Pure Fucking Armageddon..

..var det dags för i fredags!

Mayhem härskade nå oerhört på Fryshuset, ett av de allra bästa black metal-banden manglade Klubben sönder och samman.. Hellhammer ägde bakom trummorna, nya gitarristerna och originalmedlemmen Necrobutcher var stabila och sen var det Attila, denna fantastiska individ som såg för jävla läcker/läskig ut.. se nedan

 

http://www.rockfoto.nu/artists/Mayhem/gig/20091127/12248/photos/87541

http://www.rockfoto.nu/artists/Mayhem/gig/20091127/12248/photos/87539

 

Han kommer in på scenen och totaldominerar med sin ”sång”.. Allt från skrik, väsningar, närmast operaliknande sång och allmäna oläten..

 

Det var högt men på något sätt inte för mycket.. Decibelnivån var inte allt för hög men det var så jävla HÅRT och kallt på något sätt.. black metal i sin finaste form.. KAOS.. Förvisso kontrollerat men ändå musikaliskt kaos..

 

Jag hade fått lite föraningar av Emil att dem var riktigt bra i Göteborg två dagar innan och visst hoppades jag men, ja, jag visste inte riktigt vad man kunde vänta sig.. Det kunde ju bli en total freakshow men istället ett kalasbra framträdande med den underbara peaken, ”De Mysteriis Dom Sathanas”.. låten som fick mig att upptäcka och uppskatta bandet, spelades näst sist och den samt galna avslutningen, den dryga halvminut.-minutlånga ”PURE FUCKIN ARMAGEDDON” var en sådan perfekt avslutning..

 

Fanns det ens några tvivel så blev det helt jävla klart igår, det finns INGEN bättre black metal-sångare än ungraren Attila Cihar.. Fantastisk scenpersonlighet!!

 

Humöret var ju såklart på topp efter överkörningen och det blev Rocks med Adde, Mickan, Karro å Peter.. Va rätt skoj.. Sedan varte hemgång och OVANLIGT NOG somnade jag i soffan?!?!?!?!

 

Idag har farbror Reidar vart här å käkat å kollat hockey.: han var inte direkt aslycklig över SSK:s 1-5-torsk borta mot Färjestad.. Jag var desto nöjdare med DIF:s poäng nere i Göteborg då man spelade 3-3 borta mot Frölunda.. Kändes ganska bra och av det jag såg så hyfsat rättvist!

 

Fixade KISS-plåtar igår, vet inte om jag ska gå men, ja, får se, är jag hemma den 12/6 så gör man ju det, men en krock med SRF KAN ställa till det, vi får se hur det blir..

 

Imorrn ere idel stormatcher i fotboll, det är advent så jag ska plocka fram mina två ljusstakar, jag ska träffa familjen och ha middag för Camilla som fyllt år, jag kanske ser lite amerikansk fotboll, det ska tvättas..

 

Nu ska jag lägga mig om ett tag här, men tills jag somnar blire fortsatt tittande på Montreal-Washington på ESPN America..

 

MEN JAAAA Sov gott da.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0