En spännande dag..

..var det idag, MINST sagt!

 

Ja ni visste förutsättningarna.. Fetaste matchen idag för de flesta var ju GBG-AIK.. Vinst för GBG så skulle de vinna guld, oavgjort eller AIK-seger betydde AIK-guld.. 1-0 till GBG efter första, men smått makalöst starka AIK vänder och VINNER borta i Göteborg med 2-1 med trotjänaren Tjerna som avgör med bara några minuter kvar..

 

Jag gillar inte AIK, det är ingen hemlighet men jag kan inte sluta imponeras över deras stabilitet i år och förmåga att nästintill aldrig förlora.. Visst de gjorde inte jättemycket mål framåt, men vafan de släppte ju knappt in några heller.. Jag hörde idag att målvakten Örlund höll nollan 16 gånger, GANSKA bra.. Dessutom som sagt, vända matchen idag på bortaplan.. Ja, värdiga mästare, verkligen..

 

Precis som man led med några Hammarbyare man känner i onsdags kan man ju idag iaf glädjas med några AIK-are.. Erica.. Rory.. Kim.. Grabo.. MEN framförallt Holmen såklart.. Den största och mest inbitna AIK:aren jag känner, den som förtjänar det mest i min bekantskapskrets.. Det har varit lite humor att följa han den senaste veckan.. Han har vart så jävla nervig och jag märkte klara likheter med hur jag själv mådde säsongen 2002 när DIF tillslut tog det där guldet man längtade efter så otroligt mycket.. Så jag hoppas han i detta NU faktiskt (23.30) har jävligt skoj på guldfesten i stan..

 

Som sagt, för allmänheten var ju GBG-AIK dagens match.. MEN det var ju såklart för mig, Bojje å några andra DIF-Kalmar som gällde.. Vinst och kvalplatsen skulle säkras.. Oavgjort så kunde det gått åt helvete.. En nervig situation och den blev ju knappast bättre av att Örgryte tog ledningen borta mot Gefle.. Glädjen var total när Haginge panga in 1-0 för DIF.. Samtidigt vände Gefle och det stod 2-1 där ett tag men precis innan paus så kvittera Örgryte så 2-2 där och 1-0 i paus på Stadion..

 

Jag ville mest att det skulle ta slut.. Matchen fortsatte.. Dembo gör en kalasräddning i andra då jag var säker på kvittering.. men så sker det på en hörna i andra halvlek.. Tilltrasslad situation och kapten Johannesson lyckas BRUNKA in bollen och 2-0.. Det stod sig matchen ut och lättnaden var enorm efter matchen.. Örgryte ur Allsvenskan.. har inget direkt mot dem men det känns som ett fett FUCK OFF till odågan Hareide som med citatet ”Vi siktar på att nå Hammarby, DIF ser vi inte som nåt hot” retade upp mig iaf.. Men ja, enough said..

 

SÅ en BRA dag idag.. Väldigt många Djurgårdare har efter matchen uttryckt otrolig besvikelse att AIK vunnit å blabla.. Att det är liksom bland de värsta som hänt å blabla men jag tycker seriöst dem ska vakna upp.. INFÖR lördagen 24/1 låg DIF hopplöst till.. Efter tre raka bragdmatcher har de nu en kvalplats som få trodde på.: Jag gjorde inte det.. SÅ var jävligt tacksamma för det vårat gäng gjort för oss, gett oss chansen att stanna kvar i Allsvenskan.. Något som för mig kändes nästan omöjligt bara för en dryg månad sen..

 

OKEJ Assyriska borta på onsdag och hemma på söndag.. Oerhört spännande.. Oerhört svårt!!! Flera snackar om att det är klart, det är inga problem.. blablabla.. TRAMS! Skönt som fan att höra Johannesson snacka om vikten av ödmjukhet inför de här matcherna.. Matchen i Södertälje på onsdag blir jävligt tuff, JAG är iaf medveten om det.. SKULLE nu DIF klara sig kvar, då kommer det vara bland de största jag upplevt som Djurgårdare.. Vi får se.. Jag ser fram emot den kommande veckan med närmast skräckblandad förtjusning..

 

Mycket fotbollssnack, såklart, vafan trodde ni haha...

 

Men ändå en skoj dag igår.. Först ledigt och sova, SÅNT E BRA.. Fick äntligen dammsuget, fan på tiden =D

 

Åkte iväg till Jonas i Årsta.. Käkade där.. Gick på Hovet å såg DIF slå Timrå med 3-1 i en halvbra match.. Roligt att Jimmie Ölvestad beter sig som en närmast ny spelare.. Dessutom måste jag återigen nämna Marcus Nilson, VILKEN spelare.. outstanding.. De som på DIF Hockeys forum trackat ner på han kan rent ut sagt dra åt fan.. Man kan vara jävligt bra och viktig utan att ösa in mål/poäng.. Lagets bästa och viktigaste spelare utan snack.. Matchens behållning annars var Ridderwalls plockräddning i vänstra krysset i andra perioden, den svettigaste på hovet i år!!! Kanske i hela Elitserien.. Jävlar va snyggt det var!!

 

Blev Anchor sedan, Pelle kom ett tag, trevligt, sedan kebab, såklart nice.. En bra kväll.. En bra helg överlag..

 

Yankees tog match tre i World Series och kan inatt ta ett riktigt jävla grepp om finalserien om man snor en match till i Philadelphia.. låt oss inte hoppas det..

 

Ny vecka nu då.. Är lite besviken över att jag fortfarande snorar och hostar.. Ville vara av med förkylningen och komma igång och träna.. Får se hur det blir med det nu.. men, ja, känner jag mig friskare kanske det blir nåt på tisdag eller torsdag men känns tveksamt nu..

 

NP: Dying Fetus

 

GO DIF GO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0