Ett festivaltips..

..till samtliga läsare och i synnerhet dårarna som ska med mig till Wacken i år!!!

 

Gjord ett riktigt jävla fynd idag på Stadium i Farsta Centrum.

Då jag efter att ha åkt på festivaler i nio år (2001-2009) så har tillslut fodralet till min sovsäck gått sönder, och vet ni att ni någonsin sett sovsäcksfodral till försäljning?!?! Nä, trodde inte det heller.. ”Köp en ny sovsäck då, de är ju inte dyra” säger nån, å visst, det HADE varit ett bra förslag om det inte är så att jag alltid rullar ihop sovsäcken tillsammans med liggunderlaget.. MEN, för några dagar sedan såg jag den här på Stadiums hemsida:

http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/vaskor/025163/point-zero-point-zero-bag

 

Så jag var och tittade på den idag.. Helskotta den var ju kalasstor!! Jag pröjsade dessutom bara 79 pix för den av nån anledning och när jag kom hem så fick utan några problem i sovsäcken, liggunderlaget, mitt tält och en liten kudde.. Och då är dessutom väskan INTE full! Det är kanon, många vet med mig hur knöligt det är att bära festivalpackning, inte alltid jääättetungt med det är flera olika handtag och de flyger å far åt alla håll.. Jag är så jääävla nöjd att jag köpte den så jag höll på att säga att den väskan gjorde min dag =)

 

Att jag dessutom hittade ett par tunna bomullsbyxor på HM för bara 250 pix gjorde mig ännu gladare, då mina svarta favorit-linnebrallor nu börjat gå sönder.. Det blev även tre st. t-shirts och två st. långärmade tröjor på Brothers för under 600 pix..

 

SÅ, en klart bra shoppingdag i Farsta Centrum, en dag som annars kändes nästan lite deppig då var å varenda människa man ringde för att göra nåt med verkade ha annat för sig.. MEN, som sagt, det blev kanonbra och nu är jag glad ändå =)

 

Veckan har annars varit ett enda funderade på om jag ska till Gävle nästa helg eller inte.. Premiäråret av nya svenska festivalen Getaway Rock går av stapeln torsdag-lördag.. Line-up:en är VÄLDIGT bra tycker jag för en premiärfestival, klart bättre än Rockweekend i Söderhamn (vare väl?) som tyvärr ligger samma helg, ett missöde såklart men nu är det iaf så..

 

IAF, Getaway har ur ren Macke-synpunkt bokat bland absolut bästa som finns i death respektive black metal-genren: Cannibal Corpse och Mayhem.. Dssutom lirar båda på lördagen vilket såklart är en fullträff.. De bokade även Deicide, ett annat bra dödsmetallband men som numera nästan är mer kända för att ställa in spelningar än för musiken, haha, OKEJ kanske inte men i Sverige så har vi som velat se dem, asså, de senaste 4-5 gångerna de varit boakde nånstans har de ALDRIG kommit.. Well, Deicide bokades, OCH ställde in.. haha, vad väntade folk sig.. DÅ släpepr Getaway närmast bomben, iaf för mig, då de ersätter Deicide med TRIPTYKON!!! Jag älskar större delen av Celtic Frost's katalog och när de sorgligt nog la ner efter den fantastiska återföreningsvändan så valde gitarristen/sångaren Tom Gabriel Fischer att bilda Triptykon, som nu har släppt en debut som låter som modernare C.F. Och när de spelar live blandar det Trip/C.F:-material friskt och spelningen kommer såklart bli skitbra.. Även DEM spelar på lördag..

