Det har varit en skitdag..

..å jag blir fan inte nöjd med nånting..

 

Ibland älskar jag mitt jobb, ibland hatar jag mitt jobb..

Ibland älskar jag att jag bryr mig, ibland hatar jag det.. idag hatar jag att jag får saker gjort men bara är arg för det som är kvar och massa skit som jag inte blir nöjd med.. jag blir arg och smått vansinnig för saker som inte borde räknas och när jag inte får rätt..

 

Det har inte varit direkt officiellt uttalat, några vet men, ja, mitt senaste löneanspråk gick inte igenom och det tog hårt på mig när det beskedet kom.. jag har inte pratat om det på ett tag men gjorde det med pappa igår.. kanske har det på något sätt legat i mitt bakhuvud hela dagen och jag var knappt glad alls.. Jag ville bara få saker gjort och ilsknade till på saker mest hela tiden..

 

Jag är snäll och trevlig mot kunder, jag försöker iaf, så gott det går.. Likaså min chef och Tobbe/Johan när dem jobbar.. Men ibland blir jag bara så less.. Jag, tar folk kanske bra, men jag trivs sällan bland människor.. Jag är numera en skygg och tillbakadragen person i sällskap där jag inte trivs.. Om nån undrat varför det jämt sitter en keps ofta långt nerdragen på mitt huvud, en luva, en halsduk och liknande.. jag vill inte synas.. Varför jag får halv panik när MP3-spelaren går sönder och sitter uppe alldeles för länge för att snabbt beställa en ny.. jag klarar inte av att lyssna på folk..

 

Varenda gång semestern tar slut har jag egentligen inte ångest för att gå tillbaka att jobba, då jag vet att semester inte är ens liv, utan några veckor man har för att man försörjer sig resten av tiden för att ha semester, jag hävdar fortfarande att livet är så tills man kanske byggt upp en ekonomi så man kan slippa ha det så, annars borde folk fan hålla käften, sköta sin sysselsästtning och vara glad för de man får ist för att grina som små jävla fittor när semestern är slut för att det är så jobbigt att jobbet snart börjar.. JÄVLA PACK ÖPPNA ÖGONEN?!?!?!? Som många lever på sin semester skulle de bli överviktiga, bli alkoholister, bli sjuka och smått hjärndöda.. Vilka fan är ni och tro att det är ett liv.. idioter..

 

FÖR samhället, omgivningen är full av idioter, pack, dårar.. Som.. jag inte klarar av..

 

Därför har jag kanske mer ångest, oro, funderingar om mitt jobb när jag ska tillbaka.. För att träffa dem.. För att hålla ångan uppe.. Det mesta jag SKULLE vilja göra är att sköta inköp, bygga om affären, göra saker i bakgrunden.. Låta andra sköta kontakt med människor.. jag kan sitta och räkna på inköp för att slippa frakt i timmar, förbereda ordrar i veckor..

 

När jag började jobba efter USA-trippen va det väldigt jobbigt, jetlag, visst men, jag kände att allt var så fel.. jag får numera regelbundet mail från sajten Jobrapido om lediga nattjobb då jag fick för mig att det var min idé då jag trivs med att vara uppe på natten.. Jag pratade med en kille på Seven Eleven om hans jobb och tider och tyckte det lät intressant.. Jag funderade sedan än mer hur jag skulle stå ut med folk på natten, fulla.. Kanske än värre.. De flesta på jobbet är ju trots allt trevliga..

 

Jag går allt mer i hårdrockströjor när jag inte jobbar.. Runt om i centrum, på väg til/från jobb.. Det känns rätt skönt att gå runt som sig själv ist. För att gömma sig.. Det förekommer en del obscena texter, symboler osv.. Mayhem-hoodien jag har har synts en del i centrum senaste tiden.: Det aknsek väcker en del frågor.. jag hoppas nästan det.. Det vore fan nästan trevligt om nån kom fram å frågade vad fan man hade på sig.. Vill folk tro saker om mig så, fine gör det.. Måste jag välja ser jag mig själv ändå hellre som satanist än en kristen. Det är inte heller nån hemlighet, även om man kanske inte flaggar för det så mycket.. Ett fokus på mitt ego, min självbild, min glädje, samt passion och empati för dem som jag lever för, och hat och förakt mot människor jag inte tycker om.. SÅ långt ifrån mig är det ju inte..

