanser att göra poäng med bra lägen i flera "innings" men istället missade och en mycket irriterande torsk var ett faktum!


Det var kalas att se Stefan "Grönsakshandlarn" Hultman's glädje igår när hans båda tränade hästar Triton Sund och Jaded blev 1:a resp. 2:a i storlopet Sundsvall Open Trot på Bergsåker, satan va han skrek å va glad.. Riktigt skoj.. Det var oxå roligt att höra kusken Jörgen Sjunnesson bli intervjuad som alltså tog sin största seger nånsin när han körde Triton Sund.. I övrigt så lyckades jag å Tobben vinna den FANTASTISKT STORA SUMMAN av hela 56 kr genom 4 st 5:or á 14 kr st.. Man blev inte rik igår heller alltså, hehe..


Fan va Kalmar vinner å gör mål hela jävla tiden..


AIK förlorade borta mot Trelleborg med 2-0 igår och verkar vara inne i en formsvacka. Med tanke på det material de har tyker jag det är lite märkligt att de senaste åren fortsätter att varje säsong ha en rejäl svacka nån gång under säsongen så de alltid går åt pipan. Det är ingen hemlighet att det knappast gör mig nåt, men det är lite intressant att de inte blir "stabilare" från år till år.. Holmen uttryckte sig i vanlig ordning avspänt och nyanserat "Vilka överbetalda jävla horungar".. Haha, fantastiskt.. men jag förstår honom.. Vafan, hur jävla dåliga kan spelare/laget vara när de enda man har som jobb är att spela fotboll.. Märkligt..


Jag tror jag skrev för någon månad sen när DIF Fotboll spelade uselt å gick riktigt jävla dåligt att den här säsongen var över.. Visst, man vill ju att de ska vinna å man skulle fortsätta gå på matcher men, som jag såg de va ju racet om toppstriden körd å ja, det är ju där uppe man vill vara, vem vill inte det.. NU har ju DIF; trots strfölusten mot Rosenborg i torsdags, spelat upp sig avsevärt.. Det var på nå sätt att de VISSTE att jag var sjuk för att de lyckades ju ta mig fan vinna 4 matcher i rad när jag var sjuk =S ..skumt.. ed tanke på AIK:s form och DIF:s uppåtgående form har nu DIF chansen att gå om gnaget.. Nåt som jag för en månad trodde ALDRIG skulel vara möjligt i år. DIF är nu 3 poäng efter, har två matcher mindre spelade.. Örebro hemma och den uppskjutna hemmamatchen mot Norrköping. Det SKA egentligen vara 6 poäng men örebro hemma imorrn känns inte SÅ lätt på förhand då jag undrar hur DIF tagit 0-5 förlusten i torsdags å Örebro verkar vara i ruskig form och han nye dansken gör ju mål i parti å minut. Svinigt roligt ska de bli att äntligen få gå på fotboll igen efter att missat både Rosenborg "hemma" på Råsunda och Gefle på Stadion. Så visst lär man vara lätt övertänd imorrn =D


DIF har tydligen gått bättre nu för att de tagit in en mental rådgivare som spelarna kan prata med.. De hade tydligen en sån förra året å de sa spelarna gjorde mycket för att de var så bra förra säsongen.. Det skitdumma DIF gjorde är att de HADE INGEN SÅN i början på den här säsongen liksom, å flera spelare sa att de saknat att "Ha nån att prata me".. Det kan man ju tycka vad man vill om, men fine, de vill snacka me nån.. Är mycket besviken på att DIF inte har en heltidsanställd sån snubbe som bara jobbar med DIF.. vad är problemet..?!?! Det måste ju va självklart att sätta upp en sådan på lönelistan om det gör sån jävla skillnad.. Skärpning DIF Fotboll för fan, sluta snåla!!!


VM-kvalet börjar på lördag.. Albanien-Sverige i TV4.. Matchstart 18.45.. Vilken skum jävla tid..


Nu ska jag lägga mig.. Imorrn ere fotboll, fan va fint!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0