St Patricks Day är det idag och det firade jag med att...

...inte fira ett jävla skit faktiskt men jag såg äntligen Red Sox igen streamat från USA när de plockade ner Minnesota Twins med 9-5 i en spring training-match. MLB börjar andra veckan i april, MYCKET trevligt!!!


Annars följer jag nu World Baseball Classic för att se hur de går nu när det är semifinaler i helgen å final på måndag.. Det blir spännande.. Drar Japan längsta strået den här gången?? Mycket troligt..


Annars är det såklart mycket hockey med slutspelet och kvalserien.. Skellefteås vinst igår efter maratonmatchen var MYCKET trevlig då kämpagänget SAIK slog ut "hororna" i Linköping *skrattar* Jag hade rätt i 2 av 4 gissningar inför kvartsfinalserierna.. Färjestad å Frölunda vidare.. Jag SA däremot att HV71-Timrå skulle bli den jämnaste serien och så kan man väl säga att det blev..


NU blire ju då Färjestad-SAIK och Frölunda-HV71.. Det kommer bli Färjestad-Frölunda i en "drömfinal" och semiserierna slutar max 4-2.. bara för det kan det bli 4-3 i båda men nja, jag tror ändå på 4-2 i båda serierna!


MYCKET snack har det även varit om Antti Jussi-Niemi i Leksand som skadade sig i söndags mot Rögle.. jag säger skadades för hela grejen med tacklingen har blivit väldigt uppförstorad.. Det tog illa, visst, MEN SÅ jävla SKITFULT och så som de säger var det inte.. Det tog illa.. Han får fan vara beredd inne vid sargen bakom mål att det kommer någon.. Att sedan Tjärnqvist kunde varit försiktigare med armbågen, det köper jag men, njae, hela grejen har blivit väl uppförstorat.. Synd för Niemi dock..


Sportbladet skrev en artikel som fick det att verka förvånande att DIF Hockeys Niklas Anger ville ha upp AIK i Eitserien.. Skulle det vara något konstigt?? Det vill väl varenda Djurgårdare som inte är galet enögd och vet hur DIF Hockeys situation och ekonomi ser ut?!?!?!


Att DIF skulle må bra av AIK i samma serie är självklart.. MEN, som någon sa i SVT:s morgonsoffa.. Elitserien BEHÖVER INTE AIK!!! Visst skulle intresset i Sthlm bli högre men det är jävligt överdrivet att det behövs flera lag från Sthlm.. Elitserien i hockey är ju numera en "bondliga" där de hetaste lagen är de med egen arena och bondstäder där man inte kan göra mycket annat.. jag menar Skellefteå? Örnsköldsvik? Linköping? Jönköping? Värmland? STOCKHOLM!?!?!?! Visst AIK, kom gärna upp, jag skulle tycka det var kul, men att ELITSERIEN BEHÖVER fler Sthlmslag??? Knappast.. Elitserien skulle klara sig ypperligt utan lag från huvudstaden överhuvudtaget..


Imorrn ska jag på middag på Helenes krog.. Blir nog trevligt.. Ska fan checka in menyn igen nu hahaha =D


Ariochs insats på senaste Funeral Mist-plattan är kalas...


Thåström regerade Cirkus nå fruktansvärt i lördags.. konserten var mycket bra.. Den når kanske inte upp till de smått fantastiska spelningen på Annexet för tre år sedan men helskotta det var riktigt bra ändå! "Döden i Schlager-SM" var allra coolast.. Andra höjdpunkter var "Saker Som Hon Gör", Varför Är Du Så Tyst?" och nya "Över Sundet".. Thåström är kanon.. Var, är och förblir!!!


På lördag kommer Peter och Lydia hit.. Vi ska gå på Sisters Of Mercy på kvällen.. Det blir förhoppningsvis trevligt.. Kanon det att man kan gå på konsert å sen ta sig hemåt å ta det lugnt.. Fattigt helgen innan lön.. MEN, har trots allt fått ihop det med pengar t.o.m. nästa tisdag så jag klarar mig, det känns väldigt bra faktiskt =)


Ingen uppdatering om mitt s.k. bankärende, väntar på en kopia av min polisanmälan och även mitt nya VISA-kort som jag hoppas få på posten snart.


Tyvärr börjar semi 1 i WBC först kl 2 natten mot söndag, hmm, blir jobbigt.. Men men får se reprisen på söndag istället..


Såg att Tori Amos släpper ny platta 19/5, tror jag det var.. TREVLIGT!!


Nu är klockan snart tolv så bäst att man hoppar i duschen å sen går å slaggar.. GÄSS! Så fåre bli...


Kommentarer
Postat av: Mossan

Hoppas middan blir god ikväll! Hare bäst!

2009-03-18 @ 08:12:06
Postat av: Holmen

Värmland är ingen stad.. Karlstad däremot. ;)



Och du har fel, alla vill ha upp oss. Alla älskar att hata och det finns inget lag som hatas så mycket som AIK.

2009-03-19 @ 17:36:38
Postat av: Freakman

HAHA Värmland vilken miss :D

2009-03-22 @ 23:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0