Rock n roll helg..

..vare, japp japp, sen vad rock n roll är, det är väl tveksamt..

 

30-årsfest i fredags.. Jonas Hedqvist ställde till med party, bjöd på massor, STORT TACK för det.. Blev bra drag till slut.. Innan fyllan slog till satt man ju där, som man brukar.. Att säga att det kändes obekvämt var ett understatement.. Men, vafan, tequila, löser det mesta..

 

Inte lika mycket rock n roll men trevligt var det sen på lördagen när Ken och Carros son Jamie firade ett år.. Han var jättefin.. Efter kalaset då man träffa massa najs människor, Rory, Jossan, deras dotter Lily, Victor, Ninni och deras soon to be i magen, samt även Tobias, Sofia (verkar bli nya vänner, roligt =) och deras tuffa grabb Oliver.. Wow, ruggigt mycket barn haha.. Med de tre sistnämnda och såklart Ken, Carro och 1-åringen var vi sedan hemma hos K och C i Svedmyra.. Trevlig kväll där oxå med middag, tv, prat och lek med barn =)

 

Den oerhört nervösa Elitserien för DIF Hockey fortsätter.. Efter en vecka då man sög nå fruktansvärt mot Färjstad i tisdags, vann en thriller mot Växjö i torsdags (utan att direkt imponera) och sedan vinna på straffar i Skellefteå, samtidigt som Linköping vann en och förlorade två så är nu dessa klubbar båda på 67 poäng.. Linköping ligger före med, öhm, 5 mål tror jag att det är.. Gissa vilka lag som möts på Hovet på tisdag.. Det är tur att man har saker att göra imorrn efter jobbet så tiden går fort, ujujuj, vilken rysare det blir.. 4 matcher kvar.. (LHC hemma, Timrå borta, Modo hemma, HV borta)..

 

Saker att göra imorrn ja.. DÅ rullar turnépaketet Full Of Hate in på Münchenbryggeriet i Sthlm.. Cannibal Corpse headlinar.. Det är för många band (ovanligt), tror de brakar igång redan halv sex-sex.. Helt galet såklart.. Cannibalerna, Behemoth och ETT band till hade fan räckt.. Cannibalerna spelar mellan elva och tolv och även om de börjar för sent kommer det såklart bli asbra.. Om jag inte räknat fel blir det mitt 10:e gig med bandet.. Haha..

 

Ikväll har jag sett Thåström för femte gången på Cirkus med Tobbe, Johan och Jessica.. Klantig som jag är hade jag glömt att skriva ut biljetterna, snälla pappa räddade situationen, igen.. Konserten pendlade precis som hans två senaste skivor mellan helt formidabelt och ganska intetsägande.. Totalbetyget på konserten får bli en trea.. men.. ..det var ju ändå så att tiden stannade när de spelade en stenhård och vrålstark ”Kriget med mig själv”.. Vilken oerhörd jävla låt.. Ögonen tårades och även om det fanns en del bra grejer som följde blev det aldrig samma magi igen..

 

Han snackar för mycket.. Det är ju så.. På framför allt de två senaste skivorna så ska han ”pratsjunga” sig igenom massa låtar.. Det är SÅ synd.. För det är när han sjunger som han kan, det är ju då det är som bäst ikväll.. ”Kriget med mig själv..” ”Samarkanda”.. ”Fan fan fan”.. ”Sönder Boulevard”.. Andra höjdpunkter för mig var ”St. Ana Katedral”, ”Aldrig nånsin komma ner”, och ”Ingen neråtsång”! Tobbe tyckte det var asbra, skoj, jag själv drömmer mig tillbaka till Annexet för 6 år sedan.. SÅ bra blir det aldrig mer igen, tyvärr..

 

Jäääävligt synd att inte Cardiff kunde spöa Liverpool i engelska ligacup-finalen, hade varit skoj med en skräll..

 

Min ”Vote for Ranelid i finalen”-kampanj fortsätter..

 

Fick tillslut ihop tre dagar på Friskis den här veckan, bra, KAN bli bara en kommande vecka, får se..

 

Försäsongsmatcherna i baseball:en drar igång i veckan.. Glad? Jag? Nä vadå,... Haha =)

 

Innan Cannibalernas nya skiva ”Torture” släpps i mars, som nog KAN ta förstaplatsen, är utan tvekan ”Old Ideas” med Leonard Cohen årets album hittills.. Den blir bara bättre och bättre oxå!

 

”She thought I was normal, but I wanted more..” Lysande..

 

GONATT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0