Massa saker hände i veckan..

..och mer skoj är på gång..

 

Först då, the fight against cola and sugar.. Det var jääävligt tufft delar av veckan.. Tisdag eftermiddag va smått outhärdlig.. Dextrosol räddade mig då.. Efter att ha cyklat tre kilometer sprang/gick jag sedan tre kilometer.. trodde höger smalben skulle sprängas, de kändes så efter att ha sprungit den första å fick sedan gå den andra för att sedan kunna springa den tredje.. Innan partyt igår jobbade jag å var sedan på Eriksdals igen.: Sprang igår en halvmil och försökte sedan köra lite styrketräning, gick sådär.. Va lite yr i huvudet efter att ha löpt så pass långt, som jag INTE alls är van vid.. Har ont både här och var idag oxå, måste köpa löparskor, siktar på att göra det på tisdag.. Får se hur snabbt det går om man hinner springa efter det, annars blir det springa på torsdag.. På lördag ska man ju se KISS å stå halva kvällen så då kanske det inte är jääättesmart att kuta men blir något slags aktivitet iaf efter jobbet på lördag, tror det iaf!!!

 

MEN JA, om nån undrar så lyckades jag med målat att inte dricka nå cola alls från måndag till fredag efter jobbet, det var målet, det gick bra.. Den halvlitern man fick hos morsan på fredagkvällen var jävlar i mig ljuvlig, fast jävligt sött.. Morsan hade rätt där.. Drack sedan inge cola alls igår, vart ju jävla massa cider både hemma å på krogen istället så där fick man väl i sig de mesta hahaha.. Idag varte en stor flaska istället.. Men nu ere ba och bita ihop igen en vecka till..

 

Då jag vägde mig igår på badet efter träningen så stod vågen på 94 kilo, d.v.s. 1,5 kilo mindre än när jag vägde mig i tisdags veckan innan.. Har inte satt ut nå direkt mål vare gäller ”mitt nya liv” men ja, de finns ju tankar och funderingar på det iaf.. Får se nu hur det blir i denna vecka..

 

Har fått flera stöttningar och ”heja-rop” från många, kanske framförallt morsan på lillsyrran, vilket är trevligt.. Andra har sagt att man inte behöver för att ”du är inte tjock”.. Hmm, nä, kanske inte men det betyder ju inte att man behöver vara nöjd för det..

 

Fast det kändes för jävligt att handla burgare på McDonald's i torsdag å köpa VATTEN till.. Fyfan, det smakade inget vidare!!!

 

Annars var torsdag kvällen en enda succé med AC/DC-konserten som den totala cloun.. jag träffade SÅ många roliga människor och kompisar som jag tycker om.. Jag ”hoppade i mellan” två gäng och stormtrivdes.. Att sedan se själva konserten med farbror Reidar var ju även det kalas =D ..jag hade sett fram emot det länge, men egentligen visste jag inte riktigt vad jag skulle tro eller hoppas på, jag kallar mig ju knappast stort AC/DC-fan.. Men konserten var så jääävla bra, jag hade så satans kul.. Angus Young var tamigfan briljant, både på att spela och leverera på scen.. Vilken snubbe, han är ju inte klok!!! ”Dirty Deeds..”, ”The Jack”, den smått evighetslånga ”Let There Be Rock”, ”TNT”, ”Back In Black”.. Det var en hitparad utan dess like.. Det läckraste med konserten var fan TYNGDEN!! Det var ju snorjävlaheavy!! Kunde inte förstå att det var samma band man hört på skiva förut som iofs låtit bra men ”lite klena”.. Basen var ju så jävla tung och sexig så man blev alldeles till sig.. Det sas efter att Brian Johnson inte har samma tryck i pipan längre, visst, må så vara, men vafan han låter ju lite halvgammal och rosslig, så jääävla bra ju!!!

