Tankar.. tankar..

..och åter tankar..

 

Det snurrar mycket i Mackes hjärna.. Ständigt.. Det är inte alltid bra.. Men, ja, det bevisar för mig och andra att jag iaf är en tänkande person.. DET är iaf bra, sen att inte alla tankar är bra, det är ju en sak..

 

Hur långt ska man gå för det/den man älskar.. Det är en rätt fascinerande tanke..

 

På TV3 just nu går Fever Pitch.. Inte den ursprungliga engelska filmen om Arsenal efter Nick Hornby's bok, utan den amerikanska ”remake:n” om baseball-laget Boston Red Sox.. Hahaha, jag kom ihåg att när de sa att dem skulle göra filmen tyckte jag det lät HUR dumt som helst..

 

Som ni vet numera är Red Sox en, ja, hyfsat stor del av mitt liv iaf.. Det är väl konstigt hur en Sthlmare och svensk, ja fan, inte ens samma land, kan ta något sådant till sig.. men vadå.. jag är väl speciell.. Eller ja, varför inte egentligen.. Fråga folk vad fotbollslag som Manchester United, Barcelona, Arsenal, Barca, Real Madrid och t.o.m. Leeds (!) betyder för folk..

 

Kamrat Bojje har hållit på Leeds i jag vet inte hur länge nu.. Han har varit med hela vägen då laget var i Champions League, fick enorma ekonomiska problem och både åkte ur, flyttades ner än mer och under några säsonger nu varit nära att gå upp från, motsvarande i Sverige räknat, division 2.. IGÅR var han dock riktigt jävla glad då dem efter flera försök klarade av att gå upp i Sveriges motsvarighet till Superettan..

 

En annan kompis, Jimmy, är inte så glad idag då hans Manchester United förlorade guldet till Chelsea i engelska ligan.. Nu hade ju inte United nån direkt stor chans på förhand men jag antar ändå att han är ganska besviken..

 

Jimmy var oxå enormt besviken när hans gäng Washington Capitals för andra året i rad åkte ur Stanley Cup-slutspelet i NHL.. Vi pratar fortfarande, och han är fortfarande bitter för hur hans gäng åkte ut mot mitt i kvarten förra året då Pittsburgh Penguins gick vidare.. Match 5 (2-2 i matcher) i Washington såg vi live ute på Lidingö, Pittsburgh vann den i sudden och han var GANSKA lack.. Hehe.. Pittsburgh skulle sedan säkra det hemma, men sumpade det.. DÅ kändes det som smått omöjligt, men det smått ofattbara hände då Penguins närmast MÖRDA dem på bortaplan.. Har för mig det vart 5-1 eller nåt.. Penguins gick sedan hela vägen och vann Stanley Cup då de vann match 7 mot Detroit i Detroit!! Ett stort minne för mig som hållit på Penguins sen, ja, dryga 10-årsåldern..

 

Washington åkte chockartat ut i första omgången i årets slutspel mot Montreal Canadiens.. 1:an mot 8:an.. Jag trodde knappt mina ögon.. Inte ens i närheten av vad Jimmy tyckte.. I omgång 2 av slutspelet så, smått ironiskt nog, möter Canadiens just Pittsburgh.. Pittsburgh leder med 3-2 efter 5 matcher, match 6 spelas i Montreal natten mot tisdag svensk tid..

 

Jaha, tänker ni, OCH!?!?! Det jag tänkte är väl det att, det betyder mycket liksom.. Vissa förstår inte.. Man behöver egentligen inte förstå, bara respektera.. Att det betyder MYCKET för folk.. Det behöver inte vara svenska lag, även om alla vet Djurgården är det viktigaste för mig, men Boston Red Sox betyder mycket.. Det svider nå grönjävligt att förlora mot New York Yankees.. I USA kallas det för ”the best rivalry in sports”.. Motsvarade i Stockholm i år som DIF-AIK i Allsvenskan typ..

