So I'm goin' to Boston..

..på en visit 2-6/9..

 

Flera vet det redan men tankarna/”drömmen” om att åka till Boston och Fenway Park för att se Boston Red Sox spela blir alltså till verklighet i början av september.. Resan + matchbiljetterna inhandlades i fredagskväll och nu ser man fram emot det som attans.. Jag fick inte med mig någon vilket är lite synd men det känns ändå lite ballt på ett sätt för jag kan verkligen göra vad fan jag vill och bara tänka på/rå om mig själv typ =) Skulle faktiskt vilja tacka alla som peppat och pushat mig att åka och inte backa ur p.g.a. bristen på resesällskap..

 

Då det var ”afternoon baseball” idag som de flesta andra söndagarna har jag såklart sett Red Sox spela i Philadelphia på min dataskärm.. Såg även en dryg tredjedel inatt.. Vinst inatt med 5-0 och idag med 8-3 och det börjar så smått röra på sig känns det som.. Väldigt trevligt, känns ju alltmer motiverande med resan oxå!

 

DIF-Gefle var en förjävla sorglig historia igår.. 1-0 i typ 80:e och 1-1 i 91:a.. Så jääävla onödigt, var duktigt frustrerad och sne efter matchen.. Men men, nu får de fan kamma sig här under det hysteriskt långa uppehållet och komma tillbaka hemma mot Kalmar den 18:e juli..

 

Hjälpte farsan med lite grejer till hans bokföring i veckan, gick bra och hyfsat snabbt, kändes bra att kunna hjälpa honom..

 

Vart diverse tröjor, t-shirts, byxor och boxers inhandlat idag i Farsta centrum och på nätet.. Samt nya solglasögon, äntligen haha..

 

Ska se Joanna Newsom imorrn, blir intressant, ska till Dramaten själv och hoppas på en trevlig kväll..

 

Helt okej kväll igår som inleddes med fotbollsmatch hos Holmish på TV, sedan utgång med redan nämnde Holm, Rory, Kangaroo Hoops och hennes kompisar.. Sedan vart det kebab, satan va nice!!

 

Aeon's nya skiva blir jag inte riktigt klok på.. Försöker inse om den är trist eller kalasbra.. Just nu är jag nånstans mittimellan men lär köpa den iaf.. Apropå musik införskaffas nya plattor med Hank III och John Prine (Live) på fredag på Fönstret.. Trevligt det =)

 

Tydligen ska chiiiefen köpa lunch till mig imorrn då jag klippte han i lördags, eller ja klippte och klippte, rakade haha.. Gott så.. Undrar vad fan det blir!

 

Chicago Blackhawks är första laget klar för NHL-finalen.. Där får dem möta Philadelphia högst troligt, om inte Montreal lyckas chocka igen.. Underläge 1-3 i matcher nu..

 

Blev inte så långt idag som senast men ja, hade inte så mycket mer att säga inatt..


RED SOX NATION!!


Kommentarer
Postat av: Mossan

Så bra att du fick handlat lite nytt! Hoppas du är nöjd! Och vad spännande, och att resa ensam har absolut sin charm!

2010-05-24 @ 08:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0