Vilken helg det var...

...asså!

 

Efter många funderingar fram och tillbaka, räknande av pengar, 1 eller flera dagar, någon dag ens alls?!?! SÅ, blev det tillslut att jag åkte till Gävle på Getaway Rock-festivalen..

     

DÅ farmors bror Rune erbjöd mig sovplats tor-lör så var det ju en klar, ja, va ska man säga, BRA förutsättning.. Han bor ca 5 min utanför stan med bil så det var nära och bra.. SÅ biljett till tåget ToR inhandlades samt en tredagarsbiljett med camping så man kunde hänga med Emil och sitt gäng.. Det visade sig även innehålla Erik som jag träffat förut och Kenta, supertrevliga snubbar som jag hade skitskoj med hela festivalen =)

 

Jag mötte upp med gänget fredag förmiddag vid halv elva då Rune släppte av mig uppe på området.. Kenta hade gjort en toktripp från Borås upp till Gävle hela natten/morgonen! Satan va stark han va haha =D ..aja det vart musik och visst drickande direkt.. Hände inte jättemycket men allmänt astrevligt fram till Grand Magus som spelade 13.45.. Festivalområdet var inte så stort men jävligt mysigt på nå vis, man kunde se bra, utan problem, se båda stora scenerna om man stod mitt i mellan, schyssta ”öl/cider/vin”-tält där man kunde sitta å se scenerna oxå, stort jävla plus!

 

Även denna gång var Grand Magus superstabilt, riktigt bra.. De nya låtarna satt som en smäck om det var 45 minuter kvalité... Efter det blev det pizza för mig och Emil, då vi kom till området såg Erik å Kenta något avis ut haha.. Erik å Kenta stack iväg å kollade Jorn medan jag å Emil hängde kvar på campen å lyssnade på ”Ordo Ad Chao”.. Fantastiskt hahaha.. Sara Piffy pancake kom över ett tag, astrevligt =) Lyckades även träffa Dunder, jävligt trevligt det med såklart!!

 

Well, grabbarna kom tillbaka, peppen fortsatte inför Motorhead kl 22.15.. Jävligt bra förfest.. Det blev tight om tid å tillslut när vi var inne på området rusade iaf jag mellan bar och pissoar men tillslut var vi alla fyra och den TOTALA RÖJEXTRAVAGANZEN inleddes! Jävlar vad roligt det var.. Alla fyra var totalt insane.. SÅ JÄVLA KUL! Höjdpunkten var när Kenta gick ner på KNÄ å lirade solo-luftgitarr hahaha, fantastisk syn!! Har nog sett Motorhead bättre, men det här var utan tvekan den roligaste konsert jag sett med dem!!

 

Efter snabb-besök i baren å ett brutalt försök att svepa cider och vitt vin (uuuuääässch!!!) så vinglade iaf jag med en mer rakgående Emil fram till scenen för att se Meshuggah medan Erik å Kenta intog campet.. Mesh var bra i vanlig ordning men har även här sett bättre, och, ja, jag vet inte om jag längtade till camp-partajet men, ja, det var bra men som sag,t har sett dem bättre.. efter konserten varte lite snabbt barhäng för mig å Emil innan det var dags att gå tillbaka till campet..

Å SATAN vilken fest HAHAHAHA!!! Så jävla kul, galet bra, massa folk, roligt folk, bra musik, sprit.. Jag kommer fan inte ihåg allt men roligt var det.. Gav upp idén helt att åka hem till Rune utan istället då klockan blivit typ halv sex-sex så la ja mig bredvid de andra grabbarna i tältet och försökte sova.. Gick sådär, slumra väl till en liten stund men nja.. Vaknade till igen vid dryga 7-tiden å insåg att ”NU ska ja fan hem”.. Så efter lång jävla vandring till stan och taxi hem till Strömsbro så vart det ”helrenovering” med toa, tandborstning och skön dusch.. Vid kvart i nio började jag fundera på om ja skulle slagga nån timme eller åka tillbaka.. KAN NI GISSA VAD JAG GJORDE?!?! Såklart blev det buss tillbaka till området och efter lite handlade grejer var ja på campingen igen vid tio haha..

