Uppe på natten..

..och sova på dagen ska man, för det är fan skönt..

 

Semestern hittills i år har varit precis som förra året.. Jag har knappt gjort nånting utan mest suttit uppe och kollat baseball på nätterna och njutit av att inte behöva gå och lägga mig.. That's how I roll typ..

 

Efter att ha varit och tränat i måndags så blev det inget mer den här veckan, och, ja, lika bra, för man vaknar så sent och ibland har det varit annat på gång och så går klockan och ja, man hr ju fan kört som en dåre och nu är det jävlar i mig semester men jag vet att tisdag 17/8 sitter man där på cykeln och är i bassängen igen, så är det bara.. Så MÅSTE det vara!!!

 

Konserten med Skinny Puppy på Tyrol i tisdags var riktigt bra.. Riktigt skoj.. Högt, energiskt, ogre hade läcker outfit och mystiken kring denna grymma frontman fortsatte.. under extranumren visade han sig och under första extranumret ”Worlock” samt Ogre's kommentar ”Thanks Stockholm, first time in 23 years!” så var jublet enormt.. På tisdag spelar de på Debaser Slussen, det hade varit SÅ häftigt att se dem på ett så litet ställe.. MEN, nu går bussen till Wacken på tisdag kl 16 så det blir inget av det..

 

Wacken ja, dags på tisdag alltså.. Den riktig peppen har inte riktigt infunnit sig, nu känns det mest som massa jobbigt med långa bussresan, försöka ligga i tält och kunna sova och liknande.. Men.. När man väl kommer ner och tältet är uppe och vännerna är där, då, blir det ju säkert bra.. Det brukar bli så.. Å jag menar, vafan, SLAYER spelar ju haha =D

 

Av någon anledning känns nästan konserten med Unleashed mest pepp för mig, haha.. Konstigt nog, men den timmen mellan halv tre och halv fyra på lördag blir ruggigt fläskig tror och hoppas jag..

 

Såg en väldigt ojämn konsert med Uffe på Grönan i fredags.. Min 16:E konsert med gubbfan, smått otroligt egentligen men iaf... Haha.. Det tråkiga är ju att.. Jag stod och lyssna å inser det att.. Han kan ju inte göra låtar längre.. De är ju inte bra.. Större delen av materialet från 2002 och framåt ger mig inte mycket.. Jag ahr inte alltid tyckt så men, ja, när han spelar ”Den Stora Bilden” och ”På Den Andra Sidan” från 2002 års ”Club Zebra” så har jag lust att bara skrika ut VAFAN HÅLLER DU PÅ EMD!?!?!? Det skrevs i recensionerna efter turnépremiären att det var en setlist som inte var så vanlig, att det skulle vara lite udda låtar och sådär.. Och jag menar, JAG välkomnar gärna det.. men jag menar, då får man ju för fan spela udda låtar som är lite, ja, bra, eller speciella.. medelmåttiga intetsägande låtar från en 8 år gammal skiva, det är ju inget speciellt.. Isf ska han ju bränna av låtar från ”Vargmåne”, ”Törst”, ”Sweethearts” eller vad fan som helst..

 

Jag skulle älska att se en konsert med låtar från åren 1975-1985 bara.. Det kunde bli HELT fantastiskt.. När jag pratade med Ken i lördags å vi snackade lite om konserten å jag sa vad jag tyckte sa han det att ”du kanske sett han för många gånger ändå..” Hmm, ja, asså, ja, kanske.. Men det ÄR ju ändå så att inledningen med ”Folket Bygger Landet” och ”Sthlms City” är jävligt bra.. ”Nästan Ditt Namn” var kanon.. ”Rom I Regnet” var fantastisk i vanlig ordning och ”Kär Och galen” var lika överjävlig som den brukar som sistalåt, denna gång nästan som en befrielse efter en rad usla extranummer med den frustrerande skitdåliga jävla ”St:a Monica” som fortsätter förpesta setlisten år ut och år in.. Denna gång slapp man som tur var ”Gå ut och var glad” och det var ju jävligt skönt.. Så ja, en väldigt upp-och-ner konsert.. Troligen den sämsta jag sett med han i fight med den sist konserten han gjorde på Tyrol 2005 som inte var nå vidare heller..