 

TYVÄRR, det enda lilla smolket är att mighty Motorhead som oxå bokats headlinar fredagen då istället Slash (kred:dig bokning det med) tar hand om lördagens headlinerspot.. De ahr lyckats portionera ut dagarna nå så oerhört så det är INGET jag vill se på torsdagen, hahaha, helt sanslöst, det är tre jag vill se på fredagen: Motorhead, Meshuggah och Grand Magus.. MEN, Grand magus spelar på dagen, och det ör omöjlisch då jag ska jobba då.. Meshuggah är ju vansinnigt bra MEN spelar på Close Up-båten som jag ska på i september som dem vill jag faktiskt inte se nu.. Då återstår alltså Motorhead och dem vill jag alltid se.. Problemet är ju att OM jag ska se Motorhead kostar plåten nästan 700 spänn till då jag får köpa tredagars ist för bara endagars till lördagen.. Jag har fått sovplats hos fantastiska Mia i Gävle så det löser sig men dessutom var hon borta fredagkväll så det kan bli lite knöligt.. Så, OM jag åker blir det nog bara lördagen.. Motorhead är ju alltid asbra men spelar sånär som på en låt samma låtar som när jag såg dem på Sweden Rock 2009, och DÅ skilde det väl typ två låtar mot Hovet 2008.. Det är dock alltid bra men kanske sparar jag en konsert med dem till ett eventuellt Sweden Rock-besök 2011, de kommer ju dit, de var ju inte där i år.. Hehehe..

 

MEN, jag tänker så det knakar, förhoppningsvis släpper det ett nytt uppdaterat spelschema här ikväll eller under morgondagen och då bestämmer jag mig.. Triptykon, Mayhem, Cannibalerna, Deathstars, Vader, The Crown, The Haunted, Slash.. Vilken dag det kan bli på lördag.. Och då är det ändå så att jag skulle missa Torture Division, va synd..

 

Jag borde kanske åka, men, vet i fan om jag har pengar och så..

 

Fyfan vad nöjd jag är med den där väskan, har gått å funderat hur jag ska lösa det inför Wacken, jävligt skönt nu =)

 

Har annars försökt träna på i veckan, med ett bakslag då min vänsterfot inte mått så där väldans asbra.. Efter löpning/vandrandet i onsdags gjorde det rätt ont och högerfoten/benen kändes sådär.. Min kloka mamma sa åt mig att göra annat än att gå/springa och VIPS så satt man på den jävla cykeln och cyklade en mil istället.. SÅ JÄVLA TRÅKIGT men som tur var gör jag milen på dryga 17 min så det är inte så länge.. I torsdags förutom ”cykelmilen” simmade jag en kilometer, 40 längder i 25 m.-bassängen, kändes ganska bra, igår vare samma procedur fast 50 längder då jag var ledig och hade lite mer tid.. Skönt att simma inne på Eriksdalsbadet nu när det är kalasvarmt väder och alla är ute.. Succé för Macman som får fett med space att göra det han vill inomhus på!!

 

Men fan va Motorhead svänger, kollar lite på giget från Rock Am Ring, man blir ju sugen iaf hahaha =D ..Lemmy är som vanligt dyngad och skitrolig.. ”We are Motorhead and when we play NO ONE sleeps” hahahaha.. Vilken jävla inledning.. Vilket oxå är helt sant för ALLA som set dem vet att är det nåt man INTE kan göra när Motorhead spelar är att sova för det är så jääävla högt jämnt så man hör det flera hundra meter bort hahaha =D ..dessutom, återigen, Mickey Dee, vilken jävel på att spela svängtrummor!!!

 

Efter att ja skrivit förut har jag nu sett spelschemat och det ser tillfredställande ut även om jag skulle missa Vader, vilket för min del inte är nån katastrof då jag såg dem senast i våras på The Cave i Sumpan....

 

Dunder och Piffy Pancake blir nog glada om man åker/kommer..