Årets premiär av MLB (Major League Baseball) var just Boston Red Sox-New York Yankees.. Sunday Night Baseball på påskdagen.. Självklart, för in del, inte för någon annans, satt jag uppe och såg den.. Boston vann tillslut med 9-7 tror jag det var men har sen dess förlorat samtliga 4 matcher mot Yankees I Boston dessutom.. De två gångna matcherna denna helgen har vart rent pinsamt.. 3-10 och 3-14.. I natt kl 02.05 svensk tid är det ny ESPN's Sunday Night Baseball mellan Red Sox och Yankees.. Såklart kan jag inte sitta uppe och se den, som vissa fått för sig att jag allvarligt gör (är ni inte kloka?!?!?!) utan jag kan se den på datorn eftersänt när jag vill, har abonnemang för alla matcher hela året, eller som det blir denna gång, jag bandar reprisen imorrn på ESPN America och ser fram en måndagskväll med fläskfilé, baseball och ja, spänning, liksom.. För det ÄR spännande, för mig.. Visst matcherna är satans långa.. Det går inte så fort.. men det kan vara så jävla spännande så jag tillslut står upp, hoppar av glädje när de vinner eller slår i väggen när det går dåligt..

 

Jag ÄR en känslomänniska, jag är passion personifierad.. Så ser jag det.. Jag lever för min musik.. Inga nyheter där.. Det är oxå så att efter Djurgården är det nog Boston Red Sox som är det viktigaste laget.. Pittsburgh Penguins i hockeyn har jag inte alls sett lika mycket under pågående säsong.. New Orleans Saints i amerikanska fotbollsligan är oxå en för mig hyfsat ny bekantskap, även om det nog är 5:e året jag följer dem nu från i september.. Det är på något sätt oxå viktigare.. Segermatchen på Wembley.. Superbowlvinsten i februari i år.. Nog för att jag fortfarande hoppas att det går bra för ”mina” fobolls lag.. Arsenal i England, Barcelona i Spanien, Juventus i Italien.. Men det, liksom, känns inte som samma sak längre.. Mycket för att jag tappat fotbollen en del.. Hockey är allra roligast.. DIF Hockey är mycket roligare att följa än DIF Fotboll, även om såklart en derbyseger mot AIK i fotboll är räääätt trevlig hehe..

 

Jag började prata med en tjej för ett tag sen.. Hon va rätt söt på bilder och sådär.. Jag är rätt öppen och snacka med och, som jag fått veta/blivit utskälld för, väl generös i vad man väljer att tala om/berätta.. Jag hoppas jag lärt mig något av det såhär i efterhand..

 

I början när vi pratade så sa hon att hon tyckte det var häftigt att jag brann så mycket för, ja, nu vet ja inte om det var DIF, Red Sox eller musik hon läste om i bloggen, men, ja, budskapet var iaf att ”fan jag hoppades jag kunde brinna lika mycket för nånting som du”.. Att höra en sådan sak gör ju iaf mig intresserad.. Eller iaf nyfiken.. Det gav iaf mig ett intryck av att hon förstod lite om vem jag var, vad som betydde mycket, och liknande.. Jag var ganska glad, ganska spänd.. Vi pratade sedan vidare några dagar och det blev allt mer personligt..

 

Efter ett par ganska tysta dagar pratade vi igen söndagen efter DIF:s torsk i finalen mot HV71.. Jag berättade då att jag bl.a. blivit ledsen och känslomässig på läktaren.. Något som jag skrivit om förut då trycket och hyllningen till mitt lag blev lite väl mycket där.. IAF...

 

DÅ kommer det som känns som, dödsstöten.. ”Men alltså jag gillar inte sport så du får ingen sympati för det..”

 

Jag kan ärligt talat säga att det är bland de hårdaste och mest känslokalla jag någonsin hört.. Bara jag tänker på det blir jag alldeles, ja, jag vet inte vad jag ska säga.. Jag fattar inte hur man ens kan säga en sådan sak..

 

Efter den ”Överkörningen” visade det sig att hon tyckte det fanns rätt många fel på mig dåra.. Jag berättade för mycket om mig, jag verkade för angelägen om att lära känna henne, något hon tyckte var konstigt.. Hon kunde inte förstå varför jag så gärna ville lära känna henne överhuvudtaget.. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga.. Jag tyckte hon var fin på kort, hon gillade uppenbarligen mina bilder och hade även sett mig i verkligheten då hon bor där jag jobbar.. För mig var det ganska, ja, självklart att jag var nyfiken på henne..

För att inte dra ut på det ännu mer, det blev totalt jävla fel.. Hon var inne på jobbet efter den sista diskussionen i ett ärende till jobbet.. Det sista jag sa efter hon ”sågat mig” var att ”du vet var jag finns både på nätet och på jobbet om du vill prata mer”.. Jag kände mig kränkt och jag tror/”vet” att hon egentligen inte ville vara dum, men, ja, det blev så jävla fel, och det tog ganska hårt på mig, iaf till en början..

