Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva..

..som gör det intressant för folk att läsa..

 

Jag behöver inte göra (ännu) ett statement om vem jag är och tycker om saker, det vet nog de flesta nu men ja asså.. Jag gillar musik.. Massa sport.. Baseball i allmänhet och Boston Red Sox i synnerhet.. Mycket fotboll nu då det är VM.. Och även den senaste månaden kampen mot mig själv med socker/colaberoende och komma igång med att gå/springa och gå ner i vikt.. Det är ju typ det som händer nu.. Det är inte så mycket mer.. Det räcker gott för mig, men ja, det kanske inte är så jävla skoj att läsa.. Därför tänkte jag att om någon läser här och vill höra min åsikt om något kan man skriva det här i kommentatorsfältet, fejsbookkk eller nå annat socialt vis..

 

MEN JA, detta har hänt senaste tiden iaf, whether you like it or not!

 

Midsommar var kalas.. Vilken dag.. Det började kanske inte helt ”soligt” då den jävla båtmotorn strejka, jävligt osportsligt asså.. Men från att vi kom över till ”Bergarna” på andra sidan ön så var det ju världsklass hela tiden.. Maten var god.. Spriten var god, eh ja, så länge den var kall iaf hahaha.. På Spåret/musiktävlingen var kanon.. Ännu bättre omgång två när vi vann.,. Uffe var med och bidrog nå OERHÖRT till mitt å morsans lag haha.. Stackarn, undra om han hörde något som de andra fråga.. Well, han var iaf med =D ..well, kvällen var kalas trots plötsligt ”känslo-anfalL” men det blev snabbt bra igen..

Igår var man pigg som en lärka.. Som druckit snaps.. eh.. JA så jääävla igång var jag inte.. lyckades ändå med dagens specialuppdrag vilket var att ge Torsten och Svea mat och vatten.. och S är Pelle och Ia:s katter.. Så jag var hem till dem.. Svea var igång som attans och jamade som värsta brandbilen.. Hade lite halvpanik när jag inte hittade Torsten men tillslut såg jag han under en säng.. Haha, han var NÅGOT skeptisk om man säger så.. MEN JA, mission accomplished!

 

Igår kväll vart det Mariatorget och kebab med Adde och Mickan.. Om jag var lite sliten var det INGENTING mot Adde, hahaha, jävlar i mig.. Kalasbakis, bränd som få, och allmänt färdig.. Kvällens roligaste för mig var Mickans kommentar om mig som ”mini” då hon undrade vad delar av mig tagit vägen haha.. Som sagt, det är skoj att det märks att man försöker.. Efter käket kollade i fotboll hemma hos dem, jag hoppades som fan på USA men tyvärr vann Ghana med 2-1 i förlängningen.. Synd, men men..

 

När vi ändå är inne på fotbolls-VM så måste man ju säga de.. Asså, domarna har ju för fan från och till varit skitdåliga.. Utvisningar som knappt ens var varningar.. En fantastisk förmåga att INTE se några filmningar ALLS typ.. Dessutom den totala skandalen tidigare idag mellan England och Tyskland då Englands 2-2-mål inte godkändes.. Bollen var jävlar i mig en HALV METER innanför mållinjen.. Helt jävla absurt att de inte kan se det.. ÄNNU dummare blir det sen när den s.k. målkamera-diskussionen kommer upp igen.. Eller det ännu mer korkade, de nya straffområdesdomarna.. Men vad är detta för jävla skitsnack.. DET FINNS JU KAMEROR!?!?!? Det är väl bara att använda dem som finns!?!?! Alla i hela världen såg att det var mål.. Det räckte ju för fan med EN tv-kamera för att se att det var hur tydligt som helst.. Ska det vara så satans svårt att få fram ett beslut att mans toppar klockan, domaren ilar å kollar i några sekunder och sen är det klart.. VARFÖR ska det vara så svårt.. Såklart ska det bara gälla för ”är bollen inne eller inte”.. Precis som man har i baseball att man kan se om det var homerun eller inte, INGET annat..