 

Jag kommer alltid älska Lundell, det finns ingen annan svenskspråkig musik som är lika bra som hans.. SÅ är det ju, tycker jag.. Men, det kändes ju väldigt mycket som att man var glad att konserten var på Grönan så man slapp betala typ 4-500 pix för att se han igen.. När jag samma dag inför konserten lyssnade på min Spotify-lista med låtar av han så, ja, slogs jag ju igen över hur bra jag tycker mycket av materialet är.. Bara att lyssna på ”Långt Ute På Piren” två-tre gånger i rad högt hemma och sjunga med i min ensamhet så kändes det i hela kroppen och känslorna fan bubblade.. Det är synd att han inte gör sådana låtar längre..

 

Kul att träffa Conny från Vivo i Västertorp och hans döttrar dock, den ena dottern hoppa runt som en studsboll och man sken ju upp bara av att se hennes glädje och energi.. Det var såklart världsklass att gå med Sågen oxå, även å träffa Tobbe och Mari som dock försvann efter typ hälften och sen såg man inte dem nå mer.. Well, de var väl knullsugna eller nåt haha...

 

SL får ofta mycket skit men bör fan ha en eloge för den närmast galna mängd bussar som gick utanför Grönan mot stan vid kvart i elva-elvatiden i fredags kväll.. Satan.. Det som jag trodde skulle ta en havtimme att komma på en buss tog inte ens 10 minuter, mycket bra!!

 

Det var ju den här Preideveckan/paraden här under gångna veckan/lördagen i Sthlm.. Asså, jag fattar fortfarande inte vad det är som är grejen.. Det hela är ju fan absurt.. Det krävs alltså en parad där folk går halvnakna med löskukar i pannan så det blir som en brutal jävla freakshow.. Och sen så sägs det att hela grejen med pride är att homosexuella ska få känna sig stolta över vilka dem är och inte behöva känna sig förtryckta.. Eller allt va fan det är.. VET NI VA?!?! För mig, får ni fan sätta på vad fan ni vill.. SÅ länge folk ger fan i att knulla ungar, förståndshandikappade och gör massa skit mot nåns vilja, får de fan göra vad ni vill.. Det var ju nån dåre som försökte knulla på en cykel hörde jag för nåt år sen.. Inte fan vet jag vad han tänkte, han kanske blev kåt på styret eller tyckte ringklockan va sexig, vad vet jag.. Skitsamma..

 

Problemet är ju att det låter ju på folk som att man är HELT jävla förtryckt och nertryckt som homosexuell.. Öh okej.. Men asså, så är det ju inte.. Eller hur?!?! Om NI som läser nu, ser till er själva, senaste gången ni träffade en homosexull person, kände ni då hur jävla myket FEL det var på den människan eller kände att ni måste trycka ner den eprosnen eller allmänt förakta den? INTE?!?!?! VA?!?! Gjorde ni inte?!? MEN DET vatr väl jävla konstigt.. (Grav ironi..) Vafan, de flesta skiter väl i vafan folk gör och inte gör även om man är homosexuell.. Hela grejen med pride är så satans snedvriden och det allra dummaste, och i mitt tycke sorgligaste, är deras snack om att de under Pride kan vara stolta över vilka dem är.. jaså.. Prova att vara det hela tiden över den du är, MITT tips till er..