 

Lördagen blev jävligt seg i flera timmar då vi alla va rätt slow.. De övriga drog sig in mot stan å handla mer dricka, jag försökte sova på dagen men det gick inge bra, blev vila å Celtic Frost-mangling istället.. Det första bandet på agendan blev Triptykon klockan halv sju.. Vilken jävla spelning.. En timme magi.. 4 st Celtic Frost-låtar och två Triptykon.. Det var skitbra rätt igenom och jag vart fan närmast tårögd i ”Procreation (of the wicked)” och ”Synagoga Satanae”.. Vädret var fan för bra, snorvarmt hela jävla tiden, galet soligt, hoppades på regn iaf en kvart eller så men inge sånt blev det.. istället hinka vatten efter fantastiska Trip-konserten för att sedan bege sig och köra mastodontröj till Cannibal Corpse.. Det pallade jag i bara 20 min innan jag höll på att falla ihop av utmattning i värmen.. Kändes skitkonstigt att bara stå å titta på dem, har fan inte hänt sen jag som 17-åring mest stod å gapa i april 2000.. Konserten var såklart bra, det var ju fan Cannibalerna, men av de åtta konserter jag sett med dem var det nog den ”Sämsta”.. Trots det, såklart asbra hahaha...

EN matpaus, en snabbis tillbaka till campet, jag fick fylla på med rejält med vatten för nu mådde jag lite sådär.. Tröttheten, halvt värmeslag och vätskebrist, här kommer allt på en å samma gång, MEN, en 1,5-litersPET med vatten satte jag i mig totalt på ca 20 min på väg upp till festivalområdet och det räckte ett tag in på Mayhems spelning.. En svinbra men alldeles för kort spelning.. 45 minuter Mayhem kändes som att få lämna restaurangen efter förrätten.. Visst, dryga 80-90 min inomhus på Fryshuset i höstas var såklart snäppet vassare men det var jävligt bra den här gången oxå..

 

Vi hann nätt å jämnt in i Gasklockan för att kolla Vader men det var bara att ge upp, undrar om det var typ 40-50 grader därinne, nästan lite panik, så ut därifrån efter bara typ 10-15 min, det fick inte att vara där.. Lyckades se några låtar med Slash och strålande sångaren Myles Kennedy som sjöng skjortan av Axl, iaf nästan.. Begedde mig sedan för att festa på campet men ja, där vare ju tomt,. Haha, men efter ett tag joina folk och det vart betydligt lugnare denna gång.. Folk skulle sova för att åka hem å vi gav oss så tidigt som halv tre, haha.. kändes jävligt tråkigt och nästan sorgligt att åka ifrån grabbarna.. Gick från campområdet å sa farväl till fantastiska Getaway Rock 2010 ed insikten om att jag åker tillbaka nästa år, hoppas det kommer bra band då med..

Tack EMIL för övertalningen att ja för de första skulle komma å framförallt komma två dagar å inte bara en, vilken lyckträff.. Erik och Kenta för utmärkt sällskap, drinkin buddies och RÖJET på Motorhead framförallt, glömmer aldrig!! Tack oxå till Dunder och Piffy som joinade små men trevliga stunder.. Samt tack till Rune för skjuts, tak över huvudet och för den fantastiska människa han är..

 

Efter att ha sovit typ 6 timmar på två nätter så var man LITE seg, kom iaf hem till Sthlm vid ett-tiden.. Satt vid datorn ett tag innan jag sov ett tag mellan typ fyra och halv sex.. Det var sedan dags att ta sig upp och började tagga till då LEGENDEN Kris Kristofferson skulle spela på Cirkus.. Betedde mig dit och träffa Syrsan utanför.. Konserten var 90 minuter hits, inte för alla kanske men för mig så jävlar vad det var bra hela tiden.. Då jag såg han senast var det ju nästan två timmar plus paus efter dryga timmen, och det var ju fantastiskt då.. Den här gången blir det fyra starka Strongbowflaskor i betyg från mig, den 74-årige krutgubben är och förblir så jävla bra!

 

Ska snart slagga, imorrn ere Thorsten Flink på Grönan tror det blir att dra dit med Tobben, hoppas det..

 

LITE snabba avslutningar då..

Littorin, du är en äcklig jävla hycklare..

Sitta å gråta i TV om att journalister förstör för hans barn och hans familj.. A jo, det är ju inge vidare, det kan jag hålla med om; MEN DET ÄR INTE SÅ JÄVLA BRA FÖR FAMILJEFRIDEN att köpa hora heller eller hur?!!?!??! Åsna..

 

”Warriors Of The World” är nya repeat-låten hahaha.. ”Call To Arms” ligger nära till pass sen oxå..

 

Vilken jävla tur att jag rådfrågade Emil om Getaway.. Svaret är ju redan klassiskt:

”VA? JAG SKA JU DIT, du ska med!” Hahaha så jävla bra =)

 

Håll ut allihop, snart är hösten här, man får ta på jackan, gå på hockey och slippa rinna bort bara av att ”vara”...

 

Nä nu skiter jag i det här..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0