 

Underbara folk var man med alltså både innan, under och efter.. Det slår mig att hittills i år har bland de bästa stunder jag haft varit Close-Up Båten och nu AC/DC-kvällen.. Det slår mig att Hanna och Danjel (the Sternhalls!!!) Jenny, Dunder, Richie och Monki varit med på samtliga.. Mina typ ”Nya kompisar”.. Samtliga dem, minus Richie plus Sara, var även med igår kväll och gjorde kvällen riktigt rolig.. Dunder var här och vi drack, lyssnade på musik och skrattade hejdlöst till Lisa Lampanelli! Vart rätt full och tacksamheten för skjutsen hem i Jennys bil var ungefär lika hög som K2 eller nåt..

 

Blev lite konstigt sent inne på krogen dock, när jag inte riktigt vet om en tjej ja snacka med stötte på mig/var intresserad eller om hon bara var trevlig.. Det hela kändes iaf, konstigt, nästan lite, ja, jobbigt.. Visste inte riktigt var jag skulle ta vägen.. Överlag var iaf kvällen en succé som avslutades med kebab (ja vafan trodde ni!?!?!) som dessutom avnjöts utomhus då det inte fanns bord inne.. HÖRDE NI, JAG käkade utomhus.. Haha, jag var väl full, då funkar tydligen det mesta..

 

Nya hype/”Innebandet” för mig är utan tvekan Skinny Puppy.. Hård jävla industri med inslag av allt från hårdmetall, till tyngre och Sisters Of Mercy/Depeche-liknande.. En del grejer är smått briljant.. De spelar på Tyrol den 27:e juli.. Är glad för det, hade de inte kommit hit hade jag nog inte börjat lyssna på dem.. Och ja, såklart ska jag dit, troligtvis själv men vadå.. Man gör ju det mesta själv nuförtiden.. Går på Dramaten, åker till USA.. Man kan nog klämma in ett Tyrol-besök själv då oxå hehe..

 

I takt med mitt cola/sockersug/beroende eller vad man ska kalla det har jag ju samtidigt kämpat mot mitt hästspels-sug/beroende.. Jag sa det efter V75-omgången den 20:e februari att nu tar jag ett break på 6 veckor.. Det breaket växte efter 4 veckor till ”nr min Rix-häst startar”..Det skulle vara i månadsskiftet april-maj.. Det blev det inte.. ”Min” pålle Unik Brick startar nu på tisdag 8/6 på Sundbyholmstravet i Eskilstuna för första gången.. Jag har inte spelat en krona på hästar sen i februari och det är med glädje och viss stolthet jag nu kan tillåta mig att spela igen, sen huruvida jag ska eller inte ska det kan man diskutera.. Men jag klarade det iaf.. 3,5 månad, jösses..

 

Eldkvarn var rätt bra i onsdags i Kungsan, var där med Karro och Pete, det var trevligt, men satan vad folk det var överallt.. Smaka på Stockholm är uppenbarligen en supersuccé och det måste säljas kolossala mängder öl och olika sorts mat..

 

Har tänkt gå på Deathstars imorrn på Grönan, skulle få gå med Sara och några till.. Skojigt =) .. MEN, det verkar som att det enligt SMHI ska bli regn.. Får väl stämma av med Piffy imorrn hur det blir..

 

Haha Sara och Monki, energiknippen gick snacket.. Tror ”fart och fläkt” är deras mellannamn =) Det är ju knappast så att man somnar när dem är i närheten.. OCH OM man mot förmodan skulle göra det väcks men nog av ett enormt ”YOOOWSA” i örat hahaha =)..

 

Hanna och Jenny är härliga dem med, fast liite lugnare hehe.. KANSKE beror på att dem är SÅ JÄVLA GAMLA iofs.. (asg) Näää det är dem såklart inte, like them a lot!!

 

INNAN jag avslutar önskar jag samtliga jag känner som ska ner på Sweden Rock en riktigt härlig vecka.. Missar ni Slayer är ni inte kloka nån av er!!! =)

 

NP: SKINNY PUPPY – Tin Omen, och AC/DC – Dirty Deeds Done Dirt Cheap (Live)

 

..vore för övrigt skönt om hjärnan kunde bestämma sig vad jag tycker egentligen.. Men söt är hon..


Kommentarer
Postat av: farbror

Uj, nej. Slayer missar jag inte. Dels vill jag inte, dels skulle jag inte kunna se dig i ögonen efteråt!

2010-06-07 @ 14:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0