Men jösses..

..det var ju fantastiskt..

 

Det var sabla mycket intryck, jävligt roligt, som vanligt när det gäller mig känslomässigt, en massa skoj och en del fadäser.. Berätta allting känns inte så jävla varken viktigt eller skoj, ni som vill höra allt kan ju skriva eller ringa eller nåt..

 

MEN.. Mac went to Boston.. Best of the mest av hela resan.. Typ..

     

    Snabb-bussen ut till Arlanda var kanon, 35 min.. Bussen hem tog lite längre tid, dryga 45 min.. ToR 198 kr, tåls att tänkas på när man som oftast annars tagit Arlanda Express, vilket iofs bara tar 20 min enkel resa.. men samma resa kostar ToR 460 kr..

 

United-flyget var helt okej till N.Y. Rätt bra mat.. Massa filmer att se på.. Dokumentärer, musik.. Trevligt.. SÅKLART är ju dock lite över 8 timmar i ett plan GANSKA LÄNGE!!!

 

1,5 timme, KAN JU INTE, vara nå problem å hinna byta plan på flygplatsen i N.Y. Eller hur!?!? ELLER, så ere USA.. hahaha... Jösses, jag tillsammans med den trevliga familjen som oxå skulle till Boston hade tillslut typ 400 m. Hinder på Newark å kom på planet ca. 5 min innan avgång.. jösses..

 

32 grader varmt var det när jag landade..

 

La ju upp bild på Facebook om hotellet där jag skulle bo, det såg så jäva paradis-iskt ut.. Såg inte jag nåt av, var inget på baksidan, men det var helt okej.. Rätt lyhört men okej asså.. Är ett av tre möjliga jag sett hittills inför möjliga resan tillbaka 2011..

 

A/C:n i tunnelbanan är smått sanslös.. Likaså i typ ALLA affärer.. För övrigt var tunnelbanan mycket bra.. Snabb, billigt, enkel att fatta och, ja, fan bra helt enkelt..

 

Steak:en fredag kväll på Jerry Remy's Sports Bar and Grill var asläcker.. A/C:n därinne var oxå helt jävla sanslös.. Visst hade jag varit uppe LÄNGE, var trött och så men tillslut fick jag tå på mig långärmat för att ens kunna vara kvar hahaha..

 

För övrigt var Jerry Remy's precis så läckert som jag läst om.. Jag tycker mig minnas siffror som TVÅ st. 162-TUMMARE bredvid varandra, fyra st. 40-tummare vid vardera sidan om dem.. Mittemot baren, där den mera ”riktiga restaurangavdelningen” var, fanns det väl typ 3-4 32:or till.. PÅ TOA fanns det 3 st. TV oxå.. hahaha.. Den absolut bästa sportbar jag varit på, lätt.. Spöar allt i Sthlm, London och N.Y. med råge..

 

Att komma till USA som sportintresserad samma vecka/helg som College Football:en inleds var rätt ballt oxå.. Jösses va pepp det var på TV.. Typ TRE timmars uppsnack inför första matchen, och då var det mesta snacket ändå om en match som skulle börja fan typ 10 timmar senare?!!?!?

 

Bara att gå förbi utanför Fenway Park på torsdag kväll fick det att typ spritta i hela kroppen..

 

Fredagen på dagen var BARA Red Sox och Fenway park.. handlade massa tröjor på souvenirbutiken, gick rundturen på Fenway Park.. Den var så jääävla kul.. Trevligt.. Guiden va helgalen, drog massa asdåliga skämt.. Passade mig utmärkt.. NÄHÄ?!?!?! EN rundtur som t.o.m. Spöar garden-tour:en som jag tog med delar av familjen för tre år sedan..

 

Matchen fredag kväll blev uppskjuten till lördag då det fanns risk för dåligt väder p.g.a. orkanen Earl.. Nu blev det inget dåligt väder, det blev lite svalare, knappt nå vind och smått duggregn, MEN MEN..

 

Fredag kväll på McGreevey's, rätt bra burgare.. Damerna bakom baren var behållningen, AMAGAD som herr Sternhall hade uttryckt sig.. En av tjejerna blandade den bästa White Russian jag fått i mig nånsin.. Sen fick jag 4 till.. Sen småvinglade jag hem =)

 

..efter några timmar småvinglade jag tillbaka och hade american breakfast.. D.v.s. stekt potatis, skinka, bacon, äggröra, pannkakor och french toast.. Låter fantastiskt men var sådär..

 

Två matcher lördag, torsk 1-3 i båda, skittråkiga matcher.. Red Sox såg SKITLAMA ut.. Starting pitching var okej av Buchholz och Lackey men vafan hjälpte det när slagmännen typ stod å sov..