 

Jag tror fan jag ska ha min egen parad.. MACKES BASEBALL-PARAD!! Många tycker jag är knasig som ser på en sport som ingen verkar gilla eller förstå och jag känner mig så JÄVLA FÖRTRYCKT i/av samhället så jag ska fan ha en egen parad.. Jag ska gå från Filipstadsbacken till Farsta Centrum, den officiella baseball-paraden.. Vilket är asbra för den vägen jag tänker gå behöver man inte stänga av halva jävla stan för att jag ska kunna gå där!

 

SÅ Boston Red Sox vann 2 av 3 matcher mot Detroit under serien mellan fredag och lördag.. Samtidigt vann, i det här fallet, tyvärr Tampa två av tre mot Yankees.. Wild Card-platsen känns nu ännu svårare att nå.. Men, ja, 58 matcher kvar, minst två tredjedelar av matcherna måste vinnas.. Då jag såg matcherna i fredags natt och tidigare under söndag kväll live så har jag även suttit och ”Live-snackat” med andra Red Sox-fans.. Mycket trevligt.. Folk är jävligt schyssta, pålästa och, med tanke på hur laget sett ut senaste tiden, inte så jävla nöjda med flera spelare, coachen och management-delen som inte gjorde någon stor trade innan trading deadline tog slut i lördags kl 22 svensk tid.. Nu ere nå jävla Waivers-jox eller vafan det heter under Augusti så man kan fortfarande få till sig spelare på den vägen men, ja, får se hur det blir.. Sista matchen man kan titta på innan man åker till Tyskolandet är match ett av fyra hemma mot Cleveland imorrn kl 1 svensk tid.. Se till att vinna den nu innan jag ska åka iväg =)

 

Hade badpremiär i ”riktigt vatten” på landet i torsdags.. Det regnade som fan men jag hade bestämt mig.. Morsan fick sig ett gott skratt och jag fick bada, haha, total succé.. Var trevligt på landet med familjen även om jag bara var där en dag..

 

Dagen igår blev satans upp och ner.. Träffade Bojje och gick och såg DIF-Häcken.. I vanlig ordning nu för tiden spelade DIF som överbetalda skithuvuden och torskade med 3-0.. Helt jävla sanslöst.. Ibland undrar jag om de verkligen spelar fotboll på heltid!?!?! Som proffs?!?!?! Fan otroligt.. Dessutom var laguttagningen inte klok, spelare sattes på fel position och, ja, jag vet inte allt vad det var.. Efter matchen var jag inte på mitt allra soligaste humör.. MEN, kvällen blev snabbt trevligare då vi var hemma hos mig och förfestade lite inför kvällen.. Det vart Sodom på DVD, Bruce Springsteen på blu-ray, snabbis med Skinny Puppy å vips hade skallen berusad av musikalisk glädje och alkohol trollat bort alla tråkiga känslor från fotbollsmatchen och festkvällen på Rocks väntade..

 

..där Hanna Hockeypuck skulle firas.. Mycket trevligt var det.. Hängde mest med Bojje iaf, vi drack nog en del, hahaha, vart show på dansgolvet å ett jävla ös där faktiskt, mycket skoj var det.. Hannas födelsedagsgrogg som hon fick i en HINK (!!) smakade som, ja, FAN helt enkelt!!

 

Ehm, jaha, det var väl det jag gjorde den här veckan.. Vet inte om det var så mycket mer, haha.. Kommande vecka är det ju som sagt Wacken som gäller.. Bussen från Sthlm av går tisdag kl fyra.. Imorrn måste jag faktiskt åka förbi jobbet, ska hämta batterier som man ska ha till lilla stereon på festivalen.. Well, det blir nog bra tillslut..

 

Avslutningsord får bli att alla som gillar thrash metal MÅSTE köpa nysläppta SODOM-DVD:n ”Lords of Depravity Part II” som inkluderar den fantastiska spelningen från Wacken 2007.. Har tittat på den från och till flera gånger den här veckan, så jääävla bra är den.. Precis så bra som jag minns när jag var där =)

NP: SODOM – Magic Dragon (live at W.O.A. 2007)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0