 

Hon har såklart inte hört av sig.. Även om hon som sagt varit inne på jobbet två gånger efter vårt Internet-snack.. Hon kommer såklart inte att höra av sig nå mer.. Jag tyckte kanske först att det var synd men, det hela har gjort mig både lite ledsen, förvirrad och ganska arg.. Framför allt har det lärt mig att jag ska jävlar i mig aldrig klanka ner på någon i min närhet som har ett intresse som inte intresserar mig.. Man kan driva, skoja, ploja, ja, vad fan som helst. Men jag ska aldrig i mitt jävla liv berätta för någon att ”det där har jag inget intresse av alls så du får ingen sympati för det..” För som jag ser det har man inte sympati för någonting, utan för NÅGON!!!

 

Så som lillasyster som såg Salem Al Fakir på Berns igår.. Jag vet inte hur många gånger hon sett han nu men ja, hon är typ totalt AMAZED av honom.. Jag tycker det är en sopa av storslagna mått, men vafan gör det, lillsyrran älskar honom och det är ju kanon, eller hur?!?!?!

 

När Peter Steele dog var jag ledsen.. Sångaren i Type O Negative var nog både knarkare, alkis å allt vad det var.. Ändå tog det hårt på mig när hans död blev officiell.. Det jag minns från den dagen nu var hur kompisar sa att ”det var tråkigt, jag kan förstå att du är ledsen” och sådär.. Nog kanske inte alla tyckte det var en SÅ stor grej men, DE FÖRSTOD! De respekterade..

 

Man ska vara sig själv.. Man ska jävlar i mig stå för den man är.. Älskar man något ska man stå för det och inte gömma sig..

 

INGEN av mina vänner, medlemmar familjen och förhoppningsvis en kommande flickvän MÅSTE tycka om/gilla:
Djurgårdens IF, Boston Red Sox, New Orleans Saints, Dödsmetall, Black Metal, min hatt, Country, Baseball, Amerikansk Fotboll, Sport i stort, Ulf Lundell, Tom Waits, Kate Bush, Depeche Mode, Tori Amos, Bob Dylan, Leonard Cohen, Neil Young m.fl.

 

Ingen MÅSTE som sagt gilla något av ovanstående.. Men om någon säger att ”jag kan inte ha sympati för något av ovanstående för det betyder inget för mig”..

Då kan de ärligt talat dra åt fan!

 

För att avsluta vill jag tacka Petel och hela CHAINSAW-gänget samt kompisar som var med både innan och på Harry B James för en kalaskväll igår.. Det var väldigt skoj och en mycket bra spelning precis som vanligt!!!

STÅ FÖR DEN DU ÄR!

NP: HANK III – Drinkin Over Mama


Kommentarer
Postat av: Ika

Åh, så jäkla bra! Blir ju näst intill rörd här.

Jättefint skrivet.

Livet ska vara ödmjukt och respekterat. Alla liv.

Kram

2010-05-10 @ 01:12:22
Postat av: pete

håller med dej gubben om den där tjejen som har ingen sympati!!!.Som karro..hon hatar ju sport men hon följde dif slutspelet för att hon vet hur glad eller ledsen man blir.och förstår..de så de ska va....och tack själv för att man va på chainsaw =)

2010-05-10 @ 06:42:47
Postat av: Mossan

Respekt min pojk, respekt!

2010-05-10 @ 11:22:53
Postat av: Tobben

Word brotha!

2010-05-10 @ 13:04:20
Postat av: Lilian

Så sant. Vilken insikt! Kram på dig Johan!

2010-05-10 @ 19:24:32
Postat av: Bloggskribenten..

Jösses vilket gensvar, tack allihopa =)

Vafan såhär många läsare har jag nog itne haft ens sammanlagt förut hahaha! =D

2010-05-10 @ 20:28:54
Postat av: Pezhman

Tjena Macke!

Keep it real. Kul med MLB, jag e mer förtjust av NFL. Jänkarna kan det där med att göra två egentligen ganska tråkiga sporter till TV-underhållning i högsta klass.



//Pezhman

2010-05-10 @ 22:06:56
Postat av: Mac

Haha Persis tjaba.. STEEEEEEEEEEEEVE!!!

Jo jag är ju total-inne på NFL oxå.. Mitt gäng vann ju i februari och vart å sett NFL två gånger i London och en tredje i höst.. Hoppas du mår bra man!!

2010-05-13 @ 20:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0