 

”nu tar han upp sin jävla baseball igen”.. tänker någon, och JO, det ska jag tala om varför.. För att bara fram till förra säsongen så fick inte domarna kolla på repriser där.. Men efter typ 100-150 år så kom det ett beslut att ”ja okej, domarna får kolla om det är homerun eller inte”.. Det jag menar är att vafan, det borde inte vara så svårt att få igenom det i fotboll oxå..

 

Man hinner fan inte ens skriva det här om klåparna så blir ett nytt jävla mål godkänt, Argentinas 1-0 mot Mexiko var offside med sisådär 1,5 meter, men, NÄ, det blev godkänt.. Herregud..

 

Men jösses vilket 3-0-mål Tevez gjorde.. haha, PANG!!!

 

Midsommarnatten var det NHL-draft i Los Angeles, såg delar av den i repris igår kväll.. Inga svenskar gick i första rundan och det var ju inte i närheten av samma hype som förra året då det gick, om jag inte minns helt galet, typ 6-7 svenskar i första rundan och MoDo-backen Victor Hedman som nummer två.. Egentligen hade jag ju inte en jävla aning om någon som blev vald men det var ändå lite skoj att se och höra lite intervjuer och även se vilka Pittsburgh valde.. Man hoppas ju att Beau Bennett blir en succé, när han nu kommer spela =) ..vill även passa på att gratulera Djurgårdarna Patrik Cehlin och Dan Brodin som draftades av Nashville respektive Toronto.. Även Marcus Sörensen som värvats i sommar till DIF från SSK draftades av Ottawa..

 

Det är långt kvar till hockeyn men det var härligt igår när jag såg lite på NHL-schemat att det blir en favorit i repris för mig och Jimmy Superbowl-söndagen 2011 då det blir hockey mellan Pittsburgh och Washington på kvällen innan Superbowl sedan äger rum på natten..

 

..om någon undrar, japp, det är anmält semester måndag 7/2-2011.. Ere Superbowl så är det!!

 

Ett mera trist besked är ju att ”Ragge” måste operera sin axel igen och missar stora delar av höstsäsongen för DIF.. Jag hoppas på lyckad operation, en tillfredställande rehabilitering och att han kommer tillbaka som den jävla krutgubbe han är!!!!

 

Då det var nyktert igår fick ja för mig nån gång på kvällen/natten att ”näääämen vadå, gå å kör lite imorrn då..” Å det gjorde man ju, haha, på en söndag.. ojoj.. Va seriös man blivit, men ja det var ju rätt mycket käk i helgen asså.. SÅ det var jävlar i mig bra..

 

Blir iaf en lite halvspäckad vecka nu med tvätt imorrn, Sunday Night Baseball (Dodgers-Yankees) och Chile-Brassarna samtidigt.. Hmm.. På tisdag blire farmor då hon fyller år.. Hoppas man är hemma till 20.30 då Spanien-Portugal börjar, kan bli bra =) Onsdag och torsdag blire 4+4.. Fredag fåre nog bli Fönstret, jag tror det iaf.. Lördag får det bli en 4+4 på dagen och sedan, som jag ser fram emot massa, besök hos Hanna och Danjel på eftermiddagen/kvällen.. Ska bli jätteskoj och se deras hus och faktiskt bada i deras pool ho ho.. Blir grillning och dricka oxå så man lär ju inte må skiiiiitdåligt just då.. Det kanske man gör på söndagen istället.. hahaha..

 

Bloggen är igång lite tidigt idag som ni kanske märker.. Det beror på att den normala starttiden av matcher för Red Sox på söndagar, ca 19 svensk tid, ikväll istället är 22 då de möter San Fransisco på västsidan.. Lagen har vunnit en match var hittills i serien så nu hoppas jag på vinst ikväll för en ny ”serievinst”.. Sedan är det spelledigt på måndag innan det blir en riktig tung serie mot divisionsrivalerna Tampa Bay på hemmaplan tisdag till torsdag..

 

UJUJUJ nu börjar det snart måste uppdatera sen ere dags att spöa Giants!!!

 

NP: BASEBALL!! =D


Kommentarer
Postat av: Sågen

Fortsätt skriva om det du brinner för. Det blir bäst så

Skulle gärna se att du skrev lite om musik elelr konserter musiktok som jag är

2010-07-05 @ 01:49:06
URL: http://doomsdaysjesus.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0