 

Skulle på McGreevys på lördag kväll oxå, fick inte komma in, hade inte passet med mig,, Läxa till nästa resa och för alla som åker till USA, svenskt ID räcker INTE för att få gå på krogen!!

 

Skulle till en skivaffär på söndagen innan matchen, missade den MEN shop:ade lite kläder på Macy's.. Levis Jeans, 33 dollar.. Fan i mig otroligt.. Vart två par samt två tröjor.. Resväskan var NÅGOT tyngre när man åkte hem än dit om man säger så..

 

Matchen på söndagen hade allt som de två matcherna på lördagen inte hade.. Spänning.. Svängningar.. Massa hits.. Tillslut en home run för Boston.. Håret på armarna har nog aldrig stått så mycket.. En ledning som inte gick att tappa.. kändes det iaf som.. men 5-3 med 2 outs i 9:e inning:en blev 5-7, en hemsk förlust, usch, då var jag ledsen.. jag kunde knappt tro att det var sant..

 

Missade ribs i USA, slarvigt.. Skulle käka det på Remy's på söndag kväll efter matchen, VAD hände då, jo, ribs:en var slut.: blev steak igen, och harpoon cider (2 st) och efterätt.. Sista middagen skulle fan vara bra.. kostade typ 350-400 spänn, det var det dock värt..

 

Lämnade Fenway-området med både glädje (mest faktiskt) och sorg.. och med vetskapen att vi ses nästa år.. Denna fantastiska arena.. Några av stolarna är ca 100 år gamla, extremt obekväma och dåligt med plats för benen.. SO!?!?!? It's FENWAY!!!! Blir glad bara jag tänker på det..

 

Efter top 7:e inning;:en spelas ALLTID ”Take Me Out To the Ballgame”.. publiken ombeds att ställa sig upp, sträcka på sig (jo det är sant ”now please rise and streeeeeeeeetch!!!”) och sjunga med.. Jag log alla tre gånger, denna helknasiga sång/visa eller vad man kallar det.. Man sken upp som fan.. Tycker det är synd att man ofta missar den när man ser baseball på tv:n/datorn då det är reklam då.. I Boston har de även en ”egen” låt.. ”Sweet Caroline” av Neil Diamond spelas alltid efter top 8:e inning:en.. likaså där har den låten, som är långt ifrån det bästa jag hört, blivit en favorit.. Vilken stämning.. Arenan SKRIKER ut refrängen.. SÅ läckert =)

 

Sen har vi då Macke ”the American” som njöt av amerikanska nationalsången, såklart.. Det är liksom inte riktigt samma sak som när ”Du Gamla Du Fria” spelas på Hovet och man bara vill att matchen ska börja å nationalsången ska försvinna.. Men ooh, folk håller sig för hjärtat, sjunger med, vrålar hejdlöst under de sista stroferna.. Det är, häftigt..

 

Både på torsdagen när jag kom och på måndagen när jag skulle tillbaka till flygplatsen blev jag körd i minibuss av hotellet, helt gratis som ingick i bokningen.. JÄVLIGT BRA!!

 

Det var väldigt ledsamt när planet åkte ifrån Boston.: Satt å vinka i planet.. Satan va löjligt hahaha.. men iaf..

 

Träffade lite folk jag känner i planet som skulle vara i N.Y. Under helgen jag var i Boston.. Träffade samma gäng när vi skulle hem.. Trevligt.. Fick timmarna på flygplatsen i N.Y. Att faktiskt ticka på hyfsat bra.. tack John, Robin och resten av ”PR-gänget”..

 

En replica av den vita matchtröjan hänger nu på väggen.. Tack så mycket mamma =)

 

Resan var asbra.. Synd på tre torskar men den värsta besvikelsen över det har definitivt lagt sig och glädjen består.. Det slog mig hur glad och trevlig jag var där borta.. Hur väl jag trivdes.. Och ärligt talat hur tråkigt det var att komma hem till Sverige..

 

Får sluta med att be om ursäkt för förseningen av bloggen, jag vet att flera velat läsa men, ja.. Det var först igår och ikväll jag velat skriva..

Finns mer att skriva om, DIF Fotboll, Amerikansk Fotboll, valet på söndag, min jobbsituation, mina tankar, och massa annat.. Ordinarie bloggen tillbaka på söndag kväll.. Promise..


Kommentarer
Postat av: Mossan

Å så skoj att få läsa även om du berättat mycket tidigare, kul att du trivdes så fint!

2010-09-15 @ 08:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0