Konstant ös..

..nja, kanske inte riktigt men nästan..

 

Schemat veckan som var:

 

Måndag: Jobb, träning
Tisdag: Jobb, tvättid hemm
Onsdag: Jobb, träning
Torsdag: Jobb, Black Label Society på Frysen
Fredag: Jobb, en sväng till grabbarna på Fönstret, sedan hem.
Lördag: Jobb, extrajobb hos kund innan, träning, utgång för att fira Pelle på Copperfields vid Fridhemsplan
Söndag: Träffade Pelle och Ia, herr Gustafsson fick present då det var bemärkelsedag.. Tvätt igen, haha, fanns ingen tid på tisdag när jag ville köra, så fick bli idag igen..

 

KOMMANDE VECKA:

Måndag: Jobb, träning
Tisdag: Jobb, åka till Globen och hämta kvartsfinalbiljetter, åka vidare till Ken och Carro och äta middag, se Luleå-DIF och framförallt se på deras nyfödda son Jamie, himla skoj!!!!!

Onsdag: Jobb, träning

Torsdag: Jobb, DIF-Luleå (kvart 2) på Hovet

Fredag: Jobb, middag och klippning hos morsan

Lördag: Jobb, sedan hem och se kvart tre, sedan förfest och Whore Ensamble live på Anchor
Söndag: Tvätt igen, ville köra onsdag veckan efter men så blev det inte!!

 

Man har en del för sig.. Tror dock det är bra att kunna träna så pass mycket, är nog det som gör att man orkar, samt att jag försökt komma i säng något bättre tider senaste två veckorna, det gör ganska mycket!!! I orsdag sändes första baseball-matchen från Spring Training/försäsongen på ESPN.. Jag var ju tvungen att titta lite.. Klockan blev liiite mycket och jag var seg och off i fredags.. Kände mig inte alls nå bra.. Det fortsatte på lördagen och jag kände mig inte alls pigg på att gå ut.. men vart faktiskt piggare (!?!?!?) av styrketräningen, och vart rätt pepp sen.. Kvällen var trevlig.. Många skoj människor att snacka med..

 

Somnade OVANLIGT nog i soffan när jag kom hem, haha, jaaa, vafan..

 

Djurgårn blev 6:a i Elitserien och fr möta 4:an Luleå i kvartsfinalen som alltså börjar på bortaplan på tisdag! DIF spelar hemma torsdag, måndag och ev. Fredag nästa vecka, isf i en 6:e match.. Många av experterna tror på DIF då de sägs ha bättre form senaste tiden, samtidigt som Luleå har 4-1 i matcher på DIF i år.. Jag tror det blir väääldigt hårt.. DIF hade dock minusstatistik mot Brynäs förra året, och den kvartsfinalen vet man ju hur den slutade =)

 

ÖVRIGA fighter då.. Gris-Gnaget lyckades ju ta sig till slutspel, fruktansvärt vidrigt såklart, men stark prestation.. AIK får nu möta HV71 och jag hoppas HV dödar dem.. Typ.. Det som är LITE kul med att AIK gått till slutspel är ju att det blir hockey på TV VARJE DAG!!! HV71-AIK går nämligen de dagar då de andra tre matchserierna inte spelar, d.v.s. första mötet i Jönköping är redan imorrn, KANON ju!!! =)

 

Färjestad möter Brynäs, och kommer nog slå dem i liknande stil, som DIF gjorde förra året.. Sist matchserien är Skellefteå-Linköping.. SAIK valde alltså 5:an LHC före DIF.. Jag blev förvånad, men, ja, matcherna mot SAIK har varit stenhårda så de kände väl sig mer säkra mot Linköping.. DEN serien kan bli hård oxå.. jag tror dock, och hoppas lite att SAIK tar dem..

 

Semifinalerna borde därför bli HV71-Djurgården, jag måste ju tro det, och Färjestad-Skellefteå..

 

Solsidan hade en del skoj poänger idag men var i vanlig ordning jävligt frustrerande.. Denna vecka stort fokus på skitsnackande brudar och grälande par.. ”Det är så roligt för det är så många som känner igen sig i situationerna”.. Ah, skitkul, falska brudkompisar och kärleksrelationer som bråkar, det är ta mig fan det roligaste som finns.. Herregud..

När störiga grannen Ove käkade skit-macka var det dock roligt =D

 

Att jag är ett sportmongo, är ju ingen direkt hemlighet! Att följa skid-VM och skidskytte-VM på jobbet har varit kanon.. Hellners spurtvinst i, öhm, måndags (?) var skitskoj.. Se dagarna då vallan sket sig, för att sadan bli bra igen har varit riktigt roligt.. Ser att skidskytte-VM har paus imorrn men är tillbaka på tisdag, härligt att lyssna på på jobbet =)

 

Hockeyslutspelet börjar alltså redan imorrn, den absolut roligaste turnering som finns.. Det slår allt!! Jag är alltid så glad när det kommer och närmast deppad när det försvinner!

 

Skänker en tanke till min kompis Sågen och hans Jenny som har äldsta dottern Lilly på sjukan nu.. Dem har haft det tungt ett tag då även yngsta dottern Greta fått ligga på sjukan.. Nu verkar det dock vara något bättre med Lilly och gå iaf åt rätt håll, nåt som såklart känns oerhört bra!!!

 

Köpte Lucinda Williams nya i fredags, ska lyssna på i veckan,. Har varit omöjlig att hitta nånstans på Nätet så dags att poppa nu!!! =)

 

Hade skoj med the Sternhalls på Frysen då det var BLS i torsdags, konserten var bra, dock inte lika bra som när jag å Adde såg dem på Berns.. Känns kanske inte som jag måste gå att se dem mer nu, kommer de igen får man kolla setlists om de spelar låtar man gillar, då kan jag tänka mig att gå dit.. Torsdagens konsert pendlade från asbra till ganska segt.. MEN skoj att se iaf =)

 

V75:an gav dryga 9 millar igår.. En ensam vinnare tog hela potten, 2.5 ggr insatsen, snyggt haha.. Jag var inte direkt jääättenära å tjäna massa pengar, men vafan, haha =)

 

Okej dags att publicera, duscha, bädda nytt, packa träningsväskan, och sova då kanske.. Natti da!!!


Kommentarer
Postat av: Mossan

Låter som om du har det bra! DET gillar jag!

2011-03-07 @ 09:38:38
Postat av: Sågen

Tack goa Johan för all omtanke i sms, facebookkande

och i bloggen.

2011-03-07 @ 11:31:47
URL: http://doomsdaysjesus.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0