Man behöver ju inte dra HELA historien..

..men egentligen är den ganska väsentligt för att ni ska förstå vad ”that little ol' band from Texas” betytt för mig..

 

Men, som sagt, från att ha hört ”Viva Las Vegas”, Elvis-covern som blev en stor hit, som var med på ”Greatest Hits”-skivan 1992, då var jag 9 år, så blev det bara mer och mer.. När ”Antenna” släpptes med brottarhiten ”Pincushion” som solklar höjdpunkt 1994 skulle jag och pappa se dem första gången den sommaren på Sthlms Stadion.. Jösses vad jag grät hemma när jag fick reda på att det var inställt.. Det glömmer jag aldrig, satan va ledsen jag var.. Samma år hamnade jag sedan på sjukan med magproblem, inget allvarligt men jag fick ligga där några dagar.. Samma dag jag skulle få åka hem var det en notis i tidningen, ”ZZ Top till Sverige, 3 december på Globen”.. Ujujuj.. Jag kommer inte ihåg jättemycket, har några minnesbilder i huvudet men jag minns hur jävla bra jag tyckte det var.. Då var jag fortfarande 11 år.. 11 år, jösses.. Då hade jag gillat dem i två år redan..

 

Andra gången var bara några dagar efter min födelsedag 1997, då på Hovet.. En konsert som jag minns med besk smak.. Konserten var inte alls lika bra som tre år innan, men den förstördes mycket av mina tvångstankar.. Som under det året och runtomkring den tiden var som svårast.. Dem gick inte att stänga av och det sabbade allt.. Det var därför en stor glädje och revansch när bandet jag HOPPADES få se igen för att inte ”avsluta” med en sådan upplevelse kom tillbaka 2003 och var så jävla bra.. Pappa diggade deras nu lite mera utspace:ade sound och till viss del flummiga ljudbild, framförallt trummorna.. En annan hoppade och tjoade och var överlycklig.. Efter den konserten minns jag att jag tänkte att ”nu MÅSTE jag inte se dem något mer för nu kan jag minnas dem med stor glädje och inte smolket i bägaren som konserten 6 år tidigare innebar..”

 

MEN så återkom dem, nyheten om ZZ Top till Sweden Rock 2009 slog kanske inte ner som en bomb men en liten överraskning var det allt då ”konserten i Karlstad blir den enda i Sverige” VÄRSTA LJUGET VA!! SÅ vips åkte man dit, såklart, vafan trodde ni haha.. Det blev äntligen ett besök på festivalen för jag hade sagt det i flera år att ”kommer ZZ Top så kommer jag”.. Konserten var väldigt bra och MYCKET känslosam för mig.. På festivalen inleddes en ny vänskap med ”farbror Reidar” och jag helt övertygad om att vi blev tighta jävligt snabbt med tanke på mina ”idéer” och känslor kring den konserten, samt även hans känsloyttringar två dagar senare när Riot spelade, det var jäävligt bra för övrigt..

 

För några månader sedan annonserades det ut att ZZ Top + Doobie Brothers skulle spela i Göteborg 22:a oktober.. Febril planering och funderingar inleddes direkt och check med Rock N Roll Emil om sovplats så var resan så gott som klar.. DÅ, någon vecka efter, släpptes en extrakonsert.. Annexet, Sthlm, 24:e oktober.. Jubel, tjoande och smil upp till öronen och biljett inhandlad snabbare än Hjulben såklart..

 

SÅ IKVÄLL 20.04, typ, stod dem där.. VÄRLDENS COOLASTE BAND utan snack.. ”Got Me Under Pressure” inledde igen och känslostormen inombords var än en gång större än Gudrun.. Det var så jääävla roligt, igen.. Det svänger som fan.. Dem är gamla, dem är gubbar, dem har långa skägg, SO fuckin what, dem är så jävla bra, det är så roligt.. ”Party On The Patio” och ”Brown Sugar” var två låtar som skilde från förra sommaren.. Mycket roligt.. Jävligt coolt bluessvep i mitten.. Antar att många som enbart ”kan” hitsen och uppskattar dem kan ha tyckt det blev tråkigt då, INTE jag, sväng sväng och gung.. Jag blev nästan nervös att de skulle skippa min favvolåt, ”Sharp Dressed Man” men ”Eliminator”-svepet med ”Gimme All Your Lovin”, ”Sharp...” och ”Legs” dök upp mot slutet som en härlig käftsmäll.. Efter avslutande ”La Grange” och ”Tush” fick man dra hem glad i hågen..

