Den hektiska veckan är snart över..

..och trött är jag..

 

Sitter här nu i lördagsnatten å har väl inget speciellt för mig.. Har tagit det väldigt lugnt efter hockeyn idag..

 

Tower Of Power var kalas på Nalen i måndags.. Både jag å farsan diggade massor.. 5:e gången, troligen den näst bästa... Kanonlokal.. Bra tid.. konserten började 21, precis utsatt tid..

 

DIF mötte Frölunda i tisdags, vann en helt okej match med 3-1 men det kändes då precis som det gjort några matcher att de hade stora problem att stänga fighten.. 3-1 i öppen kasse, precis som i Täljematchen förra lördagen..

 

Det var därför ingen superskräll att de skulle gå på pumpen borta mot linköping i torsdags. Jag kände det på mig, 4-1 röven och var tydligen väldigt rättvist.. Idag hemma mot Färjestad var DIF mycket bättre.. Farliga framåt.: Spelade bra.. MYCKET frustration och gnäll runtom mig och Adde.. Adde ledsnade lite mot slutet, jag var nog så pass trött så jag höll mig lugn.. Jag tyckte matchen var skitrolig.. DIF spelade bra, Färjestads målvakt var såklart ”skitjobbig” men storspelade och var ju närmast sjukligt bra, även om DIF sköt en hel del ”enkla” skott på honom.. men vilken prestation..

 

DIF vann skotten med 35-19.. DIF-Robban Karlsson 0-1.. Fantastisk kasse av Bastiansen förresten, jösses vilket skott han fick på..

 

Jag kan fortfarande bli oerhört irriterad över vissa saker ibland på hockeyn å så.. Hur DIF spelar.. Domarna.. Motståndarlgaet, ja, ni fattar.. idag dock njöt jag mest av att jag tyckte matchen var bra och närmast skrattade till slut för det var total humor och närmast surrealistiskt hur det INTE kunde bli mål??!?! Minns även hemmamatchen mot Skellefteå då DIF torskade med 2-3 men jag gick därifrån med en okej känsla för att matchen var bra.. Uppskattar oftare i år kvalitén och därför kan man ta en torsk.. När de spelar bra.. Hemmamatcherna mot Tälje (2-3) och Rögle (1-3) gick man ju därifrån med svarta ögon över insatsen..

 

Konserten med Behemoth å typ 48 band till (okej tre) i torsdags på Fryshuset var dock en enorm besvikelse.. SÅ JÄVLA TRÅKIGT! Fyfan samma låtar all over again, allting, likadant, HELA tiden..4:e gången jag såg dem.: Eventuellt sista gången.. Absolut sämsta hittills.: De har bara blivit sämre för varenda gång efter den otroliga överkörningen på Kolingsborg i december 2005..

 

Kanske inte ligger efter så mycket på jobbet EGENTLIGEN men, ja, de känns så.. ”Bara” 2 av 3 fönster klara, dem blev fina dock.. De flesta av alla julgrejerna är uppe och redo för försäljning.. Det är dock grejer överallt och det känns lite sådär.. Men men, får köra ännu mer nästa vecka..

 

Fick sålt lite tv å andra apparater mot slutet av veckan, det var bra.. Chiefen var nöjd.. Var å hämta skivor idag efter jobbet.. Fick äntligen nya Tom Waits-live:n, hörde lite på Fönstret.. lät inte helt otippat väääldigt bra..

 

Imorrn ska jag tvätta, klippas, högst troligt raka mig.. Försöka se Tampa Bay Bucs mot N.O. Saints klockan sju..

 

Klockan är snart halv två när jag skriver det här.. man borde sova.. Vill egentligen kolla på nåt men risken är stor att man somnar i soffan.. Hmm..

 

Nisse å jag sate våran gemensamma V4 idag, vi får lite över 200 kr var så det var inga pengar direkt men alltid skoj å sätta nåt.. Fet cred till nisse som gjorde ursprungssystemet som satt.. Jag la till några jag trodde lite på men det gynnade oss knappast hahaha =D ..men ja, tips kan ju inte mer än sitta så man ska inte gnälla..

 

På min egen V75:a fick jag 15 st 5or.. 5orna gav inget.. Satte alla tre spikarna, trodde inte ett jävla någe på de två skrällarna som vann så, ja, SÅ kan det gå.. Nästa lördag ere ju faktiskt lördag igen..

 

Har pengar kvar innan lön.. Fantastiskt hahaha =D

 

Kanske skriver lite söndag kväll, då jag ska hålla mitt löfte om minst två inlägg i veckan.. hehe.

 

För att avsluta så..

En kompis tjej är på sjukan.. Önskar båda i det paret lycka till..

 

NP: JOURNEY – Only The Young


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0