 

I baseball:ens värld fortsätter Boston Red Sox vinna matcher trots allt var å varenda startspelare tycks ha brutit nåt, helt sanslöst.. Två vunna i rad nu mot sopgänget Baltimore, match tre börjar när detta skrivs om en dryg halvtimme och allt annat än vinst är oacceptabelt.. Så man får pinna på med skrivandet så man hinner klart! Efter kvällens match inleds en tung och svår serie borta mot divisionsrivalen Tampa Bay.. Boston och Tampa slåss tillsammans med N.Y. Yankees om förstaplatsen och även wild card-platsen i AL East så det är ju en viktig serie, varenda vinst betyder massor och torskarna blir än mer jobbiga, Boston ligger nu bara en match före Tampa och man måste lyckas vinna någon och helst flera matcher för att de inte ska komma ikapp helt.. Två av tre matcher sänds dessutom på ESPN America så tisdag och onsdag kväll är jag klistrad framför eftersändningarna!

 

Verkar som jag får åka med en kund en kväll till deras landställe som ligger vid nåt som kallas Skokloster.. Det har jag fan aldrig hört talats om men ja, kan bli intressant.. Extrapengar är dessutom ALLTID bra så ja.. Får se om det blir imorrn redan..

 

Lite i skymundan av Gävle-tankarna är det ju faktiskt så att på söndag spelar ju en gigant på Cirkus, Kris Kristofferson, att man ska dit är självklart och det enda som känns synd är att det är samtidigt som VM-finalen i fotboll.. MEN, banda banda ere bara att göra å sen ere inget mera med det!

 

Trevlig middag hos Pelle och Ia igår igen.. Det blir fan alltid det.. Pelle nr. 2 och Veronica var där och hade med sig hennes 2-åriga son Frank, han var vansinnigt cool asså.. Hade skoj med han men vart som vanligt skitnervös så fort han var ute på balkongen med öppna fönster och han satt ner och började ställa sig upp.. Huva.. Blir bara mer och mer övertygad om att jag inte skulle palla att ha egna kids, skulle vara totalnojig HELA TIDEN!!!

 

Men han var jävligt gullig =)

 

Många börjar semestern nu imorrn eller nästa måndag, själv ska man jobba tre veckor till.. Vilket känns okej just nu då jag gissar på att mina semesterar som det blir i år kommer bli bra, men visst fan ere segt att sitta på jobbet när det är 300 grader varmt ute och all andra är och gör annat jox.. BOJJE kan man dock lita på som minsann börjar semestern några dagar efter mig t.o.m. Hehe..

 

Tour De France 2010 har inletts och det är något som jag brukar följa nu sen några år tillbaka i tiden.. I år, precis som de tidigare åren, är det fantastiska Roberto och Anders som kommenterar och gör sändningarna intressanta, roliga och värda att se!! Då min semester är sen i år kommer jag ”tyvärr” jobba under hela touren men man får hålla koll på kvällarna hemma.. Jag ser inte cykel direkt annars, kollade inte ens på Girot som ju är riktigt stort oxå, men touren måste jag se lite på.. jag tror jag börjat gilla det på samma sätt jag gillar baseball, det är liksom avkopplande att titta på.. Det går inte så jävla snabbt men kan bli galet spännande och dramatiskt ändå.. Härligt =)

 

Avslutningen på kvartsfinalen mellan Uruguay och Ghana är jävlar i mig bland de sjukare man sett..

 

Satt uppe å såg baseball i natt, la mig typ halv fem, undrar hur jag ska kunna sova ikväll.. Baseball Tonight är mellan 1 och 2, tror knappast jag kan somna två men, ja, man får väl försöka..


NU börjar Boston-Baltimore så I´m OUT!!!
 

Bloggen är tillbaka nästa söndag natt, då får vi se om det blir rapport från Gävle eller ev. Grillpartaj på lördagen.. SPÄNNINGEN ÄR OLIDLIG (eh..)

Ha en bra vecka nu då.. Akta er för snön bara.. Hihihi..


Kommentarer
Postat av: Mossan

Vicket långt inlägg! Du e flitig du till skillnad från vissa andra!

2010-07-04 @ 19:51:07
Postat av: S-Å

Läste Hela :-)

2010-07-05 @ 01:50:53
URL: http://doomsdaysjesus.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0