 

Nog finns det band jag gillar mer idag.. Slayer, bl.a. Så kommer det förbli, men, ZZ Top kommer alltid betyda massor, dem var först! I veckan har jag tänkt tanken hur det kommer kännas när man får höra att Billy, Dusty eller Frank går bort... Usch, det kommer vara fruktansvärt.. Som tur var har det inte hänt ännu och ikväll gjorde dem mig glad och lycklig igen!! =)

 

Som en liten parentes måste jag nämna detta.. Varje människa får gilla och beröras av den musik man vill.. Men när Aftonbladets Markus Larsson brutalsågar ZZ Tops spelning i Göteborg i fredags (ett plus) så undrar jag lite vad fan han gjorde där.. Markus Larsson är alltså snubben som tycker att Håkan Hellström är typ det bästa Sverige har och står och gråter när han ser Håkan på Hultsfredsfestivalen.. En sådan ,människa kan jag omöjligt ta på allvar när han recenserar världens coolaste band och sågar dem nå grönjävligt.. Ja, vad vet jag, det var väl för svängigt och för bra sång för att han skulle fatta.. JÄVLA POPSNÖRE!!!

 

Innan konserten var jag och Ken på Sthlms Stadion och såg DIF spela en helt galen jävla match mot Elfsborg.. Den var fan sanslös.. En match helt utan försvarsspel, kändes det som iaf, fick ett jävla läckert slut när DIF kvitterade till smått otroliga 4-4 med typ 15-20 sekunder kvar av ÖVERTIDEN?!?!?! Det var inte direkt ugnsvärme ute men det var inte lika illa som jag hade trott, och slutet var ju skitskoj..

 

Apropå Ken får han och hans sambo Carro reda på om dem ska få en pojke eller flicka imorrn.. Det är jävlar i mig spännande, Ken är så satans gravid nu haha.. Babyboomen fortsatte IGÅR med att plastsyster och hennes sambo Jens berättade på familjemiddagen att dem ska minnsann oxå få barn.. hej och hå, mycket kids blire.. Nog för att jag ser Anna lite som en syster men, ja skulle inte säga att jag skulle bli morbror för det känns faktiskt lite fel.. Plastis-morbror kanske men, nja, man ska inte överdriva sånt där.. SKOJ SOM FAN för dem är det dock.. Jag droppa det redan klassiska citatet igår att jag kunde vara barnvakt när barnet slutat skita.. vet i fan hur jag tänkte där men jag vet iaf vad jag menade, tur det, illa vore det annars..

 

Att jag dessutom var så jävla trött, slö och inne i hockeymatchen att jag inte fattade att dem skulle ha barn utlöste oxå enorma skrattsalvor hos resten av familjen.. Men vafan de får man väl bjuda på när man är en knäppskalle som jag hahaha..

 

World Series inleds på onsdag.. Texas-San Fransisco i finalen.. OOOOF det var inte många som räknat med innan säsongen.. Själv tycker jag det är skitskoj.. Nu när BoSox missade slutspel var det här bland det roligaste som kunde hända.. Tampa ut i kvarten, kanon, Yankees ut i semin, kanon!! Ser MYCKET fram emot finalen och hoppas det inte blir 4-0 till något lag så man missar det när man är i London i helgen..

 

Saints kommer knappast vinna Superbowl igen 2011.. Idag en närmare chockförlust hemma mot Cleveland, 17-30.. 4 interceptions av Drew Brees, gomorron liksom.. men men.. Såklart vann jävla Atlanta som går mot segern i NFC South, vafan!!

 

Som sagt, London i helgen med Bojje och delar av familjen, GRYMT sa grisen å sket ner sig.. QPR-Burnley på lördag, San Fransisco-Denver på söndag.. Bra jävla line up asså!

 

Måste fan packa väskan och försöka komma i säng nu men innan jag drar vill jag rekommendera en sida för..

 

..den roligaste läsningen just nu läses på Pär Myrkheimrs blogg.. Han är fan inte klok, så jävla rolig och egen och säger fan ALLTID vad han tycker och tänker.

Han är fan skitskoj!!!! Hej svejs va, hahaha..
http://myrkheimr.blogspot.com/

 

PARTY ON THE PATIO!!!! =D


Kommentarer
Postat av: Bloggmongot

Pappa gillade INTE skulle det ju fan stå...

2010-10-25 @ 10:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0