Shit.. Det gick vägen..

..DIF spelar i Allsvenskan även 2010 efter en smått fantastisk match hemma på Stadion..

 

Laget som var absolut usla i onsdags var som pånyttfött.. Även om det är långtifrån något supergäng så var skillnaden mo Täljetorsken enorm!!

 

Nu fanns det ju lite fart, lite inställning, försök att komma framåt å göra mål..

 

0-0 efter första halvlek.. Alltså då kändes det INTE bra!

 

Men med två snabba mål i andra halvlek så var det huxflux 2-0 med en dryg halvtimme kvar.. Tauers kalasskott till 1-0 var underbart.. Youssef inte lika ”explosivt” men minst lika viktiga mål efter 60 min, ja ni.. Nu började men ändå fundera.. Jag försökte hålla mig lugn.. Ett mål bakåt och det var ju kört.. Ett mål framåt till och det skulle vara klart..

 

Men så blev DIF lite passiva, Milic tog slut fullständigt på sin kant.. Att inte Andree bytte ut han är ta mig fan nästan tjänstefel men men..

 

Göran Marklund hade en chans att sätta 2-1 för Assyriska men nickade över.. Det blev förlängning.. Det kändes, sådär, närmast ALLA på plan såg fan trötta ut..

 

En märklig situation hände då en Assyriska-spelare låg skadad på plan.. han skulle tydligen bli varnad.. men samtidigt var hans vita tröja närmast röd av allt blod.. I efterhand såg jag att han både fått brutet näsben och bitit sönder tungan.. HAN fick varningen.. Nu har jag inte sett situationen i repris men det hela såg märkligt ut.. Dessutom hade Assyriska gjort sina tre byten så resten av första kvarten och hela andra skulle nu Assyriska lira med bara 10 man..

 

Det kändes som straffar var på väg.. Då.. händer det.. Haginge slår in en boll bara på måfå mot mål.. Det blir inget, han plockar ner den bara.. Tänker jag.. Men så har DIF Mattias Jonson.. Den fantastiska Mattias jävla Jonson!!! Som hoppar och lyckas komma före målvakten och bollen går över målvakten och in i mål.. 3-0 (3-2 beroende på hur man ser det).. Drygt 3 minuter kvar.. Jag är såklart glad men FÖRSÖKER hålla mig lugn och fokuserad å minns att ja står å tänker ”TA DET LUGNT DET ÄR INTE KLART Det kan fortfarande gå åt helvete så håll dig lugn för fan”..

 

Vilket håller i ungefär en minut.. Sen kommer all nervositet, press och allt på en gång och tårarna kommer och det är nå slags skräckblandad förtjusning att just då stå på Stadion.. Assyriska får en ganska bra chans, ett bra skott, en rätt bra räddning av Dembo och han greppar sedan bollen på den slappa returen.. 120 min.. 2 minuter övertid.. inte mycket händer.. DIF ska göra ett byte mitt i allt som dröjer till ca 121:30.. Boyd Mwila kommer in och det är bara sekunder kvar.. Nu är det lite suddigt men jag hör plötsligt jublet och ser planen invaderas...

 

Det är slut.. DIF har vunnit.. Dem klarade det.. Jag vet i fan hur det gick till men dem klarade det.. Det är bland det jobbigaste jag varit med om i mitt supporterliv.. Det gick bra visst men asså nervositeten, spänningen, ångesten och allting över det här kvalet.. Vilken pärs..

 

Men vilken match det blev.. Vilken upplevelse, fantastiskt.. Utan tvekan rankar jag dagens match i samma klass som de guld jag upplevt med både DIF Hockey och Fotboll..

 

Bojje är kanon.. Han är, ja jävlar han är bäst.. Vi ses inte skitofta nuförtiden men vi vet att det alltid är han och jag när det är fotboll och det är härligt.. Det är därför det är extra trevligt när sådana här saker händer som man får vara med om med ”fotbollsbrorsan”.. Det är fantastiskt.. Hans glädjevrål och extas när DIF gör tredje målet vart jag ”nästan sne” för då jag visste att det inte var klart och inte vågade ta ut något i förskott.. Det gjorde han.. Han visste.. Att han är den lugnare av oss är ingen hemlighet.. Och han fick ju rätt..

 

Jan Tauer gör en hästmatch.. Mattias Jonson är närmat makalös hela tiden.. Varenda jävla nickskarv går rätt.. Mackan Johannesson är stabil som få där bak.. Dembo gör inga misstag..

 

Det är roligt.. Det gick bra.. Det bubblar inom mig fortfarande.. Klockan är snart ett och jag borde sova.. Ska göra det.. Snart.. Bara suga på det här.. Lite till..=)

 

Det var en del tråkigheter oxå, flera Assyriska-spelare fick tydligen smällar av inrusade supportrar på plan.. DIF lär få smaskiga böter.. Det är jävligt tråkigt, onödigt och fruktansvärt dumt såklart.. MEN..

 

IDAG har DIF klarat sig kvar i Allsvenskan.. Det är en av årets bästa dagar.. Det är lätt ett topp 10-minne för mig som Djurgårdare.. INGET får mig på dåligt humör.. Ingenting..

 

Tack DIF Fotboll för att ni klarade av det här.. Jävlar vad roligt det var =)

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0