 

För att även lägga in en notis här skulle jag vilja säga en sak till folk, om nån nu läser det här.. FRÅGA ALDRIG mig om saker ni inte vill ha svaret på.. OM ni frågar hur jag mår, å inte vill höra att det inte är bra så ge fan i att svara.. Jag tycker inte om falska människor, åsikter, eller en ointresserad uppsyn.. Fråga gärna hur jag mår, visst, men får ni ett svar som inte är bra ska följdfrågan vara varför eller man undrar och bryr sig på riktigt.. Annars kan ni hålla käft.. Som resten av det s.k. artiga packsamhället som egentligen inte bryr sig utan bara står där med sina snofsiga jävla fejs och å tycker dem är artiga när dem är elaka skithuvuden som bara snackar för att verka vara någon som ska passa in och vara snäll, så håll käften å stick..

 

Jag kanske inte borde vara här.. Jag borde åka härifrån.. jag borde försöka bosätta mig i USA.. Jag vet att jag bara varit där två gånger och totalt ca 9-10 dagar men jag har varit så glad där.. SÅ mycket, gladare, trevligare, nöjdare och lyckligare.. Visst finns det så mycket i Sverige och Stockholm som jag tycke rom men, det känns inte som det räcker till, iaf inte just nu..

 

I Boston va jag närmast överlycklig hela tiden.. Trots smärre problem, knas med sömn, otäcka tankar när jag sov, som iofs blev en skoj historia men iaf.. Allt.. var fan bra där.. Jag saknar det så mycket.. inte bara staden, laget, utan mer mitt humör.. Jag minns hur det var när jag landade i på Arlanda.. Så fort jag kom till Sthlm kände jag mig inte glad längre.. Det var förvisso skönt att komma hem men jag var inte glad för det..

 

Kanske det kommer kännas bättre när baseball:en drar igång i april.. jag trodde inte jag kunde sakna en sport så mycket.. Eller en sport.. EN hobby.. En livsstil. Det har ju blivit det.. Det är inte mycket som går före... Nog för att man kan älska ett lag och så men jag har ju fallit pladask för sporten, spelet, kulturen kring baseball, inte bara Boston Red Sox.. DIF Fotboll och Hockey, visst, men sådant jag brydde mig så mycket om förut, Arsenal, Barca, Juve och till viss del även Pittsburgh Penguins och New Orleans Saints.. Jag gillar fortfarande hockey massor, fotbollen, som jag trappade ner rätt mycket ett tag, har jag tagit upp lite igen, den engelska.. I söndags när jag skulle kolla fotboll så, kunde ja plötsligt se en baseball-dokumentär på sanslösa 4 timmar, som såklart gick före, utan direkt, konkurrens..

 

Jag skriver mycket om den sporten.. I bloggen.. på facebook, jag får tråkningar av vänner/familj om ”Brännboll” och sånt där.. Det kan jag ta, det tycker jag nästan är lite humor ibland.. Men jag kommer aldrig kunna ta att folk tycker det är onödigt eller konstigt att jag skriver om det.. Herregud.. har ni sett hur mycket skit det skrivs på facebook.. ”äter frukost..” ”Åker t-bana”.. ”River ost..” SO FUCKIN WHAT!?!?!?!

 

I större delen av mitt liv har jag fått höra vad man ska.. ”Du måste ligga med nån..” ”du måste lära dig dricka öl..” Du måste ta en kaffe..”

 

En gång för alla JAG måste INGENTING, jag gör vad fan jag vill.. Take it or leave it..

 

Dem som är med mig, min familj, vänner och några till, ni kommer vara viktiga.. I fortsättningen för alltid, så länge ni respekterar mig och låter mig vara det mörker med ljusa sidor som jag är..

Ni som tycker jag ska vara någon annan och vill förändra mig till nån jävla solstråle som liknar den s.k. vanliga människan och samhället vi lever i.. Ni är helt fel ute.. Och när ni minst anar det så kommer det tillbaka till er..

 

Till sist något som får känslorna att sprudla i hela mig, allt från att det är fint, ledsamt men överlag väldigt känslosamt..

http://www.youtube.com/watch?v=Wpdld0RBAk4

 

Regards Johan

 

=D

=...(


Kommentarer
Postat av: peter sandgren

bra skrivet

2010-11-17 @ 07:28:52
Postat av: Mossan

Du är den du är och kommer ALLTID vara min älskade son vad som än händer, var det än händer. Din begäran om att mötas av respekt av andra är okej, tyvärr lever vi ju i ett samhälle där respekten för sig själv är den som är viktigast. För i ett samhälle där inte respekten för ANDRA finns, där växer hatet. Jag upptäcker att det är svårt att skriva om detta utan att du missförstår... Vi pratar i stället, glöm bara inte att vi finns som älskar dig precis som du är!

2010-11-17 @ 08:21:32
Postat av: Adde

2010-11-17 @ 12:30:32
Postat av: Adde

Bra skrivet inga nyheter för mig detta eftersom jag vet en del...men stå på dig,du är bäst...

2010-11-17 @ 12:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0